Webhallen och Posten garanterar leverans innan Julafton, fortfarande på andra sidan landet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Webhallen och Posten garanterar leverans innan Julafton, fortfarande på andra sidan landet.

Hej, beställde en sista minuten julklapp från webhallen. Där stod det beställ innan den 22e (måndag) för leverans innan jul, (jag beställde den 21). Webhallen skickade iväg produkten till posten den 22e. Posten därimot... Jag vet att dom har extremt mycket att göra nu, men det står HÄR att beställningar innan den 22e ska komma fram innan julafton.

Spårar jag paketet är det i Segeltorp utanför Stockholm, jag bor i Göteborg. Det står att "leveransen är försenad", finns det nånting jag kan göra eller får jag helt enkelt acceptera att julklappen kommer fram i mellandagarna?

|CPU: i5 6600K | GPU: Sapphire RX 480 4GB | PSU: XFX 750W |
|MB: ASUS Z170-A | RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Statusen på postens hemsida brukar inte alltid uppdateras i realtid men om de nu uttryckligen har sagt att paketet blivit försenat finns det nog tyvärr inte mycket att göra annat än att vara ute i bättre tid nästa år...Jag beställde själv lite prylar som skickades i måndags em och kom fram igår men det är alltid en chansning att beställa saker så nära inpå julen.

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av SWEWirex:

Hej, beställde en sista minuten julklapp från webhallen. Där stod det beställ innan den 22e (måndag) för leverans innan jul, (jag beställde den 21). Webhallen skickade iväg produkten till posten den 22e. Posten därimot... Jag vet att dom har extremt mycket att göra nu, men det står HÄR att beställningar innan den 22e ska komma fram innan julafton.

Spårar jag paketet är det i Segeltorp utanför Stockholm, jag bor i Göteborg. Det står att "leveransen är försenad", finns det nånting jag kan göra eller får jag helt enkelt acceptera att julklappen kommer fram i mellandagarna?

Posten jobbar inte idag. Så du får helt enkelt acceptera att den kommer antingen på måndag eller tisdag nästa vecka tyvärr. Om man vill ha hem saker innan jul så är det bättre att beställa någon dag tidigare då det faktiskt kan hända saker som inte Webhallen/Posten rå på

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Postnord
Registrerad
Nov 2013

Hej!

När det gäller leveranstider för paket och brev är dessa tider beräknade leveranstider inte garanterade leveranstider. Det finns tjänster där vi garanterar leverans på en arbetsdag, postpaket är dock inte inte av dessa tjänster. Leveranstiden för postpaket beror på hur långt paketet ska skickas och kan ibland vara upp till 3 arbetsdagar om det ska från södra Sverige till norra Sverige.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin leverans går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika PostNord Logistics Kundservice

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv Metropolen
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Posten AB:

Hej!

När det gäller leveranstider för paket och brev är dessa tider beräknade leveranstider inte garanterade leveranstider. Det finns tjänster där vi garanterar leverans på en arbetsdag, postpaket är dock inte inte av dessa tjänster. Leveranstiden för postpaket beror på hur långt paketet ska skickas och kan ibland vara upp till 3 arbetsdagar om det ska från södra Sverige till norra Sverige.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin leverans går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar

Snor då tråden lite. För jag betalade extra för en leverans från netonnet, en så kallad express hemleverans. Den var också lovad att anlända innan jul för 300kr extra. Ack ringer en kille mig lille julafton och ber mer köra 4 mil för att hämta ut paketet? Fick problemet löst, inkludera bensin pengarna blev jag 400kr fattigare. När ska man ta dessa extra service kostnader med en nypa salt? Ringde såklart Netonnet men dom la över allt ansvar på posten, då dom köper tjänsten utav er.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Även om svaret kommer några dagar sent från Posten här så måste jag säga att jag gillar att posten åtminstone svarar i forum, och inte bara på meddelanden direkt till dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Markus Kleven:

Även om svaret kommer några dagar sent från Posten här så måste jag säga att jag gillar att posten åtminstone svarar i forum, och inte bara på meddelanden direkt till dom.

Får hålla med. Posten steg just i mina ögon och de ska ha cred att de finns representerade här. Starkt och bra tänk. Dessutom är de oftast / alltid extremt mycket bättre & trevligare än UPS & DHL eller andra speeditörer / budfirmor / "postfirmor".

i5 4690K / ASUS GTX 970 Strix / MSI Z97I ACK (mITX) / Kingston HyperX Savage 2x4GB 2400MHz / Corsair 250D / Corsair H100i w. SP-fans / Samsung 850 Pro 250GB + 2TB Seagate 7200RPM / 1x NZXT 200mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Markus Kleven:

Indeed. Har aldrig sätt Posten här innan Trevligt gjort.

CPU i5 2500k 4,50 ghz, CPU Kyl Be quiet! Shadow Rock 2 Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal R3 SSD intel 320 120gb Hårddiskar 5 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar Nätagg 600 w *** GPU Geforce MSI 1060 6 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Oj, visste inte att Posten hade en representant här på forumet.

+1 till Posten.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av spicy_mama:

Snor då tråden lite. För jag betalade extra för en leverans från netonnet, en så kallad express hemleverans. Den var också lovad att anlända innan jul för 300kr extra. Ack ringer en kille mig lille julafton och ber mer köra 4 mil för att hämta ut paketet? Fick problemet löst, inkludera bensin pengarna blev jag 400kr fattigare. När ska man ta dessa extra service kostnader med en nypa salt? Ringde såklart Netonnet men dom la över allt ansvar på posten, då dom köper tjänsten utav er.

Om du köpte tjänsten express leverans av Netonnet så är det inte ok att dom hänvisar till Posten. Du har ett avtal mellan dig och Netonnet så det är dom som skall ta ansvar för leveransen enligt vad som har utlovats av dem. Sen kan givetvis Netonnet kräva ersättning från Posten ifall det har förekommit ett avtalsbrott dem emellan som gjorde att leveransen blev försenad.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2004

Posten är utan konkurrans tvärsämst, alla kategorier.
Personalen okunnig och ointresserad (och då pratar jag inte om ICA), erkänner aldrig när de har fel och tar oförskämt betalt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Själv är jag sjukt nöjd med Posten för tillfället.

Beställde saker den 25:e och den 27:e. Fick alla 4 paketen idag, dvs. det tog mindre än 2 vardagar för mig att få sakerna.

Dom må vara dyrare än t.ex. DHL, men det går också fortare.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av majtii:

Posten är utan konkurrans tvärsämst, alla kategorier.

Huj vad det är skojigt att häva ur sig absurda påståenden utan substans!

http://postalsanity.com/postalsanityBlog/wp-content/uploads/2...

http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/performance_pe...

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Postnord
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av spicy_mama:

Hej!

Jag var in och kollade på NetOnNets hemsida och kollade vad som stod om fraktsätten och vad jag kan läsa så betyder express att de expressbehandlar själva ordern.

Nedan kan man läsa om de leveranssätt som de erbjuder, ingen av dessa tjänster är en expresstjänst.
http://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/FreightTyp...

För frågor nås vi via telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar