Permalänk
Permalänk
Medlem

R9 280 kortet kommer ge mest prestanda.

Såg ngt väldigt intressant på inet om processorn:
"Går att överklocka till 4.0GHz."
Jag säger inte emot dem men att de skriver ut ngt sådant i en produktbeskrivning och just en sak som överklockning som är så individuell för processor till processor så kan man tycka att butiken skall vara neutral i den frågan. De skall bara sälja den med fabriksspecifikationer, vad man kan klocka den till är ngt eftermarknaden får fastställa imo.

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Jag säger inte emot dem men att de skriver ut ngt sådant i en produktbeskrivning och just en sak som överklockning som är så individuell för processor till processor så kan man tycka att butiken skall vara neutral i den frågan. De skall bara sälja den med fabriksspecifikationer, vad man kan klocka den till är ngt eftermarknaden får fastställa imo.

Tack som fan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejpa2244:

Tack som fan!

Kör på Sapphire 280, 270 är bara waste of money nör du ändå kan få ett bättre grafikkort för samma pris!! Byggde en dator idag med 280 grafikkortet o de rullar på som fan! Själv så tycker jag det är tyst och rätt svalt! :3

Permalänk
Hjälpsam

R9 280 för 1500kr är ett kap!

Permalänk
Medlem

1500 för ett 280 är sjukt billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Anledningen att de skriver så är troligen att den har en turbo boost som klockar den till 4 GHz.