Förhöjningen på F-knappen finns inte på mina nya keycaps, fel eller rätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Förhöjningen på F-knappen finns inte på mina nya keycaps, fel eller rätt?

Ska det inte vara så att både f och j ska ha ett förhöjt streck, för att man ska känna var man har fingrarna utan att titta på tangentbordet? Det strecket finns bara på j-knappen på mina caps och jag undrar alltså om det ska vara så? Stör mig rätt rejält på det eftersom tangenterna är blanka i övrigt, så de skulle ju hjälpa en del. Har varit så på alla mina andra tangentbord så det känns rätt fel, men kanske är olika standarder eller något?

Keycapsen det handlar om är dessa: http://www.inet.se/produkt/6607042/ducky-keycap-thick-pbt-109...

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Bakgrund:

Ska det inte vara så att både f och j ska ha ett förhöjt streck, för att man ska känna var man har fingrarna utan att titta på tangentbordet? Det strecket finns bara på j-knappen på mina caps och jag undrar alltså om det ska vara så? Stör mig rätt rejält på det eftersom tangenterna är blanka i övrigt, så de skulle ju hjälpa en del. Har varit så på alla mina andra tangentbord så det känns rätt fel, men kanske är olika standarder eller något?

Keycapsen det handlar om är dessa: http://www.inet.se/produkt/6607042/ducky-keycap-thick-pbt-109...

Det låter ju fel att den inte skulle finnas, det är ju standard. Jag skulle iaf vilja tro att de gjort en tabbe snarare än att de menar att det ska vara sådär.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2012

Fråga inet?

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av jacobtr:

Fråga inet?

Jo jag tänkte det, men det är ju röd dag så tänkte att man inte får nåt svar inom närmsta framtiden ändå, och det är ju rätt stor chans att någon här har köpt liknande set från Ducky.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av evil penguin:

Det låter ju fel att den inte skulle finnas, det är ju standard. Jag skulle iaf vilja tro att de gjort en tabbe snarare än att de menar att det ska vara sådär.

Okej, om det är standard så antar jag att de har gjort fel, kontaktar Inet och hoppas att det löser det smidigt.

Utelåst hobbymoderator