Förhöjningen på F-knappen finns inte på mina nya keycaps, fel eller rätt?

Permalänk
Medlem

Förhöjningen på F-knappen finns inte på mina nya keycaps, fel eller rätt?

Ska det inte vara så att både f och j ska ha ett förhöjt streck, för att man ska känna var man har fingrarna utan att titta på tangentbordet? Det strecket finns bara på j-knappen på mina caps och jag undrar alltså om det ska vara så? Stör mig rätt rejält på det eftersom tangenterna är blanka i övrigt, så de skulle ju hjälpa en del. Har varit så på alla mina andra tangentbord så det känns rätt fel, men kanske är olika standarder eller något?

Keycapsen det handlar om är dessa: http://www.inet.se/produkt/6607042/ducky-keycap-thick-pbt-109...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ska det inte vara så att både f och j ska ha ett förhöjt streck, för att man ska känna var man har fingrarna utan att titta på tangentbordet? Det strecket finns bara på j-knappen på mina caps och jag undrar alltså om det ska vara så? Stör mig rätt rejält på det eftersom tangenterna är blanka i övrigt, så de skulle ju hjälpa en del. Har varit så på alla mina andra tangentbord så det känns rätt fel, men kanske är olika standarder eller något?

Keycapsen det handlar om är dessa: http://www.inet.se/produkt/6607042/ducky-keycap-thick-pbt-109...

Det låter ju fel att den inte skulle finnas, det är ju standard. Jag skulle iaf vilja tro att de gjort en tabbe snarare än att de menar att det ska vara sådär.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fråga inet?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Fråga inet?

Jo jag tänkte det, men det är ju röd dag så tänkte att man inte får nåt svar inom närmsta framtiden ändå, och det är ju rätt stor chans att någon här har köpt liknande set från Ducky.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det låter ju fel att den inte skulle finnas, det är ju standard. Jag skulle iaf vilja tro att de gjort en tabbe snarare än att de menar att det ska vara sådär.

Okej, om det är standard så antar jag att de har gjort fel, kontaktar Inet och hoppas att det löser det smidigt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator