Permalänk
Medlem

Vilket ljudprogram?

Behöver ett ljudprogram för att ställa in ljudet på mina nya hörlurar...

Enligt enhetshanteraren har jag High Definition Audio Device, men hittar inget program man kan öppna och fiffla med inställningar just förutom volymkontrollens egna där jag bara kan kryssa i bashantering, virtuellt ljud, ändra samplinghastighet ( ingen märkbar skillnad ) osv... Jag vet att det finns program för mer inställningar, men jag vet inte vilket jag har. Antar att det är Realtek HD som kör just detta? Eller har ni förslag på andra program som är bra?

Tack!

EDIT! Hittade LAV Audio och ffdshow audio decoder ! Vet inte riktigt vad för program det är och om man vågar fiffla med inställningar?

Hittade 2 olika program..
Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?

Tänkte mig någon equalizer till mina hörlurar. Om ni vet någon bra equalizer eller är det bara codec?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

Ingen som vet?

Tänkte mig någon equalizer till mina hörlurar. Om ni vet någon bra equalizer eller är det bara codec?

Det brukar finnas speciella drivrutiner just till ditt ljudkort (eller integrerade ljudkort på moderbordet). Där brukar det även finnas diverse inställningar, som EQ och massa annat.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Det brukar finnas speciella drivrutiner just till ditt ljudkort (eller integrerade ljudkort på moderbordet). Där brukar det även finnas diverse inställningar, som EQ och massa annat.

Hittar i alla fall inte EQ och vad jag vet har jag senaste drivrutinerna. Finns det ingen separat EQ man kan ladda ner och använda?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Skrivet av Andrezz:

Enligt enhetshanteraren har jag High Definition Audio Device, men hittar inget program man kan öppna och fiffla med inställningar just förutom volymkontrollens egna där jag bara kan kryssa i bashantering, virtuellt ljud, ändra samplinghastighet ( ingen märkbar skillnad ) osv... Jag vet att det finns program för mer inställningar, men jag vet inte vilket jag har. Antar att det är Realtek HD som kör just detta? Eller har ni förslag på andra program som är bra?

Tack!

EDIT! Hittade LAV Audio och ffdshow audio decoder ! Vet inte riktigt vad för program det är och om man vågar fiffla med inställningar?

Borde vara det här http://www.asus.com/se/Motherboards/Z97A/HelpDesk_Download/

Välj OS sedan audio

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andrezz:

Tack!

Köp ett ljudkort, jag har ett X-Fi kort du kan få köpa billigt

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Andrezz:

Hittar i alla fall inte EQ och vad jag vet har jag senaste drivrutinerna. Finns det ingen separat EQ man kan ladda ner och använda?

Du behöver mer än endast drivrutinerna, om du kollar på nedladdningsbara filer för ditt moderkort på tillverkarens hemsida så kommer det med all sannolikhet finnas nån form av mjukvara som gör allt det du vill kunna göra

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Det är fixat nu Tack alla !

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ