GoPro Hero4 Silver - Vägledning

Permalänk
Medlem

GoPro Hero4 Silver - Vägledning

Hej!

Jag och flickvännen skall snart dra utomlands några veckor och i samband med detta funderar vi på att köpa en GoPro Hero 4 Silver.

Jag är dock lite osäker på vilken minnestyp samt storlek man behöver? Hur länge klarar man sig på 64GB? Kan man filma flera timmar i 720p med 64GB?

Tror ni att ett Kingston 64GB Class 10 fungerar lika bra som ett SanDisk Extreme?

Har ingen större erfarenhet av video/action kameror så all hjälp och tips uppskattas!

// Stylaren

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Står inget om skrivhastigheten på Kingstonkortet och det är det som brukar skilja mellan olika tillverkare.
Det är också den som är avgörande om du ska få snygga filmer utan att kameran börjar buffra efter en stund.

Här har du de som GoPro rekommenderar själva..
http://gopro.com/support/articles/software-update-release

Kom på att jag länkade denna i en annan tråd..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Står inget om skrivhastigheten på Kingstonkortet och det är det som brukar skilja mellan olika tillverkare.
Det är också den som är avgörande om du ska få snygga filmer utan att kameran börjar buffra efter en stund.

Här har du de som GoPro rekommenderar själva..
http://gopro.com/support/articles/software-update-release

Kom på att jag länkade denna i en annan tråd..

Hmm, då bör detta minneskortet fungera utan problem för Silver edition? Ligger på 45 MB/s i skrivhastighet, och har för mig att det var 45 MB/s som GoPro rekommenderar

EDIT: Inser nu att våra kort nästan är identiska? Frågan är om det på Komplett är densamma som från ProShop?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Den filmar väl i typ 24Mb/s (1080p) vilket de flesta kort klarar. Har kört GoPro på Klass4-kort och det har funkat fint.

Att filma i lägre kvalité för att få plats med mer tycker jag låter som en dålig idé. Då sitter ni hemma och tittar på kvalité som är en liten del av vad kameran faktiskt klarar. Köp antingen på er mer minneskort eller om Ni tar med datorn så offloadar ni undertiden.

24Mb/s ger många timmar på 64GB. Orkar Ni inte ta med laptop så ta med en extern hårddisk/usbsticka och gå till ett internetkafé och ladda av.

Edit: Förefaller vara typ 35Mb/s numer i kameran beroende på framerate. Oavsett, ett vanligt klass 10 klarar detta. Dock lirar de ju inte för högre upplösning men vill man komma undan billigare så går det.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM