Ipad mini 2 eller samsung galaxy Tab?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2010

Ipad mini 2 eller samsung galaxy Tab?

Överväger och köpa en surfplatta för ett någorlunda bra pris. Och dom jag har tittat på framför allt är ipad mini 2 och samsung galaxy tab.

Hade tänkt använda den mest under resor. Så det räcker med skärmstorlek på 7-8 tum. Jag hade tänkt köra internetdelning via telefonen till plattan för att plocka ut wifi. Så då fyller väl inte 4G något krav för egen del.

Vilken ska man satsa på? Vill helst lägga mig omkring 2500 sträcket.

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Galaxy Silver Nätagg: Silverstone Strider 1000W MoB: ASUS Z170 PRO GAMING ATX CPU: i7 6700K SSD: 2 * Samsung SSD 850 PRO 256 GB = RAID + Samsung 1 TB 850 EVO = lagringsdisk Minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4 3000MHz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S GPU: Asus GTX 1070 Gaming Strix OC Mjukvara: Windows 10 Bildskärm: Asus ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010

Skulle sagt en galaxy tab S 8.4 tum men den är lite dyrare frugan fick en sådan av mig i julklapp simkorts varianten vet inte om den finns utan men tror det.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: Acer XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Jag är själv sugen på en Z3 Tablet Compact, men den är par hundringar dyrare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2788401

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2013

Samsung Galaxy Tab 3 PRO, utan tvekan! Vi har den hemma, den är suverän!

Spänning i vardagen - Bada med din brödrost
- Mattis, El och Energi-programmet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Hade kört på en variant av Samsung Galaxy Tab S då den har AMOLED skärm. Har själv en Ipad Air via jobbet, men hade mkt hellre kört på en Samsung Galaxy Tab S.

AMD RYZEN 7 2700X @ 4,3GHz - ASUS ROG X470-F STRIX - 16GB DDR4 @ 3200MHz - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 850 PRO 1TB - GAINWARD GTX 1080 PHOENIX GS 8GB @ 2100MHz/10800MHz - SAMSUNG C27HG70QQ 144Hz

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning, se §4:

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av mapo:

Nån mer?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nefarian's Lair
Registrerad
Apr 2004

Hade valt en iPad mini 2 med 3/4G i. Tycker att de är smidigare och härligare att använda. Sen kommer du garanterat tröttna på att internetdela från telefonen, det suger batteri, ytterligare en sak som kan krångla, är osmidigt och bara jobbigt i min mening. Att ha det färdigt med SIM kort i paddan gör det så mycket enklare, bara att låsa upp den och köra på istället för att koppla ihop vilket tar tid och krånglar ibland.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2010

Tänkte bara köra internetdelning när jag åker tåg. Annars är wifi via routern givet val. Vill meddela att det blev en samsung galaxy Tab S, lär bli nöjd

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Galaxy Silver Nätagg: Silverstone Strider 1000W MoB: ASUS Z170 PRO GAMING ATX CPU: i7 6700K SSD: 2 * Samsung SSD 850 PRO 256 GB = RAID + Samsung 1 TB 850 EVO = lagringsdisk Minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4 3000MHz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S GPU: Asus GTX 1070 Gaming Strix OC Mjukvara: Windows 10 Bildskärm: Asus ROG Swift PG279Q