Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Sneak 'em up spel

Hej! Spelade klart AC rogue igår, och tänkte vänta lite med unity och spela några spel mellan.
Jag undrar om någon här vet om det finns några fina stealthspel där man till mesta delen använder svärd.

Jag är så fruktansvärt dålig på att sikta, och gillar absolut att slåss med svärd mest.

(Om det utspelar sig förr i tiden är det en sjukt stor bonus)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Pallar du med RPG-elementen så kan du ju spela Skyrim på det viset om du vill det. Samma sak gäller Oblivion och Morrowind.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2014

Skulle rekommendera skyrim jag med, om du inte redan kört det.

Skickades från m.sweclockers.com

Enthoo Evolve ITX, Asus Z97i-plus, I5 4670k, 780 Windforce, FD Integra R2 750w, BX100 250 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Dishonoured eller Styx.

Styx är mera ett smygaspel än att slåss, men jävligt kul.

Ta dig från A till B, det finns flera vägar att välja hur man ska smyga sig förbi vakter. Det går självklart att ta ut vakter, men lämna inga synliga lik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
forumid=45
Registrerad
Jul 2001

World of Warcraft som Rogue

Inte Core i5 4670k | MSI Z87-G45 | Corsair 16gb 1600Mhz Vengeance | Corsair RM 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 | Intel SSD 330 180+120gb | Windows 10 Pro | Sapphire Radeon 290 TRI-X | Dell UltraSharp U2713HM |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av kaput:

Pallar du med RPG-elementen så kan du ju spela Skyrim på det viset om du vill det. Samma sak gäller Oblivion och Morrowind.

Skrivet av Fräsen:

Skulle rekommendera skyrim jag med, om du inte redan kört det.

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig spelat det, nej. Men jag har faktiskt funderat på det.
Om man kan spela det på det sättet kan det ju vara rätt fräckt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Dark Messiah of Might and Magic så klart!!!

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Molgorain:

Dishonoured eller Styx.

Ta dig från A till B, det finns flera vägar att välja hur man ska smyga sig förbi vakter. Det går självklart att ta ut vakter, men lämna inga synliga lik.

Läste lite om styx, verkar vara ett jävligt roligt spel!
Ska kolla lite på youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Barryallen:

du kan ju köra som rogue/stealth i skyrim ja helt klart! typ pick-pocket, du får bonus skada om du attackerar nån utan dom upptäckt dig osv osv.

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Hitman kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Som Miindz sa över, Hitman på svåraste, enda vapnet är kniv

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Barryallen:

Du kan nog få en rätt bra bild av hur det fungerar om du kollar upp skillträden i The Elder Scrolls Wiki. Det är väl främst sneak-trädet och de olika vapen- och armorskillsen som kan tänkas vara intressanta.

Även om jag tycker Skyrim gör det där väldigt bra, så får man väl ändå lägga in en brasklapp för att det garanterat finns renodlade smygarspel som gör det ännu bättre.

Ett tillägg förresten; om du står ut med lite äldre grejer, så är Deus Ex ett vansinnigt bra spel, som faktiskt spelas allra bäst som smygare. Rekommenderas varmt om du aldrig kört det förr.

Ytterligare ett tilllägg: Deus Ex ser faktiskt inte så risigt ut ens med dagens mått om man kör med HDCP och New Vision-patcherna. Googlade rätt på som verkar vara en rätt bra guide, här har du den. Själv är jag en hopplös nostalgiker, så jag brukar nöja mig med Deus Exe, som är en ny executable med bättre stöd för högre upplösningar, 64-bits OS, osv (finns länkad från guidelänken där), samt den inofficiella 2.0-patchen, som fixar en del störiga buggar som var kvar även med den sista officiella patchen.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Tenchu! the ultimate sneak em' up ever. Spela på PS1/PS2 emulator

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Dec 2001

Beroende på hur man spelar spelet då kan man smygande sig på rätt många fiender i Shadow of mordor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staun
Registrerad
Feb 2012

Metal Gear Solid spelen, Thief, "Tom Clancy"spelen och Duse Ex är alla spel där smyga är en stor del av spelet.

•i7 4790K•Maximus VII Gene•GTX980 Strix•Fury 4x4GB@1866MHz•
•SM951@128GB•850Pro@256GB•850evo@500GB•830@128GB•2xGreen@1TB•
•Prime@850W•TC14PE•5xNoctua PWM•Allt i ett Define Mini C•
•Swift PG248Q•G Pro•G433•G840XL•
•+X•

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Hitman, Sniper ghost elite.

Surf/gaming: HP Omen 17" - i7 7700HQ - 16Gb - 256Gb Pcie SSD - Gtx1060
Soffgaming: Nintendo Switch
Ringa: Galaxy S9

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Fasen vad mycket bra spel! Tack! Nu har jag lite att välja mellan.
Tusen tack igen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Molgorain:

Dishonoured eller Styx.

Styx såg underbart ut, ska helt klart kolla in det! Bra tips

Skrivet av Death On Wings:

Beroende på hur man spelar spelet då kan man smygande sig på rätt många fiender i Shadow of mordor.

Var helt ok som smygspel fram tills "bossarna" började bli immuna mot sneak attacks men trots det så skulle jag nog påstå att det var ett av de bättre spelen jag spelat i år framför allt om man bortser från de sista 30 min av det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011

Skulle starkt rekommendera Metal gear serien på en lite uppskruvad svårighets grad

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Som trean sa är dishonored bland de bästa sneak spelen ja spelat iaf.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Deus Ex serien är riktigt nice. Deus Ex Human Revolution är bland det bästa jag spelat med stealth element

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Stealth med svärd:
Mark of the Ninja <- Extremt bra smygarspel i 2D.
Thief <- Nyversionen. Mer linjärt än de tidigare spelen i serien. Mycket snyggt spel.
Thief 1: The Dark Project <- Tillsammans med Metal Gear Solid bland det absolut första smygarspelet.
Thief 2: The Metal Age <- Mer tjuvande och smygande än i ettan.
Thief 3: Deadly Shadows <- Finns många mods som gör grafiken bättre, även om den är ok.

Stealth utan svärd:
Stealth Bastard: Tactical Espionage Arsehole <- Smygande pussel i 2D
Invisible Inc. (i Early access) <- Väldigt taktiskt omgångsbaserat spel.
Alien: Isolation <- Helt nytt spel, snygg grafik och en design som hyllats. Ska vara ett av årets bästa spel.
Alpha Protocol <- Bra rollspel men mycket dålig action, så bäst att smyga så mycket som möjligt.
Deus Ex 1 <- Ett av de bästa spelen någonsin! Mycket öppen spelstil. Går att klara med bara tre döda fiender i hela spelet om man vill.
Deus Ex: Human Revolution <- Stealth, Action eller både och, spela som du vill.
Splinter Cell-serien <- Kräver mycket mer smygande än action, även om sista spelet drog mer lite på stealth-delen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Nov 2011

Tom Clancy's Splinter cell, det är väl det mest ultimata smyga spelet som finns?

Hitman har jag hört är väldigt smygigt med, jag har aldrig testat, blir bara less och skjuter mig igenom det.

Gott nytt!

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Skyrim är på 50% just nu på Steam så köp och pröva!

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Deus ex 1 och 3
Klarar man sig utan ögongodis så är ettan överlägsen allt utom möjligen Fallout 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Ynkrygg:

Deus ex 1 och 3
Klarar man sig utan ögongodis så är ettan överlägsen allt utom möjligen Fallout 2

Du och jag har rätt så samma spelsmak.

Sitter för övrigt och spelar Wasteland 2 nu, inte direkt Fallout för känslan saknas, men gu så gött det är!

Apropå ämnet så skulle jag kolla på Deus Ex Human Revolution med expansion. Tror inte det är Skyrim du är ute efter. Jag smög mig igenom Skyrim en bra bit men ledsnade till slut. AI'n ter sig bättre om du bara våldar igenom.

Gott nytt!

DATOR: Ingen... Men jag har en Puch Mc50 Cross som ska renoveras! Kommer dokumenteras på Youtube i framtiden! :D
LJUD: Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Du behöver inte vara bra på att sikta i Deus Ex HR, lirar det själv mycket och dödar i stort sätt aldrig någon. smyger bara runt på uppdragen, dricker öl, hackar terminaler, dricker whiskey. går vilse någonstans där jag inte skall vara m.m

Ljud: Yamaha MG06 | Marantz MPM-1000 | Beyerdynamics DT880 600Ω | Xonar U7(tyvärr trasigt)

I5 3570K, 16GB ram, GTX770 och annan stenålders hårvara i väntan på i7 9xxx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Runeclaw:

Stealth utan svärd:
...
Deus Ex 1 <- Ett av de bästa spelen någonsin! Mycket öppen spelstil. Går att klara med bara tre döda fiender i hela spelet om man vill.
...

Deus Ex kan du visst köra som meleefighter, och dessutom med svärd en bit in i spelet, i vad mån den detaljen är viktig. Bara köra low-tech weapons som offensiv skill. Har för mig man hittar de första svärden nån bana innan Hong Kong, och på plats där kan man ju fixa Dragon's Tooth, som väl är ett svärd som heter duga

Sedan vettefan om det verkligen är det roligaste sättet att spela DX. Själv föredrar jag ju helt klart att köra hårt på pistols, med rifles som backup när man fått upp electronics, athletics, lockpicking och hacking hyfsat. I sluttampen av spelet blir det ju lite mer knapert med pistolammunition eftersom fienderna har tyngre vapen. Skiter man i att döda alla fiender så kommer man nog undan med bara pistols, och kan köra mer i de övriga skillsen

Annars har du ju helt rätt, DX är verkligen ett av de bästa spelen någonsin. Det toppar i alla fall min lista tillsammans med Chrono Trigger och Metroid 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av heatm:

Du och jag har rätt så samma spelsmak.

Sitter för övrigt och spelar Wasteland 2 nu, inte direkt Fallout för känslan saknas, men gu så gött det är!

Apropå ämnet så skulle jag kolla på Deus Ex Human Revolution med expansion. Tror inte det är Skyrim du är ute efter. Jag smög mig igenom Skyrim en bra bit men ledsnade till slut. AI'n ter sig bättre om du bara våldar igenom.

Gott nytt!

Håller med precis om känslan, och att det känns som att man måste spöa allt man ser, men jag måste allt ge det en chans