Köpte ny musmatta nu "hoppar" musen när jag drar åt vänster, (HJÄLP!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Köpte ny musmatta nu "hoppar" musen när jag drar åt vänster, (HJÄLP!)

Hej!
Har precis köpt ny musmatta då den jag har är för liten för att kunna spela cs på, jag köpte en Corsair Gaming MM200 XL Edition och nu märkte jag något mycket frustrerande, när jag drar musen åt vänster så "hoppar" musen upp och ned, så om jag drar åt vänster ska den ju åka i en rak linje, men den som laggar upp och ned, detta åstadkommer inte när jag drar åt höger. Väl inne i cs är det brutalt då den drar uppåt cirka 30grader när jag drar åt vänster. Det konstiga är att då och då försvinner detta fenomen och det fungerar som vanligt, men sen kommer det tillbaka. Jag har kollat så det inte är nå skräp eller något liknande på musmattan. Min mus är en QPAD 5K, fungerar helt utmärkt utan eller med en annan musmatta.

Någon som möjligtvist vet vad jag ska göra för att fixa detta?

MVH
kiilg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Vissa sensorer i möss går inte ihop med vissa musmattematerial. Kolla om din kombo funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Marticus:

Vissa sensorer i möss går inte ihop med vissa musmattematerial. Kolla om din kombo funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Min musmatta är en blandning mellan tyg och gummi ser inte varför det inte skulle fungera :/ Hittar ingenting på google heller om att lasern inte skulle tycka om vissa material

Kan det vara så att jag lyckas skada lasern?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

För er med möjliga problem i framtiden, så ominstallerade jag mjukvaran på QPAD's hemsida samt bytte USB port, verkar fungera än så länge, men har endast provat i 5min.