Köpråd - mekaniskt tangentbord [Cherry MX Brown]

Permalänk
Medlem

Ducky shine 4! Absolut ett av dem bästa köpen jag gjort på länge!

Permalänk

Kanske har länkats redan, men själv beställde jag det i länken.

+ Vit bakgrundsbelysning, köpte även små "plastbitar som man sätter på leden" som gör att man kan ändra färg på olika tangenter.
+ Tkl, så lite mindre än vanligt men ändå möjlighet till både numpad samt piltangenter
+ Cherry Mx Brown
+ Multimedia knappar

länk:
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/tangentbord/...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Kanske har länkats redan, men själv beställde jag det i länken.

+ Vit bakgrundsbelysning, köpte även små "plastbitar som man sätter på leden" som gör att man kan ändra färg på olika tangenter.
+ Tkl, så lite mindre än vanligt men ändå möjlighet till både numpad samt piltangenter
+ Cherry Mx Brown
+ Multimedia knappar

länk:
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/tangentbord/...

Du glömde några minussträck angående tangentbordet.

- Måste hålla koll på om numlock är aktiverat eller ej för att ändra pil/numpad
- numpad layouten är svår att lära sig om man ofta använder t.ex. delete, home eller end.
- inga custom keysets/keycaps för nedre raden då den har säregna mått.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte själv ett https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-brown... här omdagen och det är ett väldigt skönt tangentbord måste jag säga. Känns riktigt stabilt när man tar på det.

Vet inte hur det ser ut med custom keycaps till detta men rapid serien har väl normala mått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Jag köpte själv ett https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-brown... här omdagen och det är ett väldigt skönt tangentbord måste jag säga. Känns riktigt stabilt när man tar på det.

Vet inte hur det ser ut med custom keycaps till detta men rapid serien har väl normala mått?

Det stämmer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av willeykk:

Du glömde några minussträck angående tangentbordet.

- Måste hålla koll på om numlock är aktiverat eller ej för att ändra pil/numpad
- numpad layouten är svår att lära sig om man ofta använder t.ex. delete, home eller end.
- inga custom keysets/keycaps för nedre raden då den har säregna mått.

Instämmer. Nummer 1 & 2 är major pain in the ass för mig när jag använder det tangentbordet. Lär mig aldrig riktigt helt och hållet då jag växlar mellan tangentbord. Smart lösning men som kan vara mer jobbig än smart för det mesta och man irriterar sig på det när man gör fel. Annars helt OK tangentbord.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Du glömde några minussträck angående tangentbordet.

- Måste hålla koll på om numlock är aktiverat eller ej för att ändra pil/numpad
- numpad layouten är svår att lära sig om man ofta använder t.ex. delete, home eller end.
- inga custom keysets/keycaps för nedre raden då den har säregna mått.

Har inte fått det än, men på papper ser det bra ut för mig ;D Finns det dock inte lampor högst upp till höger som visar om numlock är on/off?
Visst blir delete, home osv lite jobbigare, men antar att det är vad man får stå ut med om man väljer tkl med numpad.

Sista minuset visste jag faktiskt inte, lite synd.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Skrivet av deeyay:

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Instämmer. Nummer 1 & 2 är major pain in the ass för mig när jag använder det tangentbordet. Lär mig aldrig riktigt helt och hållet då jag växlar mellan tangentbord. Smart lösning men som kan vara mer jobbig än smart för det mesta och man irriterar sig på det när man gör fel. Annars helt OK tangentbord.

Klarar man bättre av det än oss så är det ett absolut bra och prisvärt tangentbord! Jag gjorde det ej med mitt stealth som sagt.

Och ja, numlock har en led

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av NybbTronio:

Skrev av misstag i denna tråd därav ändrade jag inlägget till "felpost". Nothing to see here!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch