Wildstar - Värt att köpa speltid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Wildstar - Värt att köpa speltid.

Hej alla

Har inte spelat Wildstar sedan det släpptes och undrar om någon kan säga vilket utveckling spelet tagit och om det är värt att lägga pengar på att spela? Skulle också vilja veta om något vet var man kan köpa billig speltid

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Miikks:

Hej alla

Har inte spelat Wildstar sedan det släpptes och undrar om någon kan säga vilket utveckling spelet tagit och om det är värt att lägga pengar på att spela? Skulle också vilja veta om något vet var man kan köpa billig speltid

Tack på förhand!

Jag tyckte det var kul att spela första tre veckorna, sen blev jag grymt less. Det kändes absolut som en totalt enformig grej att spela. Man tröttna snabbt på grafiken och uppdragen eller "questerna" kändes inte riktigt som om dem var genomtänkta. Däremot var det här strax efter dem släppt spelet, kan gott och väl vara förändrat sedan dess.

Jag är annars en som spelar MMO väldigt ofta, men på min lista får den inte mer än 4/10.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av freddyfresh:

Jag tyckte det var kul att spela första tre veckorna, sen blev jag grymt less. Det kändes absolut som en totalt enformig grej att spela. Man tröttna snabbt på grafiken och uppdragen eller "questerna" kändes inte riktigt som om dem var genomtänkta. Däremot var det här strax efter dem släppt spelet, kan gott och väl vara förändrat sedan dess.

Jag är annars en som spelar MMO väldigt ofta, men på min lista får den inte mer än 4/10.

Oh, tack för ett svar. Trodde aldrig jag skulle få ett Tråkigt att höra då jag kände likadant. Man tröttnade väldigt fort, tyvärr.
Har gett Old Republic en ny chans och gillar det så långt men på något sätt känns det väldigt "dött". Questen känns stela och folket som spelar lite småtråkigt :/ Är väldigt intresserad av att ge Warlords of Draenor en chans. Har du spelat det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Miikks:

Oh, tack för ett svar. Trodde aldrig jag skulle få ett Tråkigt att höra då jag kände likadant. Man tröttnade väldigt fort, tyvärr.
Har gett Old Republic en ny chans och gillar det så långt men på något sätt känns det väldigt "dött". Questen känns stela och folket som spelar lite småtråkigt :/ Är väldigt intresserad av att ge Warlords of Draenor en chans. Har du spelat det?

Kände exakt likadant med SWTOR, det var stelt, som att försöka leka med någon som inte vill, det går men det är trögt. Warlords of Draenor har jag dock inte gett en chans, jag spelade WoW under förra expansionen men väldigt lite dock. Min bror som spelar det dagligen dock säger efter 5 år att det börjar försvinna (intresset) men att det finns så mycket att göra, att det har varit värt det. Antar att det får bli ur ett personligt perspektiv.

Jag spelade runt 1 vecka kanske av den månaden (level 70) jag hade, svårt att säga exakt vad det berodde på men det var betydligt roligare än Wildstar
Med den community som finns runt WoW tror jag faktiskt det är en av de vassare fortfarande just nu, många spelar, lätt att få tag i ett gäng att spela med och det verkar inte som att det finns planer för folk att sluta spela

Kan dock säga att jag aldrig varit direkt missnöjd med ett spel som Blizzard har gjort iaf hittills

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Jag har försökt två gånger att komma tillbaka till Wildstar men varje gång blir det bara att jag spelar någon dag och sen inte orkar mer. Är inte ens maxlevel men questandet är stundtals drygt, det är svårt och miljöerna liknar varandra rätt mycket. Sen är det väl inte ett superdåligt spel så och det kanske har förbättrats sen de sex månader jag lirade sist men det är i alla fall inget för mig.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Köpte speltid idag, har inte lirat sedan någon månad efter launch. Har en lvl 50 medic med attunment och en lvl 26 stalker som jag lirar på nu.
Jag tycker som alla andra mmorpg så är det så sjukt tråkigt att lira själv, men har man en grupp på 5 personer så du kan köra lite dungeons osv så blir det alltid så mycket roligare.

Så just nu sitter jag och lirar själv vilket är grymt tråkigt, hör av dig om du börjar lira igen så köttar vi tillsammans!