Creative X-fi Xtrememusic SB0460 drivrutiner

Permalänk
Avstängd

Creative X-fi Xtrememusic SB0460 drivrutiner

Jo nu är det så att jag hittade mitt gamla Creative 0460 ljudkort jag köpte för många år sedan.
För att fatta mig kort, jag behöver få tag på drivrutiner. Har letat hela dagen men hittar inget. Kollade creative's hemsida, men när jag ska ladda ner deras drivrutiner så får jag fram ett error där det står att sidan inte finns kvar.
Har för mig att man ska få soundblaster när man installerar dom drivrutinerna.

Så min fråga är nu, finns det någon här som är bättre än mig på att googla fram drivrutinerna eller så?
Eller möjligtvis tanka hem med utorrent (om man ens får fråga om sådant här?).
Tänkte att jag gör väl allt för att få tag på drivrutinerna

Edit: Har windows 8, kanske är det som är problemet?
Ljudkortet är ju ändå rätt gammalt

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Jag tackar för svaret, men har redan provat dessa drivrutiner. Jag fick inte med soundblaster porogramet som är som realtek (om man nu får med det med detta ljudkort), och jag lyckas heller inte ha headset och högtalare inkopplade samtidigt så jag kan byta emellan genom datorn istället för att krypa under skrivbordet osv.

Så då tänkte jag, finns det någon som vet ett bra ljudkort för 500 kr? Det är till för Spel, film och musik

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Skrivet av rakmakkan:

Jag tackar för svaret, men har redan provat dessa drivrutiner. Jag fick inte med soundblaster porogramet som är som realtek (om man nu får med det med detta ljudkort), och jag lyckas heller inte ha headset och högtalare inkopplade samtidigt så jag kan byta emellan genom datorn istället för att krypa under skrivbordet osv.

Så då tänkte jag, finns det någon som vet ett bra ljudkort för 500 kr? Det är till för Spel, film och musik

Creatives egna drivrutiner fungerar inte med Windows 8+. Ladda ner Driverpack Solution och installera drivrutinen via det, så kommer det att fungera utmärkt, sitter nämligen i samma sits som du.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakmakkan:

Jag tackar för svaret, men har redan provat dessa drivrutiner. Jag fick inte med soundblaster porogramet som är som realtek (om man nu får med det med detta ljudkort), och jag lyckas heller inte ha headset och högtalare inkopplade samtidigt så jag kan byta emellan genom datorn istället för att krypa under skrivbordet osv.

Så då tänkte jag, finns det någon som vet ett bra ljudkort för 500 kr? Det är till för Spel, film och musik

PAX drivers

http://www.hardwareheaven.com/community/forums/pax-drivers.17...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obligatorisk:

Creatives egna drivrutiner fungerar inte med Windows 8+. Ladda ner Driverpack Solution och installera drivrutinen via det, så kommer det att fungera utmärkt, sitter nämligen i samma sits som du.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så hemskt mycket! vet inte vilket av det som funkade, testade bara båda, startade om datorn och nu fungerar allt som det ska

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance