Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Hahaha klockrent, en äkta ghettobuild får en alltid på gott humör.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

4 skruvar är det som håller ihop de tidigare modellerna X25 från intel. Är väl samma på 320. Kan inte minnas att det finns garantisigill över någon skruv. Bara att öppna och ta en titt hur det ser ut. En bränd komponent vid strömanslutningen gör definitivt slut på ytterligare spekulationer om vad som är fel.

har skruvat isär och kollat, ser inga fel men vad vet jag.

Skrivet av Paddanx:

Som du vet, ja. Du kan ha stora skador i mikroskopisk nivå som inte visat sig än.

ESD skador kan visa sig flera månader senare, i otroligt oväntade skeden och fel.
Fixa problemet snarast, och hoppas att så är fallet. Minnesmoduler och CPUer brukar vara nästa sak som tar smällen, sen moderkortets olika kretsar.

Du har helt rätt, så fort jag läste om att frigolit är värst så stängde jag av skiten och tog bort allt.

Tackar för hjälpen dålig samvete nu när jag fick veta att det är så..lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hahaha klockrent, en äkta ghettobuild får en alltid på gott humör.

hahahaahahah:D aa men i detta fall vare idiotisk ghettobuild

Permalänk
Skrivet av criscros:

har skruvat isär och kollat, ser inga fel men vad vet jag.

Du har helt rätt, så fort jag läste om att frigolit är värst så stängde jag av skiten och tog bort allt.

Tackar för hjälpen dålig samvete nu när jag fick veta att det är så..lol

till nästa gång du vill ha en öppen build så skaffa ett träskärbräde det är betydligt skonsammare än alla typer av plast esd mässigt och ändå inte leder ström så att det kan ligga direkt mot ytan.

bästa är dock att du har en plåt som du harvestat ur random skrotchassi för att va helt säker.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Du ska ändå ha cred för att du delar med dig om hur man INTE ska bygga. Tycker jag är beundransvärt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

till nästa gång du vill ha en öppen build så skaffa ett träskärbräde det är betydligt skonsammare än alla typer av plast esd mässigt och ändå inte leder ström så att det kan ligga direkt mot ytan.

bästa är dock att du har en plåt som du harvestat ur random skrotchassi för att va helt säker.

Exakt så kommer det bli också, tack för hjälpen!

Skrivet av griid_83:

Du ska ändå ha cred för att du delar med dig om hur man INTE ska bygga. Tycker jag är beundransvärt

Visst vare dumt men jag skäms inte, den som vill lära sig en läxa får gärna göra de på min bekostnad för detta är ju trotsallt ett forum för att hjälpa folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Jag provade som du skrev med enbart ström till ssd, samma problem.

har ingen usb vagga ... känns som om jag borde låta den dö ifred haha

vem vill dö ifred? då öppnar du bara ssdn & kollar efter brända komponenter, sen byter du dom säkert en minikondring som exploderat....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av criscros:
Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60