Boota upp windows 8 från ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Boota upp windows 8 från ssd

Tja!
Har nu monterat in min msata på 256gb. Jag har samtidigt min HDD på 750gb kvar i laptopen. Jag skulle vilja föra över systemet till SSD så min Windows bootar upp från SSD samtidigt som jag vill ha kvar mina filer och program kvar på min HDD. Är detta möjligt? Jag vill passa på och tillägga att jag har ingen CD med Windows utan den finns programmerad i bios redan.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003

Sök lite. Denna fråga har redan besvarats massor av gånger redan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av niclasc:

Sök lite. Denna fråga har redan besvarats massor av gånger redan

Jag har sökt här på forumet men speciellt mitt fall där jag bara vill få över systemet har jag inte lyckats få tag på. Om du känner till en sådan tråd kan du gärna dela med dig.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det går inte att lösa på nått enkelt sätt, du kan klona hddn men att skilja ut os och program och justera alla inställningar så det funkar klarar inget klonprogram ännu av så vitt jag vet.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av mrqaffe:

Det går inte att lösa på nått enkelt sätt, du kan klona hddn men att skilja ut os och program och justera alla inställningar så det funkar klarar inget klonprogram ännu av så vitt jag vet.

Jo det var det jag misstänkte.