WD Red hittas inte som lagringsdisk!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2013

WD Red hittas inte som lagringsdisk!

Hej, alla!

Jag fick hem mitt helt nya WD Red 3 TB idag och kopplade in det som alla andra hårddiskar. Datorn hittar hårddisken i BIOS samt i enhetshanteraren under diskenheter tillsammans med mina andra två hårddiskar. Men det enda som jag kan komma in och lagra filer på är min SSD samt gamla HDD. Har provat att koppla in min nya hårddisk i flertalet SATA-uttag och bytt och hållt på. Men inget ger resultat.

Moderkortet jag har är Z97-A, med 64-bit windows installerat.

Vet inte vad felet kan bero på och hoppas på hjälp!

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av eratoc:

Hej, alla!

Jag fick hem mitt helt nya WD Red 3 TB idag och kopplade in det som alla andra hårddiskar. Datorn hittar hårddisken i BIOS samt i enhetshanteraren under diskenheter tillsammans med mina andra två hårddiskar. Men det enda som jag kan komma in och lagra filer på är min SSD samt gamla HDD. Har provat att koppla in min nya hårddisk i flertalet SATA-uttag och bytt och hållt på. Men inget ger resultat.

Moderkortet jag har är Z97-A, med 64-bit windows installerat.

Vet inte vad felet kan bero på och hoppas på hjälp!

Mvh

Har du gått in i diskhanteraren och formaterat disken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av xp1ratex:

Har du gått in i diskhanteraren och formaterat disken?

Nej, behövs det på nya hårddiskar? Går jag in på egenskaper hittar jag inget sånt alternativ. Såhär ser det ut just nu:

http://i143.photobucket.com/albums/r124/eratoc/haringrddisken...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Tråden handlar om en lagringsenhet, alltså hör den bäst hemma under "lagring".

Handlar problemet om bristande bristande sökvilja i forumet, så kommer den låsas i enlighet med §2. Initiering-partitionering-formatering finns beskrivet tillräckligt.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av eratoc:

Nej, behövs det på nya hårddiskar? Går jag in på egenskaper hittar jag inget sånt alternativ. Såhär ser det ut just nu:

http://i143.photobucket.com/albums/r124/eratoc/haringrddisken...

Ja just för att den är ny så måste du lägga till en partition och formatera den i diskhanteraren.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Som sagt, detta finns redan väl beskrivet i forumet. Sök och titta i klistrade trådar!

*Tråd låst i enlighet med §2 i reglerna*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *