kan man ladda ner filer från Google Drive till Ipad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

kan man ladda ner filer från Google Drive till Ipad?

Hur gör man då?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skogen
Registrerad
Nov 2001

Surfa dit, logga in kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Vi har lyckats logga in och läsa filerna men jag hittar inget enkelt alternativ för att ladda ner och spara dem på plattan så man kan läsa de offline. Det enda vi kom på är att öppna de i adobe reader. Då sparas de automatiskt. Men jobbigt och tidskrävande. Skulle vilja kunna markera alla och bara kunna klicka på "ladda ner".
På android så håller man ju bara på filen och väljer "hämta". Apple känns väldigt krångligt, men jag är kanske bara ovan

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skogen
Registrerad
Nov 2001

Finns det inte ett program för Apple till Drive? Sök på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Ok lyckades zippa filerna mejla de till mig själv och ladda ner de till paddan. Men hur fan kommer man åt filen sen. Det finns ju ingen filhanterare!?! Fan vad trött man blir...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Spaceman81:

Ok lyckades zippa filerna mejla de till mig själv och ladda ner de till paddan. Men hur fan kommer man åt filen sen. Det finns ju ingen filhanterare!?! Fan vad trött man blir...

Lite sådant man får leva med när man köper Apples produkter tyvärr.

Argaste

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Annars verkar det finnas filhanterare..

Nu har jag inte IOS själv men på hemsidan kan man välja att ladda hem filerna (Spara dem offline) De läggs inte i nån enkel mapp som Downloads utan verkar sparas i "Androids "Data"\massa-undermappar"

Edit: Prövade ju att spara från drive.google.com (Y)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Använd appen istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Du bockar i filer för offline läge, enkelt. https://support.google.com/drive/answer/107975?hl=en

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|