Permalänk
Medlem

HDD problem

tjenare.
för inte så länge sedan byggde jag min dator och allting såg ut att vara felfritt när jag kollade biosen (allting hade registrerats) och började instalera allt. jag gick senare in på den här datorn och kom in på enheter för jag ville kolla hur mycket jag hade kvar på min ssd innan den var full men jag såg inte min WD blue 1tb där och jag kunde inte hitta den när jag sökte på den i "Den här datorn". Jag gick senare in i biosen och jag hittaden den igen jag testade att ändra "P" plats på den men jag kunde fortfarande inte hitta den under fliken enheter. Vart finns den?

Permalänk
Medlem

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering
Ge den en enhets bokstav eller välj mount (montera).

Ser du den inte på över halvan så gör du diskhanterar fönstret STÖRRE och kollar nedre halvan av fönstret. Formaterade diskar ska synas både i den över och nedre delen. Sen får du olika alternativ beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan (bilden).

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering
Ge den en enhets bokstav eller välj mount (montera).

Ser du den inte på över halvan som gör du diskhanterar fönstret STÖRRE och kollar nedre halvan av fönstret. Formaterade diskar ska synas både i den över och nedre delen. Sen får du olika alternativ beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan (bilden).

Tackar för hjälpen