Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Datormus (Razer Taipan)

Hej.

Min datormus har efter lite allmän ilska och bankande börjat strula med sensorn. Ibland vill muspekaren inte flytta sig (under korta perioder, 1-3 sekunder, dock tillräckligt länge för att man ska dö i cs) och jag överväger starkt att skaffa en ny.
Frågan är dock vilken mus jag ska skaffa. Jag tycker att SteelSeries Rival är väldigt skön i handen, så jag överväger den starkt. Borde jag gå för den eller någon annan mus? Den har ingen bradad kabel vilket jag tycker är synd och kanske talar för musens övriga kvalitet.

Tacksam för alla svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

Jag har idag Rival och är så otroligt kär i den. Det jag inte tycker om är slitaget som blir av… kanske bara för mig/att jag håller den på ett speciellt sätt. Gummit som finns på båda sidorna har blivit ganska nött, speciellt den vänstra sidan där min tumme är, det "knottriga" är borta men grunden till gummit är kvar. Sensorn är dock gudomlig!

Tråden om Skägg!

2700K- 4,9Ghz - R9 290 - MG279Q @144hz - Corsair RM850 - Samsung 830 256GB
LG 65" OLED B6

 3:e iPad 64GB - iPhone 7 Plus 128GB 
Office: - MacPro 5,1 - 12-core - GTX1060 - 512GB SSD - 64GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

har också en taipan. har ju många sensor problem..... att den inte flyttar sig har iallafall varit för mig att själva sensorns hus drar åt sig hår,damm m.m. blås lite i den så blir det bra. sen det med cs. Körde förut med hög sensitivity men lärde mig sen att sänka. Och i dom snabba rörelserna så reagerar den inte. Vill också byta. har kollat på rival eller logitech g502

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Japp, då blir det Rival. Den verkar väldigt bra, och SteelSeries gör antagligen allmänt bättre saker än Razer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Taipan är ganska överprisad tror jag. Jag ska köra på Rival. Då kan jag matcha mitt tangentbords belysning också.