Datorn (tangentbordet) registrerar inte alltid dubbeltecken...

Permalänk
Avstängd

Datorn (tangentbordet) registrerar inte alltid dubbeltecken...

Hej!

När jag skriver snabbt och ska ha dubeltecken (hände här också med b) så registrerar den endast den ena. Det är solklart att det är två tryck men det är väldigt snabba så den borde förstå. Detta börjar bli riktigt irriterande då man måste editera text hela tiden (överdrivet, men ofta).

Någon som vet hur jag kan råda bot på problemet? Vet at jag tidigare ändrat i windows någonstans men det hjälpte inte helt men det kändes som det blev bättre. Finns det andra saker man kan göra? För man kan ju ändra så att den inte ska registrera mer än ett tecken för de som är enormt darrhänta (så då kan man få en fördröjning - men jag vil åt andra hållet liksom!

Tre gånger hände det på detta korta meddelande.

Hjälp mig tack!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Hej!

När jag skriver snabbt och ska ha dubeltecken (hände här också med b) så registrerar den endast den ena. Det är solklart att det är två tryck men det är väldigt snabba så den borde förstå. Detta börjar bli riktigt irriterande då man måste editera text hela tiden (överdrivet, men ofta).

Någon som vet hur jag kan råda bot på problemet? Vet at jag tidigare ändrat i windows någonstans men det hjälpte inte helt men det kändes som det blev bättre. Finns det andra saker man kan göra? För man kan ju ändra så att den inte ska registrera mer än ett tecken för de som är enormt darrhänta (så då kan man få en fördröjning - men jag vil åt andra hållet liksom!

Tre gånger hände det på detta korta meddelande.

Hjälp mig tack!

"Filterkeys" var det jag tänkte på men det är väl samma som du redan pratar om...?

Har problemet alltid funnits eller är det något som dykt upp i efterhand?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

"Filterkeys" var det jag tänkte på men det är väl samma som du redan pratar om...?

Har problemet alltid funnits eller är det något som dykt upp i efterhand?

Det har alltid funnits men det är ju väldigt snabba dubbeltryckningar vi pratar om men det är ändå störande när det sker. Lugnar jag ned skrivandet händer det ju mer sällan. Så jag tror ju att det är normalt - men vet inte! Dock vill jag justera eller bli av med problemet!

Jag brukar dock vara bra på spel där man ska trycka snabbt som fan också

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)