Råkat tagit bort allt från netgear readynas duo?

Permalänk

Råkat tagit bort allt från netgear readynas duo?

Tror jag har klantat till det rejält.
Köpte mig ett xbox one igår och idag skulle jag greja i nasen för att försöka få igång så jag kan kolla på mina filmer genom xboxet direkt från nasen.
Lyckades på nåt sätt ta bort alla utdelningar på utdelningslistan när jag höll på och la till och tog bort lite annat.
Och nu när jag la till dom gamla igen så verkar det som att allt på servern har försvunnit.

Finns det nåt jag kan göra för att få tillbaka allt?
Är runt 1tb med grejer som försvunnit, bland annat massa bilder som vi tagit genom åren, så frugan är vansinnig här hemma.

Där är den listan jag tog bort. Men la till dom igen med samma namn.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Tjena.

Prova detta program --> Icare data recovery.

Har gjort samma sak fast sabbade till det rejält, kolla min gamla tråd för tips.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1307962-aterskapat...

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Men det är väl inga problem eftersom du har backup?
Innan du gör något mer så kontakta Netgears support. De är vana vid sina skitnas och kan säkerligen hjälpa dig att få tillbaka informationen.

Permalänk
Medlem

Tror inte att din data är borta. Utan utdelningarna ser du den bara inte längre.
Har du möjlighet att koppla upp dig mot din NAS direkt över nätverk i Windows?
Alltså kringå utdelningar och bläddra direkt i filstrukturen. Där borde allting finnas tillgängligt.

Permalänk
Skrivet av k_k:

Tjena.

Prova detta program --> Icare data recovery.

Har gjort samma sak fast sabbade till det rejält, kolla min gamla tråd för tips.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1307962-aterskapat...

Får kolla in det ifall något annat inte fungerar.

Skrivet av HerrNilsson:

Men det är väl inga problem eftersom du har backup?
Innan du gör något mer så kontakta Netgears support. De är vana vid sina skitnas och kan säkerligen hjälpa dig att få tillbaka informationen.

Försöker göra en chat med dom nu men det står att det är väldigt många just nu som försöker så det är väl bara att vänta.

Skrivet av honoka:

Tror inte att din data är borta. Utan utdelningarna ser du den bara inte längre.
Har du möjlighet att koppla upp dig mot din NAS direkt över nätverk i Windows?
Alltså kringå utdelningar och bläddra direkt i filstrukturen. Där borde allting finnas tillgängligt.

Vet inte hur man gör det?
Det låter ju som att det skulle kunna fungera.

Vad händer om man tar ur en av diskarna och sätter i den i en vanlig stationär dator?
Kommer man åt disken eller är det något konstigt filsystem eller liknande?
Sitter 2st diskar i nasen som är speglade så det som händer på ena disken blir likadant på andra disken.

Kollar jag på hårddiskarna i nasen så är 577mb använt av 921gb, så det kanske är kört ändå?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonPluring:

Vad händer om man tar ur en av diskarna och sätter i den i en vanlig stationär dator?
Kommer man åt disken eller är det något konstigt filsystem eller liknande?
Sitter 2st diskar i nasen som är speglade så det som händer på ena disken blir likadant på andra disken.

Det är något linux format på diskarna som jag aldrig kommer ihåg. Stäng av NASen så den inte hittar på saker på egen hand, och vänta tills du får tag i supporten. Så länge data inte skrivs över ska de kunna hjälpa dig. Något kommer du kanske förlora eftersom du redan grejat på egen hand, men...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Fick du någon lösning på ditt problem? har råkat ut för exakt samma när jag tog bort någon utdelning så började den radera innehållet:-( stängde dock av på en gång så lite finns kvar men många bilder borta tyvärr! tacksam för svar om du fick till det VonPluring:-)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas iaf inte att @VonPluring sitter kvar i support kön än

@jonehag har du själv försökt kontakta supporten?

Permalänk
Medlem

Råkat tagit bort allt från netgear readynas duo?

@Paddanx: Haha ja det får vi hoppas att han inte gör:-) har inte provat med supporten riktigt än! ringde men vilket strul att ta sig fram dit eller skapa ett ärende hos Netgear:-( jag hade väl hoppats på att han fixat detta på något vis och har en lösning:-)