Via HD Audio : Funkar inte , Not working

Permalänk

Via HD Audio : Funkar inte , Not working

Hej!

Jag har nyligen installerat om Windows 7 ultimate x64 bitars. Låtit windows update ladda ner samt installera uppdateringar. Har sedan installerat Via HD Audio för mitt moderkort, (Asrock p55 deluxe3). Ljuddrivrutinen är (VIA® VT2020 Audio Codec). Jag har laddat ner drivrutinen från Asrocks egna hemsida: (http://www.asrock.com/mb/Intel/P55%20Deluxe3/ ).

Programmet (vDeck.exe) startar inte när jag dubbelklickar på det, har även testat gått in i kontrollpanelen, hårdvara & ljud och försökte starta Via HD Audio Deck. Men även det startar inte.. Kommer ihåg att innan jag installera om mitt windows så blev jag frågad om jag ville låta vDeck.exe starta.

Har testat allt som jag själv vet, men inget har funkat. Har testat googla tills fingrarna blivit röda men hittar inget specifikt om Via.

Före installationen av Windows så funkade ljudet perfekt, Notera att jag uppgraderade från x86 till x64 Windows 7 ultimate.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i enhetshanteraren?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Hur ser det ut i enhetshanteraren?

Har två stycken enheter i (Sound, video and game controlles):

AMD High Definition Audio Device <-- Är markerad/installerad i "playback" som AMD HDMI Output
High Definition Audio Device <-- Är markerad/installerad i "playback" som Digital Audio (HDMI)

Och om det skulle hjälpa så har jag kvar mitt gamla Via HD Audio för 32bit och det startar som vanligt, fast med fel meddelandet : "Your OS is 64bit, this program only supports 32bit". Programmet startar som det gjorde förut, med ett "Open File - Security Warning". Det här meddelandet får jag inte när jag startar Via HD Audio/vDeck för x64. vDeck.exe syns heller inte som en körande process i Aktivitetshanteraren, så shortcuten på skrivbordet gör för nuvarandet ingenting.

Permalänk
Medlem

Du borde ha en VIA-enhet listad som uppspelningsenhet.
Finns det något okänt eller övrigt i enhetshanteraren?

... Kika på egenskaper på den andra enheten. Namnet på drivrutinen, är det VIA?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Du borde ha en VIA-enhet listad som uppspelningsenhet.
Finns det något okänt eller övrigt i enhetshanteraren?

... Kika på egenskaper på den andra enheten. Namnet på drivrutinen, är det VIA?

Ingen av dem hade något med VIA att göra. Jag tycker det är konstigt att x64 bitars versionen ska krångla så pass mycket som den gjort hittills.

Permalänk
Skrivet av Stealhelm:

Ingen av dem hade något med VIA att göra. Jag tycker det är konstigt att x64 bitars versionen ska krångla så pass mycket som den gjort hittills.

Hittade felet, man måste köra installations filen i kompatibilitetsläge med Windows Vista!

Tack så mycket för din hjälp hur som helst! Uppskattas verkligen!