Permalänk

Age of Empires II

Tjena, jag sitter här med mitt gamla Age of empires II i händerna och tycker mig känna igen kungen från framsidan från en gammal medeltidsfilm. Är det någon som vet om jag har rätt eller om jag bara missminner mig helt och hållet?

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig hört om någon som refererat till någon gammal medeltidsfilm så jag tror bara att det är någon som är väldigt lik. Vi får väl se om någon annan säger sig veta exakt men jag tror inte det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Age of Kings? Jag har en gammal collector's edition med soundtrack. Tyvärr har någon slarvat bort just Age of kings skivan, har bara kvar Conquerors skivan och AoE1. HD edition var dock välkommet.

Angående "gubben" i fråga, är det inte bara concept art?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Det är nog bara cover art, som Luminous skriver. Men det skulle ju kunna inspirerats av någon film eller liknande. Utifrån tidsåldern skulle det kunna vara Charlemagne typ, eller någon annan Frankisk kung.

Är det förresten någon som följer AoE2-multiplayer nånting? Har för mig att en norrman, TheViper, var bland de bästa för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

@Insanemaggot:

tyvärr ingen aning angående din fråga men sugen blev man på aoe2!

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av shanton:

Det är nog bara cover art, som Luminous skriver. Men det skulle ju kunna inspirerats av någon film eller liknande. Utifrån tidsåldern skulle det kunna vara Charlemagne typ, eller någon annan Frankisk kung.

Är det förresten någon som följer AoE2-multiplayer nånting? Har för mig att en norrman, TheViper, var bland de bästa för ett tag sedan.

Följer honom på Twitch men det är extremt sällan det händer något.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av shanton:

Det är nog bara cover art, som Luminous skriver. Men det skulle ju kunna inspirerats av någon film eller liknande. Utifrån tidsåldern skulle det kunna vara Charlemagne typ, eller någon annan Frankisk kung.

Är det förresten någon som följer AoE2-multiplayer nånting? Har för mig att en norrman, TheViper, var bland de bästa för ett tag sedan.

Ja, jag följer multiplayer aktivt. Igår avslutades faktiskt wsvg finalerna på maldiverna. TheViper vann 3-2 mot mr.Yo (bästa kinesen). Det va hur spännande som helst

Visa signatur

i3 540, hd5570, 4gb, 60gb ssd, ga-p55-usb3
Sony Fw900
razer salmosa
6gv2

Permalänk

Bilden^

Mr Yo vs TheViper igår var skitkul att se, underbart att folk spelar det på en hög nivå, metagamet var väldigt intressant att se. Och för de som vill börja så finns Age of empires 2 HD edition på steam, funkar skitbra

Permalänk
Skrivet av siglolmic:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/Age_of_Empires_II_-_The_Age_of_Kings_Coverart.png

Bilden^

Mr Yo vs TheViper igår var skitkul att se, underbart att folk spelar det på en hög nivå, metagamet var väldigt intressant att se. Och för de som vill börja så finns Age of empires 2 HD edition på steam, funkar skitbra

Ja, synd bara att Riut fick så dåliga maps i lower-bracket finalen mot Yo. Tycker dom borde kört bo7 eller bo9 format så att turen med maps spelat mindre roll.

Visa signatur

i3 540, hd5570, 4gb, 60gb ssd, ga-p55-usb3
Sony Fw900
razer salmosa
6gv2

Permalänk
Medlem

@siglolmic:

shit, kunde inte hålla mig från att skaffa det!
nu blir det nostalgi!

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE