Beställt produkt från Macoteket. Inget skickat och inget svar från säljaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Beställt produkt från Macoteket. Inget skickat och inget svar från säljaren.

Jag har ett problem med en beställning jag gjorde på macoteket m-zone får 2 veckor sedan. Den produkt jag köpte fanns i lager och skulle skickas inom 1-2 dagar enligt produktbeskrivning. Jag fick ett bekräftelsemail/kvitto på genomfört köp och att pengar dragits från mitt konto. Det stod även att jag skulle få ett till mail så fort beställningen skickats iväg. Jag har fortfarande inte hört något från säljaren. Det försök att nå butiken jag gjort via telefon och mail når inte fram, trots att det står att all mail ska behandlas inom 24 timmar. Jag har försökt i en veckas tid med det nu.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Bör jag avvakta? Råd och förslag tas jättegärna mot.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av mangethegamer:

Jag har ett problem med en beställning jag gjorde på macoteket m-zone får 2 veckor sedan. Den produkt jag köpte fanns i lager och skulle skickas inom 1-2 dagar enligt produktbeskrivning. Jag fick ett bekräftelsemail/kvitto på genomfört köp och att pengar dragits från mitt konto. Det stod även att jag skulle få ett till mail så fort beställningen skickats iväg. Jag har fortfarande inte hört något från säljaren. Det försök att nå butiken jag gjort via telefon och mail når inte fram, trots att det står att all mail ska behandlas inom 24 timmar. Jag har försökt i en veckas tid med det nu.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Bör jag avvakta? Råd och förslag tas jättegärna mot.

Har du tänkt på att det har varit julledigheter och en massa röda dagar med följande klämdagar?

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av DavidtheDoom:

Har du tänkt på att det har varit julledigheter och en massa röda dagar med följande klämdagar?

Borde då inte butiken informera köparen om detta och inte skriva ut att leveranstiden är 1-2 dagar?

Detta står på deras kontaktsida gällande växel, hittar inget om butikens öppettider.

Citat:

Avvikande öppettider för växeln:

Långfredagen: Stängt
Annan dag påsk: Stängt

1:a maj: Stängt
Kristi himmelsfärds dag: stängt

Nationaldagen: Stängt
Midsommarafton: Stängt

23 december: 09:00-15:00
Julafton: Stängt
Juldagen: Stängt
Annandag jul: Stängt
29 december: 09:00-17:00
30 december: 09:00-17:00

Nyårsafton: Stängt
Nyårsdagen: Stängt

Det ger alltså 29e, 30e, 2a samt igår (4 arbetsdagar) under vilka de inte svarat på telefon eller på den mailkontakt jag försökt upprätta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mangethegamer:

Borde då inte butiken informera köparen om detta och inte skriva ut att leveranstiden är 1-2 dagar?

Detta står på deras kontaktsida gällande växel, hittar inget om butikens öppettider.

Det ger alltså 29e, 30e, 2a samt igår (4 arbetsdagar) under vilka de inte svarat på telefon eller på den mailkontakt jag försökt upprätta.

Vanligtvis så brukar väl folk förstå att det tar längre tid med beställningar under jul/nyår.

Angående att du inte fått tag i dem under de 4 arbetsdagarna som varit kan jag tyvärr inte svara på. Kan vara så att dem har mycket att göra eller att någon kanske är sjuk mm.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Hmm okej. Men då avvaktar jag ett tag så får jag se om det händer något.

Uppdatering. Fick tag i dem tillslut. Produkten jag hade köpt hade tagit slut så det hade varit backorder på den. Kommer få en ny när nästa leverans inkommer.
Löste sig. Tack!