Permalänk
Medlem

Bygglog i första stadiet

Efter problem med min fläktkontroll i mitt R4 chassi, så har jag bestämt mig för ett nytt chassi och kommer även fortsätta uppdatera med nytt nätagg som ska sleevas, nytt grafikkort, nytt modekort och ny processor. Så det kommer till slut bli en ny dator. Men en sak i taget är vad budgeten tillåter.

Mitt mål kommer vara att göra ett snygg dator.

Idag finner vi dessa delar inuti
Chassi: Fractal design R4 Vit med fönster

Mobo: Asus z87
Cpu: Intel I5-4670k
Gpu: Nvidia Geforce Gtx 770 2gb
Ram: Kingston HyperX Genesis 8gb 1866MHZ
Psu: Fractal Design 750w ej modulärt
SSD: Kingston 120gb
HDD: Samsung 1tb
Fläktar: 3x Aerocool DS BLUE LED 140mm
Vattenkylning: Crosair (Vet ej modell)

Nytt nätagg kommer bli ett Corsair CX850
Nya fläktar kommer inhandlas om jag väljer det röda chassiet.
CPU fläkt kommer byta till: Phanteks PH-TC14CS Röd
Gpu kommer bytas till: GTX 970 4gb eller R9 290X

Om någon har tips på butiker som levererar sleeving till vårat lilla land så uppskattas det.

Kommentera gärna med tankar

Edit: La ett galleri först men det var tydligen fel så lägger på rätt ställe och gör galleriet när saker börja dyka upp:)

Ormboet från lite längre håll, ångrar chassiet grovt,...

Ormbo på nära håll

chassin jag väljer mellan

kommer uppdatera med flera bilder och mer text när saker börjar dyka upp

Update 1: Nu beställt NZXT H440 Black and red la även en beställning på Crosair HX850I. Båda var slut på lagret så nu är det bara börja vänta;)

Permalänk
Medlem

Enkelt svar. Ta h440. Sjukt snygg och bra på alla sätt. Det där med sleeving skulle jag föreslå att köpa sleeved cable extensions för dem kablarna du ska titta på från bitfenix (finns på maxfps.se). Ser bra ut och är bra kvalitet. Annars så kan du ju sleeva dina egna kablar.

Permalänk

H440 är snyggt och nästan helt perfekt men det som gör att jag inte skulle vilja ha det är kabeldragningsutrymmet på baksidan är skrattretande. Med det ljudisolerande materialet så går det knappt att få dit sidoplåten och det ljudisolerade materialet förstörs jättelätt. Kolla på Phanteks också

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av boyen89:

Efter problem med min fläktkontroll i mitt R4 chassi, så har jag bestämt mig för ett nytt chassi och kommer även fortsätta uppdatera med nytt nätagg som ska sleevas, nytt grafikkort, nytt modekort och ny processor. Så det kommer till slut bli en ny dator. Men en sak i taget är vad budgeten tillåter.

Mitt mål kommer vara att göra ett snygg dator.

Idag finner vi dessa delar inuti
Chassi: Fractal design R4 Vit med fönster

Mobo: Asus z87
Cpu: Intel I5-4670k
Gpu: Nvidia Geforce Gtx 770 2gb
Ram: Kingston HyperX Genesis 8gb 1866MHZ
Psu: Fractal Design 750w ej modulärt
SSD: Kingston 120gb
HDD: Samsung 1tb
Fläktar: 3x Aerocool DS BLUE LED 140mm
Vattenkylning: Crosair (Vet ej modell)

Nytt nätagg kommer bli ett Corsair CX850
Nya fläktar kommer inhandlas om jag väljer det röda chassiet.
CPU fläkt kommer byta till: Phanteks PH-TC14CS Röd
Gpu kommer bytas till: GTX 970 4gb eller R9 290X

Om någon har tips på butiker som levererar sleeving till vårat lilla land så uppskattas det.

Kommentera gärna med tankar

Edit: La ett galleri först men det var tydligen fel så lägger på rätt ställe och gör galleriet när saker börja dyka upp:)

http://i.imgur.com/if9fLuE.jpg

Ormboet från lite längre håll, ångrar chassiet grovt,...

http://i.imgur.com/TKVwpSG.jpg

Ormbo på nära håll

http://i.imgur.com/glCVrW8.jpg

chassin jag väljer mellan

kommer uppdatera med flera bilder och mer text när saker börjar dyka upp

NZXT S340, lätt. Ibland dem bästa för de som vill ha vattenkylning också. Annars är det andra NZXT chassit också väldigt bra, om du vill ha något som inte är lika stilrent.
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucpel:

Enkelt svar. Ta h440. Sjukt snygg och bra på alla sätt. Det där med sleeving skulle jag föreslå att köpa sleeved cable extensions för dem kablarna du ska titta på från bitfenix (finns på maxfps.se). Ser bra ut och är bra kvalitet. Annars så kan du ju sleeva dina egna kablar.

Det vara faktiskt ett riktigt bra tips kommer titta närmare på bitfenix:)

Skrivet av jonataan.host:

H440 är snyggt och nästan helt perfekt men det som gör att jag inte skulle vilja ha det är kabeldragningsutrymmet på baksidan är skrattretande. Med det ljudisolerande materialet så går det knappt att få dit sidoplåten och det ljudisolerade materialet förstörs jättelätt. Kolla på Phanteks också

Inte sett något snyggt från phanteks, tyvärr. Kabel dragningen kommer bli det svåra i chassiet.

Skrivet av zsebbez:

NZXT S340, lätt. Ibland dem bästa för de som vill ha vattenkylning också. Annars är det andra NZXT chassit också väldigt bra, om du vill ha något som inte är lika stilrent.
Lycka till!

Vattenkylning intressar mig inte tyvärr.
Däremot är det billgare och riktigt snyggt vilket har vikt

Permalänk
Medlem

Update 2
efter mycket velande bestämde jag mig för Gigabyte GA-Z97X-UD5H-BK. kändes som ett bra och framtidsäkert val blir inge amd burk som tanken var men iaf. så nu väntar jag på mina nya delar så jag kan börja bygga:)
Det kommer även passa bra i mitt nya chassi;)

Nu återstår frågan om sleeving och grafikkort.
Vilka butiker leverar sleeving delar till sverige?
Vet att inet säljer men finns det andra?
Blir lite googling på detta men tips uppskattas