kik appen hur fungerar den ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

kik appen hur fungerar den ?

Hallåj,

Kollat lite på appen kik och förstår inte riktigt syftet med den ? Vad är skillnaden på kik och sms/mms ?

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2010

Meddelanden skickas över internet.
En meddelande-app som är populär bland ungdomar.

En populär "raggningsreplik" bland en viss typ av människor låter ofta såhär "Eyy, snygging har du KIK?"

Skillnaden är att det är gratis, modernt och fett hippT^

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Okej, men är det anonymt eller hur ser dom andra mig ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

KIK är nått man måste ha om man vill kunna kommunicera med sina barn idag via mobil, KIK är vad som gäller idag där

Som sagt KIK går över internet.

Det är inte anonymt med KIK..

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av forcevision:

Okej, men är det anonymt eller hur ser dom andra mig ?

Du skapar ett användarnamn som du använder, det är inte kopplat till ditt telefonnummer som t.ex. Whatsapp.

Stationär: | Stor tung långsam historia |
Ultrabook: | ASUS UX31A |
Mobil: | Samsung Galaxy S8+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Okej, så man är anonym ? Eller måste man skapa konto ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av voro12:

Du skapar ett användarnamn som du använder, det är inte kopplat till ditt telefonnummer som t.ex. Whatsapp.

Att man sedan kan koppla sitt telefonnummer för lättare igenkänning (t.ex. via kontakter på telefonen), tror jag inte är ett måste men något man kan göra.

EDIT:

Skrivet av forcevision:

Okej, så man är anonym ? Eller måste man skapa konto ?

Man måste skapa ett konto, det är inte som Omegle där man blir kopplad till en slumpmässig person med syftet att, ja, jag vet ärligt talat inte. Kik är som sagt mer ett sätt att kommunicera med sina kopmisar via internet - smidigare än mail (på telefonen, alltså) men "gratisare" jämfört med sms.

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Okej, idag har man väll fria sms/mms i dom flesta abonnemang? Okej men då vet jag lite mer, orkar inte ha alla konton som man måste ha nu för tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Känner mig gammal när jag läser tråden...

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av forcevision:

Okej, idag har man väll fria sms/mms i dom flesta abonnemang? Okej men då vet jag lite mer, orkar inte ha alla konton som man måste ha nu för tiden.

Man har väl det, men tänk om du har kontantkort? Är utomlands? Använder en surfplatta utan sim-kort? Men måste hålla med om att det börjar bli lite mycket att hålla reda på =/.

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VästerNorrland
Registrerad
Maj 2012

tycker själv att imessage fungerar lika bra. Apples egna gratis kommunikationssätt förutsatt att man har en iphone ofc

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Det som jag använder kik främst för är att alla de jag skriver med har kik, perfekt för dom som t.ex är utomlands eller inte har något simkort etc.. Kanske det är nya MSN?
Plus att man har ett nickname och inte behöver har telefonnummer etc som t.ex Whatsapp eller Viber. Dessutom så står det om personen har läst meddelandet etc. (S,D,R) och även ljust och mörkt D om personen har varit inne på appen så blir det ett mörkt D. Gäller endast iPhone med grått och mörkt Delivered tecken.

Edit: Största anlednigen och som det började med var väl hur snabbt och smidigt allt gick. Väldigt simpel och clean app. Iallafall var den det förut tills dom la till en massa extra skit som memegenerator osv.

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Okej, men orkar inte med ännu ett konto. Känns som om man har en miljon konton här och där nu förtiden. Tänkte om det var en tjänst anonym och som man inte behövde konto. Finns det något sådan tjänst som man är anonym och har endast ett nickname tex ? Grejen är att jag säljer grejer på tradera och bocket och då hade en sådan tjänst där man är anonym bra. Slippa ge ut telefonnumret

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Ingen som har nämnt att det finns gruppchatt? Det är största anledningen till att jag använder kik.

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av forcevision:

Okej, men orkar inte med ännu ett konto. Känns som om man har en miljon konton här och där nu förtiden. Tänkte om det var en tjänst anonym och som man inte behövde konto. Finns det något sådan tjänst som man är anonym och har endast ett nickname tex ? Grejen är att jag säljer grejer på tradera och bocket och då hade en sådan tjänst där man är anonym bra. Slippa ge ut telefonnumret

Kik låter som det bästa alternativet för dig som du beskrev
Då detta är en tjänst som man kan vara anonym på.

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Jasså är det de ? Okej så kontot man skapar är inte kopplat till mitt telefonnummer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av forcevision:

Jasså är det de ? Okej så kontot man skapar är inte kopplat till mitt telefonnummer?

Nej, det är det inte! jag tror att det också går att vara inloggad på flera enheter samtidigt, jag vet dock inte om chattarna synkas mellan enheterna...

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby/Jönköping
Registrerad
Maj 2013

Tror kik är min mest använda app men skall jag vara ärlig så gillar jag inte den så mycket, mer för att kommunicera med kompisar. Dock så är jag hypad över heml.is som är fullt krypterad

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av forcevision:

Nej, det är helt fristående

Skrivet av Laccy:

Nej, det är det inte! jag tror att det också går att vara inloggad på flera enheter samtidigt, jag vet dock inte om chattarna synkas mellan enheterna...

Nej det funkar ej så, loggar man in på en annan enhet så loggas man ut på den andra, dessutom försvinner konversationerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Har aldrig förstått grejen med sådana här appar, sms och mms är flat-rate i princip alla abb och kontantkort idag, tvärtom kostar ju datapaket mer än vad sms och mms gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av trollhattan:

Har aldrig förstått grejen med sådana här appar, sms och mms är flat-rate i princip alla abb och kontantkort idag, tvärtom kostar ju datapaket mer än vad sms och mms gör.

Jag tycker man får det bättre bekräftat att meddelandet kommit fram via kik än sms.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Dec 2014

Ladda ner appen så får du se allting som du behöver göra, easy peasy

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av forcevision:

Eftersom KIK inte är kopplat till ditt telefonnummer så kräver det ju dock att dina köpare också måste installera KIK, om de precis som du knappt har hört talas om det så kanske de inte är så sugna på att installera ett främmande program för att kontakta dig, det luktar kanske snarare mer oseriöst och skumt och skulle iallafall avskräcka mig från att handla av dig.

SMS finns i alla telefoner sen stenåldern och är helt oberoende av mobiltyp och internetåtkomst, det är nog att föredra vid kontakt med främlingar.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av juniorjesper:

Jag tycker man får det bättre bekräftat att meddelandet kommit fram via kik än sms.

Att det kommit fram vet man ju med sms, om man har aktiverat leveransrapport, men inte att mottagaren läst det.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av trollhattan:

Är väl mest kids som använder såna, känns det som. Utvecklarna lyckas hajpa sin app och det blir trendigt att köra den, sen är kidsen mer eller mindre tvugna att haka på för att inte hamna utanför.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Tycker typ ingen använder det, själv 16 år så borde ju veta. Appen verkar väldigt trasig (plingar om nya meddelanden en gång i minuten flera timmar efteråt man senast fått nått) men det kanske bara är på WP. Iaf så använder alla ungdomar jag känner WA istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av nackskägg:

Att det kommit fram vet man ju med sms, om man har aktiverat leveransrapport, men inte att mottagaren läst det.

Menade mer med mina Androidlurar att smsen kan fastna i sändningsläget, alltså att smset bara står och snurrar och aldrig går iväg, på kik ser man direkt när man skickat att det gått iväg (om det nu gör det).

Men jag tycker Kik blir sämre för varje uppdatering, men så är det väl med det mesta nu för tiden...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av juniorjesper:

Menade mer med mina Androidlurar att smsen kan fastna i sändningsläget, alltså att smset bara står och snurrar och aldrig går iväg, på kik ser man direkt när man skickat att det gått iväg (om det nu gör det).

Vet inte riktigt vad du pratar om...Har ett sms gått iväg så står det ju att det är skickat, funkar det inte så står ju det med och man kan försöka att skicka igen.
Har det dessutom kommit fram till mottagaren får man leveransrapport, om man så önskat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Får man fråga varför du måste vara anonym?

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1