kik appen hur fungerar den ?

Permalänk

Min telefonnummer till min privata telefon vill jag inte ha på eniro m.m. Då får man massor av telefonförsäljare och det vill jag inte ha. Därför vill jag inte ha kopplat mitt telefonnummer till kik.

Permalänk
Medlem

hehe, ja man känner sig gammal nu när alla använder KIK och det där som man skickar bilder som försvinner direkt när man skickat den.

KIK har jag hört talas om men aldrig använt. whatsapp är större (åtminstone i mina kretsar) och har alla funktioner som KIK verkar ha.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Har aldrig förstått grejen med sådana här appar, sms och mms är flat-rate i princip alla abb och kontantkort idag, tvärtom kostar ju datapaket mer än vad sms och mms gör.

I sverige ja. Men i resten av världen är det helt retarded ofta. Därför är sånt här så stort, det löser inget problem för oss här men för typ alla utomlands är det skitbra.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av forcevision:

Mitt telefonnummer till min privata telefon vill jag inte ha på eniro m.m. Då får man massor av telefonförsäljare och det vill jag inte ha. Därför vill jag inte ha mitt telefonnummer kopplat till kik.

Jag valde att ha privat nummer i Halebop-appen jag laddade ner och då försvann all information på t.ex eniro, hitta etc.
Hade då haft mitt abbonemang i flera år innan med synligt så det borde vara lika för dig med så du kan fixa tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Min telefonnummer till min privata telefon vill jag inte ha på eniro m.m. Då får man massor av telefonförsäljare och det vill jag inte ha. Därför vill jag inte ha kopplat mitt telefonnummer till kik.

Jag har haft mitt nummer synligt sen jag fick mitt nummer kanske 95 eller liknande och jag får aldrig några telefonförsäljare som ringer till mig?
De enda som ringer är de bolag jag är kund hos. Det får de gärna göra. Ibland har de faktiskt vettiga erbjudanden

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

jag använder en app som kallas truecaller som blockar alla nummer med dålig rep