Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Jan 2015

Nexus 9

Hej!

Jag ska köpa en Nexus 9, den värkar jättebra. Men jag har hört att den blir varm. Alla ni som har N9, hur varm blir den när man använder den i typ 2,5 h. Vissa säger att det bara kommer när dem surfar.

P.s. Vill inte ha tips på någon annan platta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Har läst att det beror på Tegra K1 chippet som är tydligen väldigt powerhungry om man utsätter plattan för kraftig användning som spel men även surfa bara lite ska visst göra att den blir märkbart varm så nåt är ju galet lite.

he Nexus 9 has the Tegra K1 chipset with a powerful graphics card. The GPU is so powerful it us able to play console quality games. All this power means a lot of heat, which brings the overheating problem. If you have rooted your tablet, you can down clock the frequency of processor and GPU for less heat.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Iggesund
Registrerad
Okt 2003

Har en Shield Tablet och har inte märkt av att den blir speciellt varm. Snarare tvärtom där mina andra plattor med Intel och Qualcomm SoC blir varmare.

AMD Ryzen 5 1600 @ 4GHz | ASUS Prime B350-Plus | Crucial Ballistix Sport DDR4 2666MHz 16GB (2x8GB) | Palit GeForce GTX 1080 Dual OC | Crucial M500 SSD 120GB (System) | SanDisk Extreme II 2x240GB (Spel) | Seagate BarraCuda 3TB (Skrot) | Fractal Design Integra M 650W | Fractal Design Define R4