Nintendo - Allmänna tråden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Med tanke på hur svårt det kan vara att hitta lite mer sällsynta exemplar både kompletta, i bra skick samt till överkomligt pris så bör man vara lite försiktig helt klart.

Hehe ja, just Super Mario RPG är ju lite svår att låta bli. Den ser riktigt bra ut. Och i mitt fall fick jag min i en billig auktion dessutom.
Nu är jag inte insatt i SFC-marknaden idag men intrycket jag får är att det är ganska billigt att samla, speciellt jämfört med PAL och NTSC-US då. Antar att det är dyrare med japanska titlar i hemlandet samtidigt.

Hehe jo, japansk boxart ser allmänt bra ut. Tog en snabb titt på Tradera nu på lunchen, många av de ser riktigt bra ut även om det är mindre intressanta spel.

Sjukt sugen att dra igång samlandet själv. Hade nog iofs mest fokuserats på Gamecube men har inte riktigt ekonomi för sådan lyx i dagsläget hehe.

Super Famicom spel är generellt mycket billigare än Super Nintendo PAL och USA spel har jag märkt. Japanska spel över lag för den delen också.
Jag köpte dock i stort sett hela Super Famicom samlingen i ett svep 2011 för jag gick via Spelfyndet som plockade hem det jag ville ha.

Har sett att det finns butiker på Tradera nyligen (säkert funnits jättelänge men ändå) och det var via Japanspels butik jag köpte till Super Mario Kart komplett för 149:- Super Game Boy komplett för 99:- samt Link's Awakening japansk kassett för 59:-

Man kan ha sagolik tur ibland att komma undan med struntsummor och Japanspel på Tradera har jättemånga Japanska skatter.
Ta bara ett exempel som Super Mario 64 Shindou Edition (Rumble Edition) för 199:- komplett och allt:

http://www.tradera.com/item/300913/228384123/super-mario-64-r...

Mesta dels av samlingen för alla konsoler jag har har köpts när varje spel släppts så jag har inte behövt leta så mycket men om det är något jag absolut inte kan hitta bruka jag koppla in Spelfyndet, dock svindyrt men måste man så måste man.

Permalänk
Medlem

Retro spel i Japan är till stor del riktigt löjligt billigt, De flesta spel till retro konsoler går för runt 100-400 yen. Dvs ~7-30 kr. Vist finns det undantag men oftast är inte dessa Nintendo's egna spel. Man kan tycka det är billigt när man kollar den tradera auktions sidan men faktum är att det är ganska så dyrt men vist så slipper man besvär att antigen besöka japan, importera eller använda buying services o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Retro spel i Japan är till stor del riktigt löjligt billigt, De flesta spel till retro konsoler går för runt 100-400 yen. Dvs ~7-30 kr. Vist finns det undantag men oftast är inte dessa Nintendo's egna spel. Man kan tycka det är billigt när man kollar den tradera auktions sidan men faktum är att det är ganska så dyrt men vist så slipper man besvär att antigen besöka japan, importera eller använda buying services o.s.v.

Läste en artikel i LEVEL för något år sedan om butiken Super Potato i Japan där dem visade bilder från butiken och alla dess skatter.
Bara att få vandra i den butiken hade fått mitt TV-spelshjärta att stanna. Om jag hade haft ett par hundra lakan med mig hade jag köpt så mycket jag bara hade kommit åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Läste en artikel i LEVEL för något år sedan om butiken Super Potato i Japan där dem visade bilder från butiken och alla dess skatter.
Bara att få vandra i den butiken hade fått mitt TV-spelshjärta att stanna. Om jag hade haft ett par hundra lakan med mig hade jag köpt så mycket jag bara hade kommit åt.

Om du syftar på Super potato i Akihabara så är det en trevlig butik, finns flera av samma slag i Akihabara men just denna är mest känd, dock inte billigaste av dom. Shoppade själv där för inte alls för många månader sedan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Om du syftar på Super potato i Akihabara så är det en trevlig butik, finns flera av samma slag i Akihabara men just denna är mest känd, dock inte billigaste av dom. Shoppade själv där för inte alls för många månader sedan

Lyllo

Kan tänka mig att det är en riktig trevlig upplevelse. Spelbutiker som finns i det här landet bleknar ju i jämförelse med dem som finns i Japan.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Med tanke på hur svårt det kan vara att hitta lite mer sällsynta exemplar både kompletta, i bra skick samt till överkomligt pris så bör man vara lite försiktig helt klart.

Hehe ja, just Super Mario RPG är ju lite svår att låta bli. Den ser riktigt bra ut. Och i mitt fall fick jag min i en billig auktion dessutom.
Nu är jag inte insatt i SFC-marknaden idag men intrycket jag får är att det är ganska billigt att samla, speciellt jämfört med PAL och NTSC-US då. Antar att det är dyrare med japanska titlar i hemlandet samtidigt.

Hehe jo, japansk boxart ser allmänt bra ut. Tog en snabb titt på Tradera nu på lunchen, många av de ser riktigt bra ut även om det är mindre intressanta spel.

Sjukt sugen att dra igång samlandet själv. Hade nog iofs mest fokuserats på Gamecube men har inte riktigt ekonomi för sådan lyx i dagsläget hehe.

Jag håller med dig om Gamecube delen, man borde verkligen ha Super Smash Bros Melee. Själv skulle jag föredra att samla gamla Wii spel, så som Metroid Prime Trilogy, Punch Out, Xenoblade Chronicles, Pandora's Tower och även The Last Story.

Permalänk
Inaktiv

Super Smash Bros. Melee är enligt mig det absolut bästa Smash spelet som gjorts, har inte lyckats njuta fullt lika mycket av varken Brawl eller U.
Super Smash Bros. till Nintendo 64 är min andra favorit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Super Famicom spel är generellt mycket billigare än Super Nintendo PAL och USA spel har jag märkt. Japanska spel över lag för den delen också.
Jag köpte dock i stort sett hela Super Famicom samlingen i ett svep 2011 för jag gick via Spelfyndet som plockade hem det jag ville ha.

Har sett att det finns butiker på Tradera nyligen (säkert funnits jättelänge men ändå) och det var via Japanspels butik jag köpte till Super Mario Kart komplett för 149:- Super Game Boy komplett för 99:- samt Link's Awakening japansk kassett för 59:-

Man kan ha sagolik tur ibland att komma undan med struntsummor och Japanspel på Tradera har jättemånga Japanska skatter.
Ta bara ett exempel som Super Mario 64 Shindou Edition (Rumble Edition) för 199:- komplett och allt:

http://www.tradera.com/item/300913/228384123/super-mario-64-r...

Mesta dels av samlingen för alla konsoler jag har har köpts när varje spel släppts så jag har inte behövt leta så mycket men om det är något jag absolut inte kan hitta bruka jag koppla in Spelfyndet, dock svindyrt men måste man så måste man.

Smidigt ändå att få tag i allt på direkten. Kan vara rätt störande att sakna ett spel i samlingen med.

Helt klart trevliga priser på spelen.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag håller med dig om Gamecube delen, man borde verkligen ha Super Smash Bros Melee. Själv skulle jag föredra att samla gamla Wii spel, så som Metroid Prime Trilogy, Punch Out, Xenoblade Chronicles, Pandora's Tower och även The Last Story.

Det är nog ett bra tillfälle nu att börja samla Wii när många allmänt verkar vara trött på den då den ligger så nära i tiden. De billigare/sämre titlarna är väl de som lär ha fortsatt lågt värde. Klura ut vilka som har sålt i väldigt få exemplar som kan få ökat värde kan också vara värt. Det är ju trots allt sådanna sällsynt och ofta trista/ointressanta titlar som har blivit absolut mest värdefulla med tidigare konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Hittade lite roliga klipp som fick mig att tänka på min barndom och när jag spelade Nintendo för jämnan.

Permalänk
Inaktiv

Köpte denna klassiker i japansk utgåva (Famicom Disk System) så gott som i nyskick, inget mindre än Kid Icarus (Hikari Shinwa Palutena no Kagami på japanska) för 179:- på Japanspelshop.se

En skatt som kommer att bevaras mycket väl!

Permalänk
Inaktiv

Jag gör ett försök med att återuppleva tråden med ett gammalt spel, Legend of Zelda: Four Swords Adventures som släpptes till Gamecube för tio år sedan. Spelet var rätt speciellt då spelarna använde TVn men även Gameboy Advances för deras egna skärmar och kontrollerade spelet med dessa. Jag själv vet ingen som hade spelet då, jag själv missade på något vis att spelet ens släpptes vid tidpunkten och blev ganska snabbt både dyrt och svårt att få tag i.

Denna Lets Play spelar fyra personer igenom detta spel med en hel del utrustning (för att klara capture av alla fyra skärmarna). Kan nog vara intressant för en och annan nostalgiker skulle jag tro: http://lparchive.org/Legend-of-Zelda-Four-Swords-Adventures/

Det kommande 3DS-spelet bygger väl på samma koncept vad jag förstått, fast då med tre spelare. Jag gillar konceptet men problemet är ju som alltid att få med tillräckligt många spelare. Jag hoppas fortfarande på att Zelda: FSA skulle kunna dyka upp till Wii U i någon form men i dagsläget känns det som att chansen tyvärr är rätt liten.

Någon av er andra som faktiskt har spelat detta spel med kanske ett helt team?

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett vanligt wii i fredags men vad är felet med det. Det funkar men inte cd skivorna i det och det verkar ej vara en amerikansk konsoll. Om det är softmoddat borde väl cd skivorna funka. Och kan de skaffa game genit till wii med. Var ju asbra. Har aldrig klarat smb 3 utan den saken!

Permalänk
Konsolgrävare

Fick precis hem min Hero of Time 2xLP (Music from The Legend of Zelda: Ocarina of Time)!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Denna blev man riktigt sugen på! 😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |