Gnisslande space knapp på nytt tangentbord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

Gnisslande space knapp på nytt tangentbord!

Hej alla clockers!
Jag köpte ett roccat ryos mk pro brown mx från elgigantens mellandagsrea då mina föräldrar inte gillade ljudet från mitt razer blackwidow med blåa switches. Men bara efter nån timme med det nya tangentbordet så hörde jag att space knappen gav ifrån sig ett dåligt ljud, typ gnisslande. Jag vet inte vad felet är och jag har också märkt att min ctrl knapp verkar poppa ur efter att ha varit nedtryckt ett tag. Borde jag lämna tillbaka detta exemplaret eller finns det någon fix för både och?

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Tyckte mig också höra ett gnisslande ljud från space-knappen på mitt Ducky när det var nytt. Lyckligtvis försvann det med tiden. Kanske bara behövs lite inkörning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Netgear:

Tyckte mig också höra ett gnisslande ljud från space-knappen på mitt Ducky när det var nytt. Lyckligtvis försvann det med tiden. Kanske bara behövs lite inkörning?

Okej, har också hört om det nånstans. Tack för feedbacken xd

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Nu vet jag inte hur tjenis du känner dig med tangentbord och sånt. Men det är förmodligen stabiliseraren till space som gnisslar någonstans. Det kan försvinna själv med tiden har själv varit med om det. Men annars så kan man plocka bort space och sedan sedan smörja med lite PTFE fett eller dylikt på de delar som rör sig. Detta får säkerligen tyst på det. Men det har även andra fördelar såsom att det tar för det mesta bort eventuellt skramlande från tangenter med stabiliserare också och blir mycket tystare på köpet.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av deeyay:

Nu vet jag inte hur tjenis du känner dig med tangentbord och sånt. Men det är förmodligen stabiliseraren till space som gnisslar någonstans. Det kan försvinna själv med tiden har själv varit med om det. Men annars så kan man plocka bort space och sedan sedan smörja med lite PTFE fett eller dylikt på de delar som rör sig. Detta får säkerligen tyst på det. Men det har även andra fördelar såsom att det tar för det mesta bort eventuellt skramlande från tangenter med stabiliserare också och blir mycket tystare på köpet.

Oki