Kan dem göra såhär?(phonehouse skadar mobilen)

Permalänk

Kan dem göra såhär?(phonehouse skadar mobilen)

Den 21 dec lämnade jag in min nexus 5 på phonehouse burlöv då den inte starde och var helt död. Idag (01/07) fick jag reda på att mobilen var klar att hämta, så åkte in till burlöv och hämtade den. Märkte efter en stund att det var en spricka vid simkortsuttaget och att bakstycket var löst och ojämnt.

Jag går då tillbaka till butiken där säljaren säger att dem måste lämna in den på en såkallad "backrep" för att reparera igen. Då jag har varit utan mobil ca en månad frågar jag om det finns något annat sätt att få det att gå snabbare, han ber mig då kontakta verkstaden och ger mig deras hemsida.

Jag går ut och ringer verkstaden men det ger inget då dem inte verkar hitta mitt servicenummer och ber om ett "ordernummer" som inte existerar. Går då tillbaka till phonehouse(där en annan säljare är just nu) Den nya säljaren säger att det inte alls går att kontakta verkstaden och att vi måste skicka in mobilen på lagning en gång till vilket kommer att ta 2-3v, frågar då om jag kan lämna in den i malmö istället vilket han säger går.

Åker då ner till phonehouse i malmö, där säger han att han inte kan skicka den på backrep eftersom den ursprungliga reperationen är utskickad från burlöv och erbjuder sig att skicka ut den som en ny reperation vilket enligt honom kommer att ta 4v+ för att det "finnns mycket att ta igen från julledigheten". Han säger att jag måste åka ner till burlöv och lämna in den där för att kunna "halvera tiden"

Jag ber då om någon form av ersättning eller att få mobilen utbytt i butik, vilket han inte vill(detta är alltså butikchefen). Han säger även att varken jag eller han kan kontakta verkstaden då all kontakt sker via en hubb i stockholm.

Så min fråga är; kan dem verkligen göra såhär? Borde dem inte ge mig en ny i butik med tankte på att dem förstört min mobil på deras "reperation".Och om jag nu går med på att skicka in den igen borde jag inte få någon som helst ersättning?

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem

När det kommer till skador som uppkommit står det tyvärr ord mot ord, har du några bevis på att skadorna uppkommit när telefonen varit på reparation? Vad gäller ersättning, har du abonnemang så kan du prata med operatören om eventuell kostnadsavdrag från abonnemanget under tiden som telefonen legat på reparation, (då du inte kunnat använda abonnemanget)

Frågade du varför du kunde kontakta verkstaden men att han som butikschef inte verkar kunna det?

Det är också konstigt varför det inte finns något servicenummer på din telefon.

Permalänk
Skrivet av Specias:

När det kommer till skador som uppkommit står det tyvärr ord mot ord, har du några bevis på att skadorna uppkommit när telefonen varit på reparation? Vad gäller ersättning, har du abonnemang så kan du prata med operatören om eventuell kostnadsavdrag från abonnemanget under tiden som telefonen legat på reparation, (då du inte kunnat använda abonnemanget)

Frågade du varför du kunde kontakta verkstaden men att han som butikschef inte verkar kunna det?

Det är också konstigt varför det inte finns något servicenummer på din telefon.

Hans anledning till att han inte kan kontakta verkstaden är att det går via deras "hubb i stockholm"

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem

ring ARN och fråga? så ska det nog inte gå till vad är det för idioter som jobbar där.

Permalänk
Avstängd

Hur som helst kan man ju fundera vad allt sånt här krångel kostar för dig, butiken och verkstaden kontra vad telefonen är värd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Hur som helst kan man ju fundera vad allt sånt här krångel kostar för dig, butiken och verkstaden kontra vad telefonen är värd.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl mest en principgrej, dem ska inte göra såhär

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)