Råkat skriva .img fil på extern hårddisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
--
Registrerad
Okt 2010

Råkat skriva .img fil på extern hårddisk

Hej!
Skulle skriva en img fil till mitt SD kort till min raspberry. Använde Win32DiskImager och valde naturligtvis min externa hdd, så nu kommer jag inte åt det alls. Står bara att jag behöver formatera hårddisken när jag trycker på den.

Någon som har någon idé på vad man kan göra? Har allt sparat på den, bilder, dokument osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2012

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/892463-guide-aters... 2.1 där står det. Om du har fler frågor är det bara att skriva!

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av jacobtr:

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/892463-guide-aters... 2.1 där står det. Om du har fler frågor är det bara att skriva!

Hoppas att jag har fel, men en del kommer han nog inte kunna rädda. Han har ju skrivit över det med en .img fil.
Den informationen som inte är överskriven kan han få tillbaka, men den biten som skrevs över, troligen det äldsta som låg först på disken, är borta.

Något är bättre än inget iaf.

fr3dde, är nu en bra ide att tänka på backup på alla dina bilder till nästa gång?
Tänk om hela disken rasat istället, och du inte kunnat rädda något. Finns en hel del i Lagrings forumet som i panik upplevt detta, och får välja mellan dyra återställnings företag, eller experimentera och hoppas (och oftast få ingenting tillbaka).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Paddanx:

Hoppas att jag har fel, men en del kommer han nog inte kunna rädda. Han har ju skrivit över det med en .img fil.
Den informationen som inte är överskriven kan han få tillbaka, men den biten som skrevs över, troligen det äldsta som låg först på disken, är borta.

Något är bättre än inget iaf.

fr3dde, är nu en bra ide att tänka på backup på alla dina bilder till nästa gång?
Tänk om hela disken rasat istället, och du inte kunnat rädda något. Finns en hel del i Lagrings forumet som i panik upplevt detta, och får välja mellan dyra återställnings företag, eller experimentera och hoppas (och oftast få ingenting tillbaka).

Det som är äldst eller det som aldrig skrivits till. Om inte det har körts nått mot defagmentering....

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
--
Registrerad
Okt 2010

Verkar helt kört. Fått över bildfiler som är i filformatet .RAW kan inte öppna dom står att dom är corrupt. Går detta att fixa på något sätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002

Vad händer om du kör en helt vanlig heligt recover scanning med valfritt program. Tex Recuva: https://www.piriform.com/recuva

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2011

recuva bruka funkar över förväntningarna... har hittat filer på diskar som är sjuk gamla..

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
--
Registrerad
Okt 2010

Löste sig med Photorec fick tillbaka alltid på hårddisken helt underbart!