Råkat skriva .img fil på extern hårddisk

Permalänk
Medlem

Råkat skriva .img fil på extern hårddisk

Hej!
Skulle skriva en img fil till mitt SD kort till min raspberry. Använde Win32DiskImager och valde naturligtvis min externa hdd, så nu kommer jag inte åt det alls. Står bara att jag behöver formatera hårddisken när jag trycker på den.

Någon som har någon idé på vad man kan göra? Har allt sparat på den, bilder, dokument osv

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/892463-guide-aters... 2.1 där står det. Om du har fler frågor är det bara att skriva!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/892463-guide-aters... 2.1 där står det. Om du har fler frågor är det bara att skriva!

Hoppas att jag har fel, men en del kommer han nog inte kunna rädda. Han har ju skrivit över det med en .img fil.
Den informationen som inte är överskriven kan han få tillbaka, men den biten som skrevs över, troligen det äldsta som låg först på disken, är borta.

Något är bättre än inget iaf.

fr3dde, är nu en bra ide att tänka på backup på alla dina bilder till nästa gång?
Tänk om hela disken rasat istället, och du inte kunnat rädda något. Finns en hel del i Lagrings forumet som i panik upplevt detta, och får välja mellan dyra återställnings företag, eller experimentera och hoppas (och oftast få ingenting tillbaka).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hoppas att jag har fel, men en del kommer han nog inte kunna rädda. Han har ju skrivit över det med en .img fil.
Den informationen som inte är överskriven kan han få tillbaka, men den biten som skrevs över, troligen det äldsta som låg först på disken, är borta.

Något är bättre än inget iaf.

fr3dde, är nu en bra ide att tänka på backup på alla dina bilder till nästa gång?
Tänk om hela disken rasat istället, och du inte kunnat rädda något. Finns en hel del i Lagrings forumet som i panik upplevt detta, och får välja mellan dyra återställnings företag, eller experimentera och hoppas (och oftast få ingenting tillbaka).

Det som är äldst eller det som aldrig skrivits till. Om inte det har körts nått mot defagmentering....

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Verkar helt kört. Fått över bildfiler som är i filformatet .RAW kan inte öppna dom står att dom är corrupt. Går detta att fixa på något sätt?

Permalänk
Medlem

Vad händer om du kör en helt vanlig heligt recover scanning med valfritt program. Tex Recuva: https://www.piriform.com/recuva

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

recuva bruka funkar över förväntningarna... har hittat filer på diskar som är sjuk gamla..

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

Löste sig med Photorec fick tillbaka alltid på hårddisken helt underbart!