Tips på trådlös router till bilen

Permalänk

Tips på trådlös router till bilen

Någon som kan rekommendera en router att köra på 12v-uttaget i bilen?
Kravet är att kunna streama film till iPad och Android-surfplattor.
Tänker mig att man sätter i ett USB-minne direkt i routern så det behövs ingen internetuppkoppling.
Ett önskemål är också att den inte är för stor.

Permalänk
Medlem

Ett smidigare alternativ kan vara en extern hårddisk med WiFi, exempelvis denna: http://www.seagate.com/gb/en/external-hard-drives/portable-ha...

Det finns även ett par till här, dock så kan det vara bra att kolla upp om de har en app då jag endast filtrerat på hårddiskar med batteri som strömkälla.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Hmm, jag snubblade också över Seagate wireless plus, men det var en lite dyrare lösning än jag tänkt mig... får isf motivera det med att man fick en extra backupdisk också.
Finns det inte gott om routers för 500 spänn som klarar att dela filer från ett USB-minne? Borde de inte gå att driva med 12V?

Permalänk
Medlem

Finns Routers där man har 3G/4G Simkorts utag för Failover Connection där Simkortet går igång om ordinarie uppkoppling via kabel går ned. en sådan router med en ström omvandlare för ca 250:- på Biltema.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.