MYSN.eu/se Reklamationsärende

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Okt 2005

MYSN.eu/se Reklamationsärende

I maj förra året så införskaffade jag en p304 ifrån mysn.eu/se och jag märkte väldigt tidigt att skärmen inte var installerad korrekt. Det var ett stort glapp mellan panelen och ramen. Dessutom så led panelen av fruktansvärd lightbleed och hade en konstig blå fläck som var synlig under vissa svarta bakgrunder.
Jag dokumenterade felet och informerade mysn.eu/se om detta dag ett. Något svar fick jag inte. Jag hade just blivit färdig med ett långdraget reklamationsärende hos lenovo och jag orkade inte ligga på. Men några månader senare så försökte jag igen för att jag hade fått problem med blåskärmar och att fläkten gick igång på max hela tiden. Jag var snabb att påpeka att jag helst bara ville reklamera datorn. Företaget var otroligt långsamma att svara och jag kände att jag orkade inte ett supportärende som sträcker sig över 6 månader. Deras svar var alltid det kortast acceptabla och till slut fick jag fraktsedel och iväg skickades den till Tyskland.
En otroligt utförlig felbeskrivning medföljde både på svenska och engelska. Till och med bilder var skickade till företaget.
Men några veckor så fick jag ett sms från dhl att jag hade paket att hämta. Och när jag öppnade lådan var där papper på tyska där det stod att de gjort lite tester och inte hittat något fel. Men skärmen hade de inte ens tittat på.
Jag kontaktade företaget igen och ville veta varför ingen brytt sig om att titta på min felbeskrivning och påpekade också att jag inte är intresserad av att skicka den här fram och tillbaka under flera månader och att jag ville göra en reklamation.
Efter nån vecka fick jag svaret att jag kunde skicka datorn för kreditering där de kunde gå med på att köpa tillbaka datorn för en summa som var drygt 2000:- mindre än det jag betalade för den, om det inte fanns några skador eller skavanker på datorn för då kunde jag få ännu mindre.
Dessutom får jag inte pengarna tillbaka utan jag får bara använda krediten i deras egen webshop.
Jag går med på att skicka in för kreditering för jag inte kände att jag har något annat val.
Nu sitter jag här och väntar på besked. Jag har mejlat de två gånger och frågat om de fått någon information ifrån Tyskland men något svar får man inte.

Någon oseriösare butik får man leta efter. De verkar helt enkelt bara ignorera ens mejl och frågor.
Finns det någon kunnig här som kan tipsa mig lite om hur jag ska gå till väga här? Har jag någon rätt att häva det här köpet och få mina pengar tillbaka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Hur gick det med din laptop, fick du igenom din reklamation?

Har du något tips för oss andra angående denna butik? Ska vi undvika den?