Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Hej

Min lillebror är en PS4 fortnite fanatiker. Jag tänkte köpa lite credits till honom som han kan använda till skins på fortnite.

https://cdon.se/spel/spel-downloads/wallet-top-up-250-sek-se-...

Tänkte köpa ett sådant. Men läste någonstans att ditt konto måste vara 18 plus för att få använda dessa kort? Stämmer det?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

De dealsen du pratar om innehåller inte extra kontroll tror jag. De har dock skrivit att de följer med en kontroll i rubriken på många artiklar så man tror ju att det är en extra tills man läser beskrivningen. Kan ju varit andra deals innan men t.ex. denna har bara en kontroll:
https://www.amazon.de/PlayStation-Pro-Konsole-DualShock-Contr...

Ja det stämmer nog. Lite missvisande att skriva +dualshock 4 controller, det är väl rätt självklart att man får en sådan med. Men men, det kan ju vara så att man får en extra som inte står med i beskrivningen.

Permalänk
Medlem

Köpte ett VR headset nu på Black friday, det paketet med kamera och VR Worlds. Men jag funderar på är det möjligt att spela utan move kontrollerna? Är det obligatoriskt till VR spel eller är det bara en fördel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Refurb PS4 Pro med Spiderman 299 euro.
Länkar till fyndtråden:
#17659416

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shubban:

Köpte ett VR headset nu på Black friday, det paketet med kamera och VR Worlds. Men jag funderar på är det möjligt att spela utan move kontrollerna? Är det obligatoriskt till VR spel eller är det bara en fördel?

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att spela utan move-kontroller.
Och det hela är en smaksak i från spel till spel.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag har haft ett PS4 pro ett tag nu och känner att jag börjar ta upp TV:n lite väl mycket för min flickvän. Jag är nu inne på att köpa mig en skärm till mitt PS4 men har en budget på ca 2000 SEK. Skulle ni kunna rekommendera någon skärm i den prisklassen?

Förstår att jag ej kan få en 4k skärm för det priset, så 1080p går utmärkt.

MVH OlaConny

Permalänk

Tja! Min fråga bör passa in i denna tråd(ursäkta annars).

Jag får snart hem ett nytt PS4 med RDR 2 och jag tänkte lira det fullt ut/även online men efter jag tröttnat så blir det nog att jailbreaka konsolen.

Kommer det vara något krav att uppdatera mjukvaran på PS4:an när man startar konsolen eller för att kör RDR 2 offline/online?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_metallica:

Tja! Min fråga bör passa in i denna tråd(ursäkta annars).

Jag får snart hem ett nytt PS4 med RDR 2 och jag tänkte lira det fullt ut/även online men efter jag tröttnat så blir det nog att jailbreaka konsolen.

Kommer det vara något krav att uppdatera mjukvaran på PS4:an när man startar konsolen eller för att kör RDR 2 offline/online?

Mvh

Ja, det kom en patch på kanske fem GB idag, i alla fall. Kan man verkligen "jailbreaka" ett PS4?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlaConny:

Hej på er!

Jag har haft ett PS4 pro ett tag nu och känner att jag börjar ta upp TV:n lite väl mycket för min flickvän. Jag är nu inne på att köpa mig en skärm till mitt PS4 men har en budget på ca 2000 SEK. Skulle ni kunna rekommendera någon skärm i den prisklassen?

Förstår att jag ej kan få en 4k skärm för det priset, så 1080p går utmärkt.

MVH OlaConny

Billig begagnade tv till tjejen, Så behåller du den "riktiga" ni har?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Har införskaffat en PS4 PRO,och har en apple router så kan få ut maximalt hastighet över wifi, eller ska man köra med nätverks kabel. Vad får ni för wifi hastighet ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlaConny:

Hej på er!

Jag har haft ett PS4 pro ett tag nu och känner att jag börjar ta upp TV:n lite väl mycket för min flickvän. Jag är nu inne på att köpa mig en skärm till mitt PS4 men har en budget på ca 2000 SEK. Skulle ni kunna rekommendera någon skärm i den prisklassen?

Förstår att jag ej kan få en 4k skärm för det priset, så 1080p går utmärkt.

MVH OlaConny

Du kan alltid köpa en Vita och köra spelen via Remote-Play. Med 1000-modellen så får du dessutom en OLED-skärm. Kan dock vara lite meckigt med R2/L2 eftersom dom emuleras via touch-screen. Har för mig det finns lite olika alternativ hur man vill lösa det i mjukvaran. Man kan även köra Remote-Play via mobilen och para en DualShock via Bluetooth. Finns ett antal olika hållare så man kan snäppa fast mobilen på kontrollen. Tror Sony gjorde en first-party hållare för deras mobiler också.

Permalänk
Konsolgrävare

Dags att testa VR för första gången!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@Tobbe_metallica
@Dreijer

Det går att jailbreaka PS4an men bara på firmware versions 5.05 och lägre, har du med andra ord lirat RDR2 finns det för tillfället tyvärr inget jailbreak tillgängligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk

@Mix0r: Åh fan, trodde man kunde omvända uppdateringen till tex 4.05.

Aja.. Senast jag var inne här var 2008 - det är dags att säga farväl igen, kanske återkommer om 10 år igen... Ha det bäst Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Tjena mittbena!

En fråga här.
Vilken är den bästa inställningen att ha för PS4 ljudet med dessa alternativ?

Primär utdataport:
HDMI OUT
DIGITAL OUT (OPTICAL)?

Ljudformat (prioriterat):
Linjär PCM,
Bitström (Dolby)
Bitström(DTS)?

Använder främst HyperX hörlurar ifall det spelar roll. HyperX Stinger Core (för PS4) och HyperX Cloud Alpha pro. Men har även ett par Sony MDRXB950N1B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Tjena mittbena!

En fråga här.
Vilken är den bästa inställningen att ha för PS4 ljudet med dessa alternativ?

Primär utdataport:
HDMI OUT
DIGITAL OUT (OPTICAL)?

Ljudformat (prioriterat):
Linjär PCM,
Bitström (Dolby)
Bitström(DTS)?

Använder främst HyperX hörlurar ifall det spelar roll. HyperX Stinger Core (för PS4) och HyperX Cloud Alpha pro. Men har även ett par Sony MDRXB950N1B.

HDMI är bäst då den helt enkelt stöder fler kanaler och bättre ljud. Optical klarar bara 5.1 .
Ljudformatet vet jag inte och det är en sak jag skälv med undrar över

Men för lurar kanske de räcker med 3.5mm jacket i kontrollen? Inte bäst men smidigast kanske

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

HDMI är bäst då den helt enkelt stöder fler kanaler och bättre ljud. Optical klarar bara 5.1 .
Ljudformatet vet jag inte och det är en sak jag skälv med undrar över

Men för lurar kanske de räcker med 3.5mm jacket i kontrollen? Inte bäst men smidigast kanske

Ah okej. Just nu använder jag HDMI och sen Bitström (DTS). Kanske den kombon som är bäst, tycker det låter som det iaf, men jag venne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Ah okej. Just nu använder jag HDMI och sen Bitström (DTS). Kanske den kombon som är bäst, tycker det låter som det iaf, men jag venne.

För spel skall du inte använda bitström. För film däremot alltid använda bitström.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

För spel skall du inte använda bitström. För film däremot alltid använda bitström.

? Har du en förklaring till varför och skilnaden med? Så ska man då ha linjär för spel alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

? Har du en förklaring till varför och skilnaden med? Så ska man då ha linjär för spel alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Dolby Digital och DTS är komprimerade format och det är inte LPCM. De flesta spel använder dessutom LPCM för att det är bra kvalité och licensfritt.

Så varför låta din PS4 konvertera ljudet och spela det i annat format när LPCM fungerar direkt?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Hej! Barnen kommer att få ett Ps4 i julklapp så att pappa kan spela RDR2, men jag undrar om det finns några riktigt bra splitscreen eller local multiplayerspel?
Alla tips uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Hej! Barnen kommer att få ett Ps4 i julklapp så att pappa kan spela RDR2, men jag undrar om det finns några riktigt bra splitscreen eller local multiplayerspel?
Alla tips uppskattas!

För barnen o spela tillsammans? Jag och grabben (4 år) har haft kul med några Lego Avengers spel som det går o köra två på åtminstone.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har ledsnat igen... så nu ska jag
Köpa mig en Ssd 500gb alt 1terra

Vad ska man köpa?

Elller ska man köpa sshd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Hej! Barnen kommer att få ett Ps4 i julklapp så att pappa kan spela RDR2, men jag undrar om det finns några riktigt bra splitscreen eller local multiplayerspel?
Alla tips uppskattas!

Beror ju lite på hur gamla barnen är och vad dom gillar. Lego spelen (Lego city är.grymt, som GTA). Ratchet & klank, Little big planet. Minecraft tex

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Beror ju lite på hur gamla barnen är och vad dom gillar. Lego spelen (Lego city är.grymt, som GTA). Ratchet & klank, Little big planet. Minecraft tex

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart 😀
kidsen är 9 och 7 år. Lego city låter skoj. någon som testat Lego Worlds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Såklart 😀
kidsen är 9 och 7 år. Lego city låter skoj. någon som testat Lego Worlds?

Äldsta är 8, men han fastnade inte alls för worlds. Har bara spelat det några timmar tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Jag har ledsnat igen... så nu ska jag
Köpa mig en Ssd 500gb alt 1terra

Vad ska man köpa?

Elller ska man köpa sshd?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du det är värt att lägga mer på vad konsolen nästa är värd på lagring så kör på SSD. Dock vad jag vet så är det bara slim och pro som kan utnyttja farten från en ssd, då den äldre använder en äldre standard för överförning.

Tips kolla you tube och andra tester på ssd vs sshd

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Jag har ledsnat igen... så nu ska jag
Köpa mig en Ssd 500gb alt 1terra

Vad ska man köpa?

Elller ska man köpa sshd?

Skickades från m.sweclockers.com

Redan på Wii U/PS3/Xbox360-tiden så blev det SSD för mina konsoler.
Även min PS4Pro och XBOX ONE X har fått varsin SSD.

Har man pengarna så säger jag go for it!

Körde med Seagate 1TB SSHD (med 32GB cache) i väntan på priserna på SSD skulle sjunka och visst fungerade den bra med spel man spelar dagligen. Men nytt spel tar lite tid innan disk anser vilken data som skall cache:as.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ska man va ärlig så är det väl knappast värt att köpa en SDD till PS4 pro, om man nu inte tycker några sekunder hit och dit är en dealbreaker på uppstart av konsolen/spel osv.

https://m.youtube.com/watch?v=ZwtUGfY3RmI

Eller påverkar SSDn laddningstiderna i PS store som ju alltid är galet sega, eller beror det bara på internet connection?

Skickades från m.sweclockers.com