Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Skrivet av MDrad:

Tjena allihopa, fick idag en PS4 som en sen födelsedagspresent, och får välja ett spel. Jag har suttit på PC sen jag kunde gå och är lite förvirrad i vad jag ska välja, sitter mellan GTA V, Last of Us, Dragons age, eller bloodborne.

Vad tycker ni?

TACK!

Alla är bra spel (vet inte om bloodborne, det äger jag inte) men gta v ger mest valuta för pengarna. Så gta v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Tjena allihopa, fick idag en PS4 som en sen födelsedagspresent, och får välja ett spel. Jag har suttit på PC sen jag kunde gå och är lite förvirrad i vad jag ska välja, sitter mellan GTA V, Last of Us, Dragons age, eller bloodborne.

Vad tycker ni?

TACK!

Om du inte redan har spelat det så skulle jag rekommendera Last of Us.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Om du inte redan har spelat det så skulle jag rekommendera Last of Us.

+100

Permalänk
Medlem

Tack hörni! Blev Gta V tillslut pga av dess långa speltid,men ska ta och köpa last of us innan månaden är slut!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av MDrad:

Tack hörni! Blev Gta V tillslut pga av dess långa speltid,men ska ta och köpa last of us innan månaden är slut!

Kan verkligen inte rekommendera The Last of Us tillräckligt! Det är helt klart ett av de bästa spelen de senaste åren. Absolut uppe bland de bästa någonsin för mig, tillsammans med det första Half-Life och Metal Gear Solid

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Kan verkligen inte rekommendera The Last of Us tillräckligt! Det är helt klart ett av de bästa spelen de senaste åren. Absolut uppe bland de bästa någonsin för mig, tillsammans med det första Half-Life och Metal Gear Solid

Mycket bra spel även om PS4-utgåvan inte skiljde sig så mycket mot PS3-utgåvan. Dock var det värt ett nytt köp mycket tack vare att all DLC ingick denna gång. Left Behind var rätt bra även om den var lite kort. Hade gärna sett lite mer extramaterial/DLC, finns mycket kvar att berätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mycket bra spel även om PS4-utgåvan inte skiljde sig så mycket mot PS3-utgåvan. Dock var det värt ett nytt köp mycket tack vare att all DLC ingick denna gång. Left Behind var rätt bra även om den var lite kort. Hade gärna sett lite mer extramaterial/DLC, finns mycket kvar att berätta.

Precis avslutat last of us på grabbens ps4 (köpte den mest till mig :-). Fantastiskt spel såklart. Left Behind DLC var okej också. Ge mig last of us 2!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Någon här som äger både PS4 och Xbox One? Funderar på skaffa mig en PS4! För och nackdelar att äga båda? Några titlar som kommer snart som gör PS4 till ett givet köp?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Någon här som äger både PS4 och Xbox One? Funderar på skaffa mig en PS4! För och nackdelar att äga båda? Några titlar som kommer snart som gör PS4 till ett givet köp?

Jag äger båda, kan skriva lite snabbt.

PS4 är grafiskt bättre, de snyggaste titlarna på båda konsollerna ser bättre ut på PS4an.
PS4an är snabbare att använda i menyerna, xbonet är otroligt segt och trögt ibland.
Partychatten fungerar på PS4, på xbone måste många använda skype.
Mediafunktionerna på xbone är mycket bättre än på PS4.
PSN är bättre än xbox live i mina ögon, förutom att man inte kan ändra gamertag.
PS+ titlar är bättre än xbox gold titlar.
PS4 kontrollen är bättre än Xbone kontrollen.
Om du köper spel på skiva behöver du vänta 1-10 minuter på PS4, på xbone kan du få vänta flera timmar.

Spelmässigt tycker jag PS4 är bra mycket bättre, är en stor bilspel fantast och jag har mycket roligare med Driveclub än vad jag har med Forza-spelen på xbonet, har heller inget Halo intresse vilket gör det lite lättare. Sen är Bloodborne så fantastiskt så jag kan inte utrycka det i ord, ett spel alla borde uppleva.

Detta är förövrigt högst personliga åsikter, antar att det finns många som inte håller med.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av isbjoern:

Jag äger båda, kan skriva lite snabbt.

PS4 är grafiskt bättre, de snyggaste titlarna på båda konsollerna ser bättre ut på PS4an.
PS4an är snabbare att använda i menyerna, xbonet är otroligt segt och trögt ibland.
Partychatten fungerar på PS4, på xbone måste många använda skype.
Mediafunktionerna på xbone är mycket bättre än på PS4.
PSN är bättre än xbox live i mina ögon, förutom att man inte kan ändra gamertag.
PS+ titlar är bättre än xbox gold titlar.
PS4 kontrollen är bättre än Xbone kontrollen.
Om du köper spel på skiva behöver du vänta 1-10 minuter på PS4, på xbone kan du få vänta flera timmar.

Spelmässigt tycker jag PS4 är bra mycket bättre, är en stor bilspel fantast och jag har mycket roligare med Driveclub än vad jag har med Forza-spelen på xbonet, har heller inget Halo intresse vilket gör det lite lättare. Sen är Bloodborne så fantastiskt så jag kan inte utrycka det i ord, ett spel alla borde uppleva.

Detta är förövrigt högst personliga åsikter, antar att det finns många som inte håller med.

Det är såklart högst personligt. Men som en bilfantast -både i verkliga livet såväl som i spel- så håller jag Forza ungefär 1000x högre än DriveClub. Det enda Driveclub har till sin fördel är bra grafik. Körkänslan är katastrofalt dålig, banorna enformiga och AIn fullkomligt värdelös. I slutändan blir det bara en fin yta med ett otroligt mediokert innehåll. Jag äger själv en PS4 -jag skapade denna tråden- men är bilspel prio ett är Xboxen ett mycket bättre val.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Suck, blev klar med Infamous: Second Son igår kväll. Hade verkligen suttit fint med ett till sådant spel nu. First Light spelade jag igenom innan då den medföljde PSN+. Samtidigt håller ju båda spelen för minst en genomspelning till och är sugen på att ta Platinum även i Second Son.

Vad spelar ni andra på era PS4or nu? Bloodborne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Suck, blev klar med Infamous: Second Son igår kväll. Hade verkligen suttit fint med ett till sådant spel nu. First Light spelade jag igenom innan då den medföljde PSN+. Samtidigt håller ju båda spelen för minst en genomspelning till och är sugen på att ta Platinum även i Second Son.

Vad spelar ni andra på era PS4or nu? Bloodborne?

Fick hem the new order idag som jag spelar parallellt med The Last of us har inte riktigt fastnat i det sistnämnda än men det kommer la

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frizzy10:

Fick hem the new order idag som jag spelar parallellt med The Last of us har inte riktigt fastnat i det sistnämnda än men det kommer la

Skickades från m.sweclockers.com

Låter trevligt! Bra spel båda, håller själv på med Wolfenstein: The Old Blood fast på PC för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Suck, blev klar med Infamous: Second Son igår kväll. Hade verkligen suttit fint med ett till sådant spel nu. First Light spelade jag igenom innan då den medföljde PSN+. Samtidigt håller ju båda spelen för minst en genomspelning till och är sugen på att ta Platinum även i Second Son.

Vad spelar ni andra på era PS4or nu? Bloodborne?

BF4 mest och lite Projekt Cars samt Gta mellan varven

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som äger en Playstation tv och har testat att stream PS4:an till den? Börjar gå i tankarna att skaffa en men vill gärna höra lite åsikter först

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mega-Dark:

BF4 mest och lite Projekt Cars samt Gta mellan varven

Härligt! Project Cars blir det något tag här med, men till PCn. Ser riktigt lovande ut faktiskt.

Skrivet av frizzy10:

Är det någon här som äger en Playstation tv och har testat att stream PS4:an till den? Börjar gå i tankarna att skaffa en men vill gärna höra lite åsikter först

Priset är rätt bra på den just nu faktiskt. Dock har den ju inte något vidare betyg, om man nu vågar lita på recensenterna på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2180633

Å andra sidan så är den ju inte så fasligt dyr. Fungerar det inte alls har du ju ångerrätten (vid köp online). Har du PSN+ eller allmänt köpt en del spel som har crossplay med Vita så lär det ju finnas en del att spela även där. Förutsatt att de fungerar på PS TV då.

Personligen har jag alltid tyckt att produkten känts rätt meningslös men som en PS4-extender i ett större hushåll där TVn ofta är upptagen så finns det såklart fördelar. Vad gäller Vita-spel så tror jag ändå mer på att köpa en Vita. Alla spelen fungerar och den går att ta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Suck, blev klar med Infamous: Second Son igår kväll. Hade verkligen suttit fint med ett till sådant spel nu. First Light spelade jag igenom innan då den medföljde PSN+. Samtidigt håller ju båda spelen för minst en genomspelning till och är sugen på att ta Platinum även i Second Son.

Vad spelar ni andra på era PS4or nu? Bloodborne?

Skrivet av Mega-Dark:

BF4 mest och lite Projekt Cars samt Gta mellan varven

Funderade på bloodborne men det var för mycket spindlar i den, inte bra för en "mes" med spindelfobi....
Kör mest Project Cars och lite The Crew och väldigt lite GTA V

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur är med PS+ , om man lägger till 12 mån , och sedan 3 mån.
läggs det ihop, eller måste man vänta till ena löper ut innan man kan lägga på mer?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hur är med PS+ , om man lägger till 12 mån , och sedan 3 mån.
läggs det ihop, eller måste man vänta till ena löper ut innan man kan lägga på mer?

Det stackas automatiskt så om du lägger till 3 mån innan dina 12 mån löper ut så blir det totalt 15 mån utan avbrott så fort du reggat dom 3 mån. Du behöver alltså inte vänta på att det den ena ska löpa ut eller något liknande.

Permalänk
Medlem

tackar.
smidigt om man får ps+ i present.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

37% rabatt på Bloodborne och The order 1886 i helgen på PS store, vilket blir 369 kr styck . Nappade på Bloodborne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Om ni lider av slöa nerladdningar till ps4an så har jag hittat en fix.
Hade själv detta problem ganska lång tid och efter att ha testat både google DNSar samt byta mellan kabel<->trådlöst för att se om det skulle hjälpa utan resultat så hittade jag lite mer att testa på Reddit.

Ändra MTU från default värdet 1500 till 1473 så ska ni få se att det blir snabbare.
Detta görs i nätverksinställningarna. Välj inte enkel nätverksinstallation. Välj anpassad och ändra endast MTU när det frågar om detta.

För mig gjorde det en otrolig skillnad. Höll på att ladda ner ACIV: Black flag och det visade att det var 5 timmar kvar av nerladdningen först. Ändrade MTUn och helt plötstligt var det bara 22 minuter kvar av tiden för nerladdningen

Om inte MTU 1473 hjälper så kan ni testa med dessa också: 1450, 1472, 1466

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Om ni lider av slöa nerladdningar till ps4an så har jag hittat en fix.
Hade själv detta problem ganska lång tid och efter att ha testat både google DNSar samt byta mellan kabel<->trådlöst för att se om det skulle hjälpa utan resultat så hittade jag lite mer att testa på Reddit.

Ändra MTU från default värdet 1500 till 1473 så ska ni få se att det blir snabbare.
Detta görs i nätverksinställningarna. Välj inte enkel nätverksinstallation. Välj anpassad och ändra endast MTU när det frågar om detta.

För mig gjorde det en otrolig skillnad. Höll på att ladda ner ACIV: Black flag och det visade att det var 5 timmar kvar av nerladdningen först. Ändrade MTUn och helt plötstligt var det bara 22 minuter kvar av tiden för nerladdningen

Om inte MTU 1473 hjälper så kan ni testa med dessa också: 1450, 1472, 1466

Vad gör MTU värdet för något? Har själv extremt långsam nedladdning på mitt PS4 (trådlöst) jämfört med resten av mina enheter. Har 100/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Vad gör MTU värdet för något? Har själv extremt långsam nedladdning på mitt PS4 (trådlöst) jämfört med resten av mina enheter. Har 100/10

Skickades från m.sweclockers.com

I den här tråden på reddit förklarar de MTU rätt så bra, något om att ju mindre MTU desto mindre delar fragmenteras filerna upp i.

Reddit MTU

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Vad gör MTU värdet för något? Har själv extremt långsam nedladdning på mitt PS4 (trådlöst) jämfört med resten av mina enheter. Har 100/10

Skickades från m.sweclockers.com

Snabbt förklarat så styr det mer eller midre över hur stora packets som blir överförda på en och samma gång (chunks). Kan orsaka korrupt data på filer man ladder ner om man sänker det till lägre än 1400. 1473 verkar fungera bra för många inklusive mig själv och har inte upplevt någon korrupt data än så länge.

A maximum transmission unit (MTU) is the largest size packet or frame, specified in octets (eight-bit bytes), that can be sent in a packet- or frame-based network

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av MDrad:

I den här tråden på reddit förklarar de MTU rätt så bra, något om att ju mindre MTU desto mindre delar fragmenteras filerna upp i.

Reddit MTU

Vid lägre MTU så delas datan upp i fler delar.

Reducing the MTU means larger data segments will be broken up into smaller chunks more frequently and then pieced back together. Fragmentation is a big issue and is why having the MTU set to 1500 is a good thing regardless of any potential issues like packet loss. The less fragmentation, the less chance of an error occurring.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Om ni lider av slöa nerladdningar till ps4an så har jag hittat en fix.
Hade själv detta problem ganska lång tid och efter att ha testat både google DNSar samt byta mellan kabel<->trådlöst för att se om det skulle hjälpa utan resultat så hittade jag lite mer att testa på Reddit.

Ändra MTU från default värdet 1500 till 1473 så ska ni få se att det blir snabbare.
Detta görs i nätverksinställningarna. Välj inte enkel nätverksinstallation. Välj anpassad och ändra endast MTU när det frågar om detta.

För mig gjorde det en otrolig skillnad. Höll på att ladda ner ACIV: Black flag och det visade att det var 5 timmar kvar av nerladdningen först. Ändrade MTUn och helt plötstligt var det bara 22 minuter kvar av tiden för nerladdningen

Om inte MTU 1473 hjälper så kan ni testa med dessa också: 1450, 1472, 1466

Ökar detta bra hastigheten i nedladdningar? Eller ökar det även om man spelar? Och hur mycket ostabilare kan det bli om man ändrar?
Funderar över om det är värt det då jag redan nu har lite problem med packet förluster i BF4, eller kan det bli bättre?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

I den här tråden på reddit förklarar de MTU rätt så bra, något om att ju mindre MTU desto mindre delar fragmenteras filerna upp i.

Reddit MTU

Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Snabbt förklarat så styr det mer eller midre över hur stora packets som blir överförda på en och samma gång (chunks). Kan orsaka korrupt data på filer man ladder ner om man sänker det till lägre än 1400. 1473 verkar fungera bra för många inklusive mig själv och har inte upplevt någon korrupt data än så länge.

A maximum transmission unit (MTU) is the largest size packet or frame, specified in octets (eight-bit bytes), that can be sent in a packet- or frame-based network

Tack för det snabba svaret. Gav mig lite mer kött på benen, ska testa att ladda ner MGS 5 i morgon när det släpps för PS plus

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Tack för det snabba svaret. Gav mig lite mer kött på benen, ska testa att ladda ner MGS 5 i morgon när det släpps för PS plus

Återkom gärna med resultat!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Hårddisk

Har 7 spel och nu är hårddisken full.
Hur byter man den?
Och vilken HD rekommenderas, är det nån ide ens att fundera på en hybrid?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|