Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Den stora Playstation 4-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Paka10:

Jag å frugan har spelat Rayman Legends och även Diablo 3, men söker nu ett nytt co op-spel, vad har ni för tips? Gärna ett spel som hellre liknar Rayman än Diablo 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Trine 1 och 2 är givet!

Finns Overcooked till PS4?

Gigabyte X470 Gaming 7 - Ryzen 7 2700 - 32GB Corsair 3000Mhz RGB - EVGA GTX 980 SC - Seasonic 850W Platinum - Samsung 970 EVO 1TB - Asus pb298q
Define R3 Compact - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av socsoc:

Jag har Gran Turismo Sport men verkar ju finnas nu Gran Turismo Sport Spec 2. Är det en helt ny version? Kan man med vanliga GT Sport kunna uppdatera till det nya eller måste man köpa det separat? Tack på förhand.

Jag Tror! det är original GT sport fast med alla gratis uppdateringarna på skiva eller ett paket för att det ska gå fortare att ladda ner och komma igång och för nya med lite extra start pängar så det också går lättare att komma ikapp snabbare de som har spelat sän start

Dator: HP Pavilion dv6-3142
Konsol: Playstation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Ps4 remote app fundering!
Har försökt koppla till min huawei p30pro men bilden blir bara fördröjd, med och utan dualshock kontrollen, till och med i startmenyn på ps4 så hänger det inte med om jag väljer lägsta upplösningen i appen. Men om jag då istället kör det till pojkens historiskt lastgamla Lenovo surfplatta så fungerar det utan problem, vad beror det på och vad kan man göra åt det?
Både ps4an och telefonen/surfplattan är på wifi och jag kör med 12mbit ADSL.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Andreasjoo:

Ps4 remote app fundering!
Har försökt koppla till min huawei p30pro men bilden blir bara fördröjd, med och utan dualshock kontrollen, till och med i startmenyn på ps4 så hänger det inte med om jag väljer lägsta upplösningen i appen. Men om jag då istället kör det till pojkens historiskt lastgamla Lenovo surfplatta så fungerar det utan problem, vad beror det på och vad kan man göra åt det?
Både ps4an och telefonen/surfplattan är på wifi och jag kör med 12mbit ADSL.

Vad du har för Internet in spelar nog inte så mycket roll, Utan mer vad det är för fart på det interna.
Däremot så om du kör över wifi så ska du nog se om du kan köra på 5ghz (wifi 5) bandet snarare än 2.4ghz för det lan skicka mer data snabbare men det har mindre rekvid. Sedan är det ju okså att rekommendera att köra kabel så långt det går med

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020
Skrivet av Mega-Dark:

Vad du har för Internet in spelar nog inte så mycket roll, Utan mer vad det är för fart på det interna.
Däremot så om du kör över wifi så ska du nog se om du kan köra på 5ghz (wifi 5) bandet snarare än 2.4ghz för det lan skicka mer data snabbare men det har mindre rekvid. Sedan är det ju okså att rekommendera att köra kabel så långt det går med

Hur kan det komma sig att det funkar på surfplattan men ej telefonen då tro? 🤔
Kan jag ändra till 5ghz i routern då den stödjer det, utan att något annat i nätverket slutar fungera? Vet inte riktigt hur det där fungerar.. Har lite onödigt krånglig väg fram till routern om jag ska köra med kabel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Dec 2012

Finns det bra spel man kan ladda ner gratis men som man kan spela online gratis också utan sånt plus konto eller vad det heter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Tollen:

Finns det bra spel man kan ladda ner gratis men som man kan spela online gratis också utan sånt plus konto eller vad det heter?

Destiny 2/Warframe/Fortnite/Apex

Mobo:ASUS ROG strix Z370-H CPU:Intel Core i7 8700k@4.7Ghz Ram: Corsair 16GB 3200MHz GPU: Nvidia Msi DUKE 2080 Chassi: Fractal Design Define R6 Kylning: Noctua NHD15, PSU:Corsair TX850 SSD: Samsung 860 EVO 500GB Monitor:Asus 27" ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Andreasjoo:

Hur kan det komma sig att det funkar på surfplattan men ej telefonen då tro? 🤔
Kan jag ändra till 5ghz i routern då den stödjer det, utan att något annat i nätverket slutar fungera? Vet inte riktigt hur det där fungerar.. Har lite onödigt krånglig väg fram till routern om jag ska köra med kabel.

Det vet jag tyvärr inte. Vet inte vilken ratuter du kör men det ska du kunna göra utan att något annat krånglar, lite konstigt dock att det är i rautern du ändrar det i? Alla de jag har stött på skickar både 2,4 och 5 samtidigt och du väljer då bara på mottagande enhet vilket av de två du vill ansluta till. om mottagande enhet inte stödjer 5 så syns det helt enkelt inte i wifi listan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2019

Tjena, tänkte höra om nån känner igen ett fel och kanske har en lösningen.

min Ps4 slim 1tb vill att jag ska installera om systemet och har gjort allt rätt, men när han ska börja installera får jag bara upp en felkod att den inte hittar system hårddisken.

Har testat att rensa å formaterad om hårddisken, den funkar fint i Windows på datorn. testa olika usb minnen. men vet inte hur jag ska gå vidare..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av klonken97:

min Ps4 slim 1tb vill att jag ska installera om systemet och har gjort allt rätt, men när han ska börja installera får jag bara upp en felkod att den inte hittar system hårddisken.

Har testat att rensa å formaterad om hårddisken, den funkar fint i Windows på datorn. testa olika usb minnen. men vet inte hur jag ska gå vidare..

Vad får du för exakt felmeddelande? (Gärna på engelska).
Är det den interna PS4 HD:n eller en extern HD-disk du syftar på ovan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av klonken97:

Hur är systemdisken testad i datorn?
Vanlig formatering och lägga lite filer. Eller kört tillverkarens diagnostikprogram för att verkligen verifiera hårddisken?

Apple Mac mini 2012 (primär desktop)
Apple Mac mini 2012 med Ubuntu server som Plex-server
MacBook Pro 13tum early 2015 (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Fick denna från CDON idag.
Känns som valet är givet men kanske missar jag något.

https://imgur.com/TrPeu8i

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Blir fasen inte klok på detta trots att jag försökt läsa (men må väl vara trög)

Jag har ju mitt vanliga psn konto. Funderar på att skaffa ett (sub) konto till sonen också på ps4an. Blir detta låst endast till denna enhet eller kommer det kunna "flyta med genom åren" till ps5 etc också?

Går det på något sätt att han för över sparfilerna från de spel som vi spelat tillsammans eller måste han starta från scratch på nya profilen/kontot?

Kommer han kunna skaffa ett eget psn id samt göra om allt till ett eget konto med egen mail den dagen det blir aktuellt med (sub)kontot som grund?

Tycker detta med familjedelning känns ytterst förvirrande. Funkar ju att han spelar på mitt konto/profil som i dagsläget men skulle lika gärna kunna börja med en egen variant inför framtiden där han längre fram kan lägga till egna vänner o så?

Eller är det lättare att bara skapa ett vuxenkonto i hans namn om man inte behöver ange ålder etc där? Inte direkt så att jag känner att jag behöver låsa något för honom eller så.

Update: Om jag fattar allt rätt nu efter o läst mer så kommer jag alltså behöva fuska med hans ålder på hans eventuella konto för att han ska kunna spela med kompisar (om nåt år kanske) trots att föräldrar tillåter det?

| MacBook Air | Playstation 4 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Dec 2012

Någon som har tips på roliga spel så som ''Inside'' ''oddworld'' med mera. Gratis är såklart ett plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

får felkod NP-40833-8. när jag ska in på psn store.. har testat det mesta allt funkar ok wifi osv men PSN-store kommer jag inte in på ... varför ?? blir tokig....

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av HazZarD:

får felkod NP-40833-8. när jag ska in på psn store.. har testat det mesta allt funkar ok wifi osv men PSN-store kommer jag inte in på ... varför ?? blir tokig....

Efter en snabb Googling verkar det vara något med att ip har blivit bannad av någon anledning? Testat stänga av router ifall du får en ny ip från isp?

Enligt tråden länkad nedan verkar det annars som att det ska gå att vänta ut det enligt snubben som varit i kontakt med psn supporten.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/forums/account-and...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

ja koden verkar vara nån IP-block :s.... fast jag har ju inte gjort nåt olagligt? har knappt spelat dom senaste dagarna pga sjukdom.. så jäkla konstigt...

Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av HazZarD:

ja koden verkar vara nån IP-block :s.... fast jag har ju inte gjort nåt olagligt? har knappt spelat dom senaste dagarna pga sjukdom.. så jäkla konstigt...

Inte nån annan i hushållet heller som kan hittat på med nåt? Verkar vara minst sagt luddig felkod. Men testa att få en ny ip från isp om det hjälper.

Eller köra telefonen som hotspot/wifi o se om det funkar då så märks det väl om det är bannat på ip för den borde ju rimligtvis ha en annan ip adress.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

vet inte vad som spökade men nu funkar det iaf.. mycket märkligt...

Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

klämde till på en ps 4 pro i dag senaste versionen så hoppas man blir nöjd satt och velade länge om jag skulle ta en xbox one x eller ps 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Någon här som lirar Dreams?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av arneankann:

Någon här som lirar Dreams?

Verkar spännande, har du spelat/spelar det?