Någon som vet var man får tag i sådant här idag? (Cold Cathode)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013

Någon som vet var man får tag i sådant här idag? (Cold Cathode)

Är på jakt efter blåa cold cathode rör men verkar inte säljas längre.
Finns ju på ebay och så men vill gärna handla från Sverige.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/16511-bitspow...

MvH Johan

| Intel i7 7700K | ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti |
| 16GB Ram | 250gb 960 EVO & 500gb 850 Evo |
| Acer Predator 34" 21:9 100hz G-Sync 3440x1440 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Jag har köpt en sån på Elfa många år sedan, men det är inte alltid lätt att hitta i deras katalog.
På den tiden fanns det inte LED-slingor. Mitt rör gick sönder jättelätt, så jag föreslår att du går över till LED istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

Antar att du kollat alla så som inet, komplett etc? Vet att jag sett dem förut men kanske alla har utgått nu?

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

Ja av någon anledning utgick alla dom när NZXT släppte sina med massa led lampor verkar inte som intresset e så stort längre har fortfarande mina 2st sådana älskar dom e så skönt behagligt ljus.

Du får nog kolla utomlands efter det Tyskland eller eventuellt ebay jag försökte hitta i Sverige men inte hittat någon större affär som säljer.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

ljus pimpade lådor är lite år 2000 imo...

|Workstation: AMD Threadripper 1900x | ASUS PRIME X399-A | EVGA GTX970 | 16GB DDR3 | SSD 750GB |
|FileServer CentOS: AMD Athlon II X3 440 | MSI 870-C45 | GT218 | 4096MB DDR2 | HDD 24TB |
|SGI Indy / HTPC: AMD A6-3500 APU | GA-A75M-D2H | HD6530D | 6144MB DDR3 | SSD 64GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Har inte tänkt på att det knappt finns längre förrns nu, tänkte att det borde ju så gott som varenda datorbutik ha, tji fick jag. Beställde vita och röda för något år sedan men var tyskland redan då, så vet inte hur utbudet var i sverige då.

Det är väl inte en svensk butik, men det är smidigt att beställa från ändå så har Aquatuning katoder. Inte i närheten som förr i utbud och storlekar, men dom har lite.

Ja verkar som att LED slingor har tagit över och skönt är väl det, slippa hårda katodrör som är jobbiga att få dit och alla jag använt har haft en rejäl låda för strömförsörjning. LED kopplas ju bara in med en fläkt kontakt eller molex, mycket smidigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Findecanor:

Jag har köpt en sån på Elfa många år sedan, men det är inte alltid lätt att hitta i deras katalog.
På den tiden fanns det inte LED-slingor. Mitt rör gick sönder jättelätt, så jag föreslår att du går över till LED istället.

Skrivet av Extremaz:

Antar att du kollat alla så som inet, komplett etc? Vet att jag sett dem förut men kanske alla har utgått nu?

Skrivet av BaZZe:

Ja av någon anledning utgick alla dom när NZXT släppte sina med massa led lampor verkar inte som intresset e så stort längre har fortfarande mina 2st sådana älskar dom e så skönt behagligt ljus.

Du får nog kolla utomlands efter det Tyskland eller eventuellt ebay jag försökte hitta i Sverige men inte hittat någon större affär som säljer.

Skrivet av WDac:

Skrivet av AlbertMwugabi:

Har inte tänkt på att det knappt finns längre förrns nu, tänkte att det borde ju så gott som varenda datorbutik ha, tji fick jag. Beställde vita och röda för något år sedan men var tyskland redan då, så vet inte hur utbudet var i sverige då.

Det är väl inte en svensk butik, men det är smidigt att beställa från ändå så har Aquatuning katoder. Inte i närheten som förr i utbud och storlekar, men dom har lite.

Ja verkar som att LED slingor har tagit över och skönt är väl det, slippa hårda katodrör som är jobbiga att få dit och alla jag använt har haft en rejäl låda för strömförsörjning. LED kopplas ju bara in med en fläkt kontakt eller molex, mycket smidigare.

Tack för svaren.
Jo, har med sett dem överallt sedan när man själv vill ha så finns dem ingenstans att få tag i.
Men som tur är så ska jag ju inte pimpa min datorlåda utan använda det som moonlight i mitt akvarium så min dator slipper vara från 2000.......
LED kan man använda istället men känns som det kommer bli en del provande fram & tillbaka då alla lyser så olika starkt.
Funderar på att prova NZXT led slinga som ska vara till datorn.
Annars får det bli utomlands.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Obalaan:

Tack för svaren.
Jo, har med sett dem överallt sedan när man själv vill ha så finns dem ingenstans att få tag i.
Men som tur är så ska jag ju inte pimpa min datorlåda utan använda det som moonlight i mitt akvarium så min dator slipper vara från 2000.......
LED kan man använda istället men känns som det kommer bli en del provande fram & tillbaka då alla lyser så olika starkt.
Funderar på att prova NZXT led slinga som ska vara till datorn.
Annars får det bli utomlands.

http://i181.photobucket.com/albums/x220/MasterPlanMan_2007/mo...

Led är så 2014. Nu är det levande ljus som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av WDac:

Och särskrivning är lite 1800 imo

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Obalaan:

Är på jakt efter blåa cold cathode rör men verkar inte säljas längre.
Finns ju på ebay och så men vill gärna handla från Sverige.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/16511-bitspow...

MvH Johan

http://www.maxfps.se/lysror dessa?
Hade ett par vita och lödningen var kass på ena röret så det brände upp kontrollern efter en stund var ju trevligt att 150 spänn (som jag köpte de för) gick sönder efter 20 minuter. så köp helst två par på en gång och inspektera lödningarna innan du kopplar in dem du kanske får plocka isär dem och byta ett ifrån det andra kittet ifall det skulle vara dåliga lödningar på båda två.

den enda belysningen man tänkt skaffa sig nu dock är led fläktar i taket på sitt chassie och fronten när man stängt sin låda med nya grafikkortet man tänkt skaffa.

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av mini-z1994:

http://www.maxfps.se/lysror dessa?
Hade ett par vita och lödningen var kass på ena röret så det brände upp kontrollern efter en stund var ju trevligt att 150 spänn (som jag köpte de för) gick sönder efter 20 minuter. så köp helst två par på en gång och inspektera lödningarna innan du kopplar in dem du kanske får plocka isär dem och byta ett ifrån det andra kittet ifall det skulle vara dåliga lödningar på båda två.

den enda belysningen man tänkt skaffa sig nu dock är led fläktar i taket på sitt chassie och fronten när man stängt sin låda med nya grafikkortet man tänkt skaffa.

Snyggt, där har vi ju!
Blir nog att beställa därifrån.
Och tack för tipset om lödningen, ska inspektera dem direkt när de kommer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Jag har köpt från coolerkit.se, dom har typ samma utbud som maxfps

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

vet inte om du fått svar på din fråga. me letade upp detta på coolerkit iaf. ( handlar där själv rätt ofta. samt INET får man ju inte glömma hehe )

http://www.coolerkit.se/shop/kall-katod-33c1.html

en arbets häst! vad är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004

Har ägt ett par revoltec förut för samma ändamål som TS, de var, hm som ni säger lite halvdåligt lödda osv, men det gick att pyssla ihop fint som attan om man köpte ett par tre st, provade sunbeams också, men de var i mångt och mycket sämre, ha bara i åtanke att jag gjorde det här för ca 5-7 år sen, så kan ha blivit bättre kvalite på dem båda

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"