Någon som vet var man får tag i sådant här idag? (Cold Cathode)

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man får tag i sådant här idag? (Cold Cathode)

Är på jakt efter blåa cold cathode rör men verkar inte säljas längre.
Finns ju på ebay och så men vill gärna handla från Sverige.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/16511-bitspow...

MvH Johan

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en sån på Elfa många år sedan, men det är inte alltid lätt att hitta i deras katalog.
På den tiden fanns det inte LED-slingor. Mitt rör gick sönder jättelätt, så jag föreslår att du går över till LED istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Antar att du kollat alla så som inet, komplett etc? Vet att jag sett dem förut men kanske alla har utgått nu?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ja av någon anledning utgick alla dom när NZXT släppte sina med massa led lampor verkar inte som intresset e så stort längre har fortfarande mina 2st sådana älskar dom e så skönt behagligt ljus.

Du får nog kolla utomlands efter det Tyskland eller eventuellt ebay jag försökte hitta i Sverige men inte hittat någon större affär som säljer.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

ljus pimpade lådor är lite år 2000 imo...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt på att det knappt finns längre förrns nu, tänkte att det borde ju så gott som varenda datorbutik ha, tji fick jag. Beställde vita och röda för något år sedan men var tyskland redan då, så vet inte hur utbudet var i sverige då.

Det är väl inte en svensk butik, men det är smidigt att beställa från ändå så har Aquatuning katoder. Inte i närheten som förr i utbud och storlekar, men dom har lite.

Ja verkar som att LED slingor har tagit över och skönt är väl det, slippa hårda katodrör som är jobbiga att få dit och alla jag använt har haft en rejäl låda för strömförsörjning. LED kopplas ju bara in med en fläkt kontakt eller molex, mycket smidigare.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har köpt en sån på Elfa många år sedan, men det är inte alltid lätt att hitta i deras katalog.
På den tiden fanns det inte LED-slingor. Mitt rör gick sönder jättelätt, så jag föreslår att du går över till LED istället.

Skrivet av Extremaz:

Antar att du kollat alla så som inet, komplett etc? Vet att jag sett dem förut men kanske alla har utgått nu?

Skrivet av BaZZe:

Ja av någon anledning utgick alla dom när NZXT släppte sina med massa led lampor verkar inte som intresset e så stort längre har fortfarande mina 2st sådana älskar dom e så skönt behagligt ljus.

Du får nog kolla utomlands efter det Tyskland eller eventuellt ebay jag försökte hitta i Sverige men inte hittat någon större affär som säljer.

Skrivet av WDac:

ljus pimpade lådor är lite år 2000 imo...

Skrivet av AlbertMwugabi:

Har inte tänkt på att det knappt finns längre förrns nu, tänkte att det borde ju så gott som varenda datorbutik ha, tji fick jag. Beställde vita och röda för något år sedan men var tyskland redan då, så vet inte hur utbudet var i sverige då.

Det är väl inte en svensk butik, men det är smidigt att beställa från ändå så har Aquatuning katoder. Inte i närheten som förr i utbud och storlekar, men dom har lite.

Ja verkar som att LED slingor har tagit över och skönt är väl det, slippa hårda katodrör som är jobbiga att få dit och alla jag använt har haft en rejäl låda för strömförsörjning. LED kopplas ju bara in med en fläkt kontakt eller molex, mycket smidigare.

Tack för svaren.
Jo, har med sett dem överallt sedan när man själv vill ha så finns dem ingenstans att få tag i.
Men som tur är så ska jag ju inte pimpa min datorlåda utan använda det som moonlight i mitt akvarium så min dator slipper vara från 2000.......
LED kan man använda istället men känns som det kommer bli en del provande fram & tillbaka då alla lyser så olika starkt.
Funderar på att prova NZXT led slinga som ska vara till datorn.
Annars får det bli utomlands.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obalaan:

Tack för svaren.
Jo, har med sett dem överallt sedan när man själv vill ha så finns dem ingenstans att få tag i.
Men som tur är så ska jag ju inte pimpa min datorlåda utan använda det som moonlight i mitt akvarium så min dator slipper vara från 2000.......
LED kan man använda istället men känns som det kommer bli en del provande fram & tillbaka då alla lyser så olika starkt.
Funderar på att prova NZXT led slinga som ska vara till datorn.
Annars får det bli utomlands.

http://i181.photobucket.com/albums/x220/MasterPlanMan_2007/mo...

Led är så 2014. Nu är det levande ljus som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

ljus pimpade lådor är lite år 2000 imo...

Och särskrivning är lite 1800 imo

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Är på jakt efter blåa cold cathode rör men verkar inte säljas längre.
Finns ju på ebay och så men vill gärna handla från Sverige.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/16511-bitspow...

MvH Johan

http://www.maxfps.se/lysror dessa?
Hade ett par vita och lödningen var kass på ena röret så det brände upp kontrollern efter en stund var ju trevligt att 150 spänn (som jag köpte de för) gick sönder efter 20 minuter. så köp helst två par på en gång och inspektera lödningarna innan du kopplar in dem du kanske får plocka isär dem och byta ett ifrån det andra kittet ifall det skulle vara dåliga lödningar på båda två.

den enda belysningen man tänkt skaffa sig nu dock är led fläktar i taket på sitt chassie och fronten när man stängt sin låda med nya grafikkortet man tänkt skaffa.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

http://www.maxfps.se/lysror dessa?
Hade ett par vita och lödningen var kass på ena röret så det brände upp kontrollern efter en stund var ju trevligt att 150 spänn (som jag köpte de för) gick sönder efter 20 minuter. så köp helst två par på en gång och inspektera lödningarna innan du kopplar in dem du kanske får plocka isär dem och byta ett ifrån det andra kittet ifall det skulle vara dåliga lödningar på båda två.

den enda belysningen man tänkt skaffa sig nu dock är led fläktar i taket på sitt chassie och fronten när man stängt sin låda med nya grafikkortet man tänkt skaffa.

Snyggt, där har vi ju!
Blir nog att beställa därifrån.
Och tack för tipset om lödningen, ska inspektera dem direkt när de kommer.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt från coolerkit.se, dom har typ samma utbud som maxfps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vet inte om du fått svar på din fråga. me letade upp detta på coolerkit iaf. ( handlar där själv rätt ofta. samt INET får man ju inte glömma hehe )

http://www.coolerkit.se/shop/kall-katod-33c1.html

Permalänk
Medlem

Har ägt ett par revoltec förut för samma ändamål som TS, de var, hm som ni säger lite halvdåligt lödda osv, men det gick att pyssla ihop fint som attan om man köpte ett par tre st, provade sunbeams också, men de var i mångt och mycket sämre, ha bara i åtanke att jag gjorde det här för ca 5-7 år sen, så kan ha blivit bättre kvalite på dem båda

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"