Installationsproblem med Samsung 840 evo!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Installationsproblem med Samsung 840 evo!

Ska försöka fatta mig kort av ett långtgående problem! Får inte min samsung 840 evo att lira med min stationära. Den funkade i ca 2 mån sen började problemen. Windows loggan fryste vid uppstart, fick en blå skärm med massa text som fladdra förbi och kom till windows felåterställning. Väl där försöker man reparera men går ej. Installera om windows 7, och efter att jag försökt ca 5 gånger då funka allt igen ett tag, sedan samma igen. Prova installera på min laptop och där funka den utan problem..

Tillbaka på min stationära, inst om windows 7 ca 4-5 gånger och det funkar till slu,t då ska ja starta om datorn då ja gjort en windows update och windowsloggan hänger sig och tillbaka till felåterställning! Detta har hänt 2 gånger sen jag ominstallerat windows och vid omstart av uppdateringar från windows update, de ha hänt 1 gång då ja installera drivrutiner till grafikkortet. En gång då sluta windows funka och jag tog bort en av mina andra hdd bara för att utesluta att de inte va nån annan hdd som orsaka problemet ja då funka windows igen några dagar sen händer samma sak igen, windows loggan fryser, få en blå skärm och måste installera om windows. Som läget är just nu ha jag installera om windowsoch det funka, ja ha inga andra hdd igång, våga inte göra windows update elle inst drivrutiner vilket leder till en obrukbar dator! Nån som har en aning om va problemet kan vara?

Nu fattade jag min visst inte så kort men håller på att bli galen av detta problem!

Jag ha senaste firmware på ssd, kopplat ssd till sata 6gb/s, ändrat i bios till AHCI i bios vad kan ja ha missat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Kollat dina RAM-minnen?

http://www.memtest.org/

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB