Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Vad för mus och tangentbord ska jag ha?

Tja!
Ska införskaffa mig ett tangentbord och mus men är helt kass på det mesta om just detta, därför så frågar jag ju er!
Vill ju helst få så mycket som möjligt för pengarna.

Har 2 stycken jag kollat på om ni vill säga vad ni tror om dessa:
https://www.komplett.se/cm-storm-devastator-gaming-gear-combo...
http://www.inet.se/produkt/v100010/gamingpaket-value

I den andra ingår det ju också ett headset o musmatta, och ja ett headset kan väl alltid va bra då mitt siberia v2 börjar bli lite glapp i mikrofonen.
Har ju testat många mekaniska tangentbord hos kompisar och det är ju riktigt skönt men dom är ju såååå dyra
Spelar väll egentligen det mesta men just nu är det mest CS:GO etc.
Länka gärna vad ni tycker jag ska köpa och kanske vad som är bra med just det!

Tack på förhand!

Edit: har för närvarande en mus som är helt okej så kan bara vara ett tangentbord också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009

CM Storm Devastator paketet ser väldigt prisvärt ut, är det den budgeten du vill ligga på så blir du säkert nöjd. Förr eller senare kommer du vilja uppgradera till mekaniskt men så länge ser jag inget fel med det paketet.

Deltaco paketet skulle jag nog inte röra.

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Cruentusa:

CM Storm Devastator paketet ser väldigt prisvärt ut, är det den budgeten du vill ligga på så blir du säkert nöjd. Förr eller senare kommer du vilja uppgradera till mekaniskt men så länge ser jag inget fel med det paketet.

Deltaco paketet skulle jag nog inte röra.

Okej, jag vill nog hålla mig runt 500kr iallafall. Vad får dig att tro att deltaco paketet ej är så bra?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Om du har en bra mus kan man väl anta att du inte behöver en ny. Men om du ska köpa mus och tangentbord för 500 kr skulle jag rekommendera en OK mus och vilket billigt tangentbord som helst; du får ändå inget bra tangentbord med den budgeten, och bra mus är viktigare.

Steelseries Rival är bra, men om du ska klara budgeten får du passa på under någon kampanj.

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.