Kan man göra något med denna surfplatta? (roota?)

Permalänk
Medlem

Kan man göra något med denna surfplatta? (roota?)

Köpte denna för youtube/surf
TrekStor SurfTab Breeze 7.0 V2 4GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1387415

cpu: 1,2 GHz
ram: 512 MB

Kan jag installera ett lättare OS? Laggar sånt fruktansvärt.. Och sååå mycket bloatware på den.. Youtube flyter ju på men att komma dit tar tid..

Något tips?

Ni behöver inte skriva att man får vad man betalar för, nu vill jag veta om det finns lättare OS man kan installera in på den.

Permalänk
Medlem

nej du kan inte byta os på den som är lättare än det som är med väldigt lite ram minne i den med

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Roota den

Kanske inte går att få in nå bättre operativsystem, men nog måste man väll ändå kunna roota den så man kan avinstallera massa appar man inte vill ha men som dom var illpiskat tvungna att skicka med.

Jag har en Trekstor Surftab breeze 7.0 plus (ST70204-3) är android 4.2.2 på den.

Finns det någon som kan hjälpa så man får den rootad iaf.
Tacksam för svar.

Permalänk

Alternativet som jag ser är att roota och ändra klockfrekvenser till processor och minnet. Är dock skeptisk till om det blir så fantastiskt mycket mer fart i den ändå men lite grann borde det ge tycker jag.

Jag märkte iallafall lite skillnad när jag gjorde denna process på en gammal x10i med Android 3.2 tror jag det var.

Visa signatur

Dator: LG P420 | Intel Core i5-2410M 2.3 GHz | Nvidia GeForce GT 520M | 8 GB RAM
Kringutrustning: Razer DeathAdder Chroma | Razer Kraken Pro | LG E2260 | SteelSeries Qck+ | QPAD MK-80 MX BLUE | Western Digital My Book 1140 2 TB
Mobilt: Samsung Galaxy S5 | Ej rootad | (Lolipop stock)
Surfplatta: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 | Ej rootad | (KitKat stock)

Permalänk

Hur?

Skrivet av stergeland:

Alternativet som jag ser är att roota och ändra klockfrekvenser till processor och minnet. Är dock skeptisk till om det blir så fantastiskt mycket mer fart i den ändå men lite grann borde det ge tycker jag.

Jag märkte iallafall lite skillnad när jag gjorde denna process på en gammal x10i med Android 3.2 tror jag det var.

Men jag har letat runt och hittar inget alternativ för att roota den. Står att man bara behöver ladda ner superSU lr vad den hette men när jag laddat ner den appen så finns ingen SU binärfil enligt appen. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flo_bruden:

Men jag har letat runt och hittar inget alternativ för att roota den. Står att man bara behöver ladda ner superSU lr vad den hette men när jag laddat ner den appen så finns ingen SU binärfil enligt appen. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det är tyvärr mycket mer än att bara ladda ner supersu, om du inte hittar en rooting guide för just din modell så kan du testa towelroot. Om inte det funkar så är det inte mycket mer du kan göra.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring