Betalningsalternativ till Paypal och Payson

Permalänk
Medlem

Betalningsalternativ till Paypal och Payson

Blev kontaktad av en säljare efter jag lagt in en annons på forumet idag. Personen i fråga har en del komponenter som jag är intresserad av med han kan tyvärr inte tänka sig att använda varken Blocketpaketet, Trustly eller Paysongarantin. Jag själv har bara haft dåliga erfarenheter med Paypal pga bedragare som skickar länkar till sidor som liknar Paypal och till Paypals donationssida(pengar som man betalar där går inte att få tillbaka).

Nu till min fråga. Finns det några andra alternativ än de nämnda ovan? Postens postförskott är endast aktuellt om jag får inspektera komponenterna innan jag betalar.

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Skulle undvika att handla för att va säker om personen inte vill köra med blocketpaketet.
Ganska jobbit att bli blåst på pengar samtidigt behöva vänta på paket i onödan som aldrig kommer när man bygger dator.

Har personen som kontaktat dig inte varit medlem så länge här eller ett erbjudande som är för bra för att vara sant t.ex?

Permalänk
Medlem

Inlägg från tidigare trådar

Skrivet av grizzly666:

Blocket paket,payson,internetgirot (samma skit allting) är enbart en tjänst som invaggar en i en FALSK trygghet och som man då betalar (dock ganska lite) för!
Det "kan" vara ett sätt att rensa bort "nybörjar/dom som inte vet om så mycket om dessa tjänster" bedragarna genom att dom då "kanske" väljer att avstå att sälja varan/säger att den redan är såld när man säger att man vill använda dessa tjänster.
MEN dom mer erfarna/kunniga bedragarna vet ju tyvärr om att dessa tjänster är en ren bluff och därmed invaggas man i en fals trygghet.

Paypal är inte så där jätte lysande dom heller dock bättre!

Läs mer i dessa trådar http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1282886-blo...

Skrivet av grizzly666:

Paypal så kan köparen enkelt gå in och begära tillbaka pengarna på genom att hävda att säljaren ej skickade rätt vara,etc.
Och då blir man av med dessa pengar och det finns även en risk att Paypal låser kontot helt och hållet och ska man då låsa upp det igen så får man skicka in kopia på idkort och en jävla massa mer och även då så är det långt ifrån säkert att dom gör nåt.

Min syster råkade ut för detta efter att hon sålt en del på tradera (ca 300 auktioner och dom flesta var under 100:-) hon har bråkat med Paypal i över 1,5 år nu och skickat in alla uppgifter dom kräver för upplåsning ungefär en gång i månaden men inget händer.
Och när låste dom kontot? Jo när det kom in en betalning som var på 1500:- och det tyckte Paypal (Det var svaret hon fick av Paypal) var misstänktsamt då hon bara haft under 100:- och några få som var mellan 100-300:-
Och naturligtvis så när hon kollade om pengarna fanns så var kontot fortfarande öppet och hon förde då över pengarna till bankkonto (vilket tar ett par dagar) och skickade iväg paketet, 3 dagar efter det så var kontot fryst och inga pengar på banken.

Det finns ju rapporter från tidigare anställda på paypal runt om på nätet där dessa säger att dom blivit upplärda att är ett konto låst så ska det ej låsas upp vad kunden än gör och detta gör ju att eventuella pengar som fanns på kontot nu är Paypals.
Visst går du vidare till rättegång osv så har du ju rätt till pengarna i dom flesta fall men det är ju i dom allra flesta fall betydligt dyrare att göra det än vad det fanns penghar på kontot.
www.paypalsucks.com ä'r en sida där det finns en del info om hur dom beter sig.

Jag använder fortfarande paypal själv när inget annat alternativ finns men jag ser till att inte ha ett ruttet öre på deras konto och OM jag mot förmodan skulle få in några pengar så för jag över dom till bankkonto DIREKT (och skickar INGET förrens pengarna är inne på mitt bankkonto) och betalar jag så är det med swedbanks E-kort med giltighetstid på 1mån där jag sätter max beloppet på 10-15:- mer än den totalla summan på den betalningen.

Med blocketpacketet,internetgirot,etc så är det nästan samma sak DVS att Blocket går i dom allra flesta fall på köparens linje.
Har råkat ut för det själv skickade en vara (värde ~500:-) med internetgirot köparen får hem paketet påstår till internetgirot att paketet var tomt och fick pengarna tillbaks.
Jag krävde då att paketet skulle skickas tillbaks till mig vilket det gjordes (som JAG fick betala för) och enligt posten så vägde paketet när JAG skickade det 1,2kg (dvs varan som vägde 0,9kg var i det) och när köparen skickade tillbaks det så vägde det 0,3kg (dvs varan fanns ej i det längre).
Skickade in dessa uppgifter till internetgirot och inget hände alls har mailat och skickat brev men får inga svar alls så det enda som är kvar är väl tingsrätt vilket jag inte orkar hålla på med och som kommer kosta en del.

Och JA blocketpaketet använder sig av internetgirot.

Så efter detta så är mina beg,annons sälj alltid mellan fyra ögon heller att dom sätter in på mitt bankkonto i förväg det enda jag godkänner.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Blev kontaktad av en säljare efter jag lagt in en annons på forumet idag. Personen i fråga har en del komponenter som jag är intresserad av med han kan tyvärr inte tänka sig att använda varken Blocketpaketet, Trustly eller Paysongarantin. Jag själv har bara haft dåliga erfarenheter med Paypal pga bedragare som skickar länkar till sidor som liknar Paypal och till Paypals donationssida(pengar som man betalar där går inte att få tillbaka).

Nu till min fråga. Finns det några andra alternativ än de nämnda ovan? Postens postförskott är endast aktuellt om jag får inspektera komponenterna innan jag betalar.

Tack på förhand.

Det finns ett jättebra alternativ och det är att säljaren skickar varan och mottagaren (du) betalar när varan kommit fram.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ilja:

Det finns ett jättebra alternativ och det är att säljaren skickar varan och mottagaren (du) betalar när varan kommit fram.

Det kanske fungerar på något billigare t.ex ett vattenblock eller liknande men ett grafikkort för 2-4k skickar man nog inte till någon okänd person innan man fått betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Det finns ett jättebra alternativ och det är att säljaren skickar varan och mottagaren (du) betalar när varan kommit fram.

Det var det jag föreslog men personen i fråga gick inte med på det. Allt annat förutom Paypal och banköverföring i förskott ville han inte pröva på

Visa signatur