Fråga angående NAS disk

Permalänk
Medlem

Fråga angående NAS disk

Ska köpa en ny hhd och undrar om jag ska ha en vanlig eller en nas. Min pc är på dygnet runt men det är ingen server.

Vad är fördelen och nackdelen med en nas disk i en vanlig pc.

Som sagt så är den på dygnet runt och kommer att läsas och skrivas till flitigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NAS (Network-attached storage) är inte en hårddisk i sig utan ett kabin som är nätverksanslutet där du kopplar in hårddiskar och kan komma åt filerna från flera enheter antingen via LAN eller Internet.

Jag tolkar det som att du funderar på om du ska ha en konsument-HDD eller Server grade HDD... kort svar: konsument-HDD.

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag skulle köpa en nas disk
typ wd red eller nåt sånt, dom skriver nas på websidorna för att förtydliga att disken är gjort för att vara på 24/7
//mobiz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobado:

Hej,
Jag skulle köpa en nas disk
typ wd red eller nåt sånt, dom skriver nas på websidorna för att förtydliga att disken är gjort för att vara på 24/7
//mobiz

Ja, det är en Western Digital red som jag pratar om. Dom är väl byggda för att hålla lite mer.

Permalänk
Medlem

dom är byggda för att vara på 24/7
så det är klart ett plus

Permalänk
Medlem

Det blev en 4TB RED. Fick hem den precis nu.

Ja vad ska man säga?
Den är väldigt tyst och fungerar lika snabbt att skriva över filer till som min föregående WD Black Caviar.
Tack för hjälpen