Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Såg dom där... Visst är spelen förinstallerade på dessa? Hur påverkar det lagringsutrymmet?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelen är låsta till konsolen men installeras på minneskortet. Dock så går det att byta till ett större minneskort och installera efteråt genom butiken (vilket t.ex. måste göras vid en återställning).

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Spelen är låsta till konsolen men installeras på minneskortet. Dock så går det att byta till ett större minneskort och installera efteråt genom butiken (vilket t.ex. måste göras vid en återställning).

Okej, tack.
Det blev en N3DSXL i alla fall, det fick bli några månaders månadspeng i förskott till tösen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Tjena, hur tror ni prisutvecklingen kommer att se ut för N3DSXL dom kommande veckorna? Vill köpa en men brukar ha otur med att priset sänks efter att jag köper något Tror ni vi får se den för 1290kr igen på elgiganten under januarirean? Elle ska man bara bita ihop och köpa en orange black nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Inaktiv

Poochy-Amiibon i garn är galet söt, måste fan ha en kompis till garn-Yoshi.

http://www.nintendolife.com/news/2017/01/official_nintendo_uk...

Permalänk
Medlem

Om någon missat det, så är det Zelda-vecka i e-shoppen! 30 % rabatt på alla Zelda-spel.
Och på My Nintendo finns ett Zelda-jubileumstema (300 p) och klipp från en Zelda-konsert (100 p/klipp).

Själv funderar jag på att köpa Majora's Mask 3D, som fortfarande kostar rätt mycket på e-shoppen utan rabatten. Men så har jag Ocarina of Time 3D, Bravely Second och Xenoblade Chronicles 3D att spela igenom också... Och snart kommer Switch :S

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Om någon missat det, så är det Zelda-vecka i e-shoppen! 30 % rabatt på alla Zelda-spel.
Och på My Nintendo finns ett Zelda-jubileumstema (300 p) och klipp från en Zelda-konsert (100 p/klipp).

Själv funderar jag på att köpa Majora's Mask 3D, som fortfarande kostar rätt mycket på e-shoppen utan rabatten. Men så har jag Ocarina of Time 3D, Bravely Second och Xenoblade Chronicles 3D att spela igenom också... Och snart kommer Switch :S

tack för tipset om Zelda temat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Och så är 50 % rabatt på Zelda-teman, såg jag nu. Så de kostar 10 kr/st och någon 7 kr.

Skrivet av doomas:

Och på My Nintendo finns ett Zelda-jubileumstema (300 p) och klipp från en Zelda-konsert (100 p/klipp).

Rättning: det är från inspelningen av CDn som kom till 25-årsjubileet, så ingen regelrätt konsert.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har en old 3DSXL och fungerar på om det är värt det att uppgradera till en New 3DSXL.

Jag har ingen i bekantskapskreten med en new som jag kan kolla på så jag hoppas att någon här kan upplysa mig.

Permalänk

New 3DS är en gigantisk uppgradering tycker jag. Jag kör förvisso inte XL-varianten men 3D-effekten är grymt mycket bättre. Prestandan i enheten ska väl vara lite bättre med men jag vet inte om jag tänker på det direkt. Men som sagt, 3D-effekten är ljusår bättre är originalenheten! När jag hade min gamla 3DS körde jag bara 3D-läget då och då, nu har jag det i stort sett på hela tiden.
Köp köp köp!

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Hej! Jag har en old 3DSXL och fungerar på om det är värt det att uppgradera till en New 3DSXL.

Jag har ingen i bekantskapskreten med en new som jag kan kolla på så jag hoppas att någon här kan upplysa mig.

Har visserligen bara 2DS och New 3DSXL, men har spelat lite på vanliga 3DS. 3D-funktionen är klart bättre på New och några spel som lagar på gamla flyter bättre på New (t.ex. Hyrule Warriors).

Jag tycker ändå inte uppgraderingen är självklar.

Har du ganska många spel och du spelar ofta är det värt det.
För min del tyckte jag att jag spelade tillräckligt för det, speciellt som jag också gärna ville ha större skärm, men tvivlar på att jag gjort bytet om jag satt på en 3DSXL i.s.f. min 2DS.

Annars är det nog oftast bättre att lägga pengarna på nya spel eller en del av en Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vid denna tidpunkt tror jag det är bättre att börja sikta på en Switch istället. Tycker man den blir för dyr så lär det säkert komma en billigare modell där man tagit bort en del dyrare finesser, dockningen exempelvis.

Undantaget är väl att man vill spela något spel som kräver en New 3DS då. Men ändå rätt mycket pengar för en gammal konsoll som strax kommer börja ersättas.

Permalänk
Konsolgrävare

Tänker lite samma som @anon5930
Om man ska skaffa en Nintendo handheld idag skulle jag nog också satsa på Switch! Går att gå all in bärbar med den om det är det man är ute efter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Tänker lite samma som @anders190
Om man ska skaffa en Nintendo handheld idag skulle jag nog också satsa på Switch! Går att gå all in bärbar med den om det är det man är ute efter

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo säger förvisso att de kommer supporta 3DS vid sidan av Switch men det är ganska uppenbart att 3DS dagar är räknade. Switch är trots allt också en portabel spelkonsoll och i nästan alla avseenden en ganska rejäl 3DS-ersättare. 3DS är inne på sitt 6'e år och kommer förr eller senare ersättas ändå. New-modellerna är en ganska marginell förbättring, inget som ger plattformen en massa år till.

Det sagt, har själv sett en New 3DS XL i verkligheten och det är en ganska stor utveckling och förbättring mot ursprungsmodellen av 3DS som jag själv har. 3D-funktionen fungerar riktigt bra på den nya. Då dessa fortfarande kostar rätt mycket så känns Switch klart vettigare sett till vad man får. Enorm fördel för 3DS tack vare dess 6 år på marknaden och enorma spelutbud förstås.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Nintendo säger förvisso att de kommer supporta 3DS vid sidan av Switch men det är ganska uppenbart att 3DS dagar är räknade. Switch är trots allt också en portabel spelkonsoll och i nästan alla avseenden en ganska rejäl 3DS-ersättare. 3DS är inne på sitt 6'e år och kommer förr eller senare ersättas ändå. New-modellerna är en ganska marginell förbättring, inget som ger plattformen en massa år till.

Det sagt, har själv sett en New 3DS XL i verkligheten och det är en ganska stor utveckling och förbättring mot ursprungsmodellen av 3DS som jag själv har. 3D-funktionen fungerar riktigt bra på den nya. Då dessa fortfarande kostar rätt mycket så känns Switch klart vettigare sett till vad man får. Enorm fördel för 3DS tack vare dess 6 år på marknaden och enorma spelutbud förstås.

Jo självklart säger dom det!

Men som du säger! Att hoppa över 3DSen rekommenderar jag dock inte! Finns otroligt bra spelutbud, både på DS och 3DS katalogen! Men om man bara har ett val så skulle jag som sagt satsat på Switchen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Jag tror inte Switch blir nån 3DS-dödare. 3DS'en är trots allt mycket mer portabel (går ju ner i jackfickan liksom). Personligen hoppas jag på ytterligare en uppgraderad 3DS (med bättre upplösning på skärmen), som komplement till Switch.
Men vi får se.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Jo självklart säger dom det!

Men som du säger! Att hoppa över 3DSen rekommenderar jag dock inte! Finns otroligt bra spelutbud, både på DS och 3DS katalogen! Men om man bara har ett val så skulle jag som sagt satsat på Switchen

Det håller jag med om. Frågan är hur mycket som portas till Switch med, ett uppenbart problem är att spel måste designas om då det bara finns en skärm med Switch. Men med många spel borde det gå bra.

Personligen gillade jag konceptet med dubbla skärmar, speciellt då jag gillar JRPG och liknande. Rätt smidigt att kunna se mer information på den nedre skärmen.

Skrivet av oRBIT2002:

Jag tror inte Switch blir nån 3DS-dödare. 3DS'en är trots allt mycket mer portabel (går ju ner i jackfickan liksom). Personligen hoppas jag på ytterligare en uppgraderad 3DS (med bättre upplösning på skärmen), som komplement till Switch.
Men vi får se.

Jag tror mer på en motsvarighet av vad 2DS är jämfört med 3DS än en ny 3DS. I detta fallet en Switch med färre features, ingen dockning, fasta kontroller och en storlek mer i stil med en Gameboy Advance eller PS Vita. 3DS-spåret är för gammalt, de måste troligen åt något annat håll. Skulle vi se en Switch Lite (eller vad en sådan nu skulle kunna heta) som storleksmässigt är som en PS Vita så skulle den nog kunna vara intressant för många.

Samtidigt, vad hade en ny 3DS kunnat heta? Newer 3DS?
Intressant att se vilken väg de går men jag tror rätt starkt på en billigare Switch. Det är en rätt dyr konstruktion trots allt, saker som löstagbara kontroller är ju en av många saker som gör den dyrare.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Är det värt att skaffa en 3DS Xl i dags läget för'' hemmaspelande'' och 'kanske till och från ' spelande under fika rasterna?

Jag har inte vart med på ett bra tag min modernaste konsol var Playstation 1.

Iom jag läste om Nintendo Switch så blir jag osäker på om 3DS ens har en framtid som handburen konsol.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Är det värt att skaffa en 3DS Xl i dags läget för'' hemmaspelande'' och 'kanske till och från ' spelande under fika rasterna?

Jag har inte vart med på ett bra tag min modernaste konsol var Playstation 1.

Iom jag läste om Nintendo Switch så blir jag osäker på om 3DS ens har en framtid som handburen konsol.

Det är svårt att svara om det är värt det - det är en bedömning som bara du själv kan göra.
Är du osäker på det kan du ju alltid skaffa en begagnad för några hundralappar och prova. Vanliga 3DS finns ofta riktigt biligt medan XL och New-varianterna är lite svårare att hitta till bra pris.

Räkna inte med att det kommer många nya spel till 3DS. Några är på väg, men fokuset kommer skifta till Switch.

Däremot skulle jag säga att det finns spel så det räcker och blir över - speciellt som den är bakåtkompatibel med DS.
Spelutbudet på kvalitetsspel som kan spelas på 3DS är i mina ögon oslagbart bland konsoler - i.a.f. om man räknar in tillgänglighet på spelen som en faktor. PS2 som klarar PS1 har t.ex. massvis med utmärkta spel men många är dyra/svåra att få tag på numera. Flera DS-spel produceras fortfarande och väldigt få 3DS-spel har än så länge stigit i pris jämfört med lanseringspriset.

Permalänk
Inaktiv

Det finns spel till 3DS som man kan lägga ner väldigt många timmar i. Och utbudet av spel är rätt stort vid det här laget. Största problemet bör inte vara att nya spel kommer börja sina utan att hinna med och spela allt man vill spela på den. En äldre 3DS ihop med något riktigt intressant spel kan ju vara ett bra sätt att känna in plattformen utan att behöva lägga ut alltför mycket pengar.

Även om Nintendo säger att 3DS och Switch kommer fortsätta sida vid sida så är dess dagar nog räknade. Det enda som direkt talar för 3DS är just hur många konsoller som sålts och det lägre priset mot Switch.

Svårt att säga hur bra köp det är, var lättare att rekommendera för ett halvår/år sedan i mitt tycke, Switchen är ju bara någon enstaka vecka ifrån lansering nu.
Men spel finns det, och mycket beror på vad man vill spela med. Gillar man JRPG's så är det en bra plattform, speciellt när 3DS är bakåtkompatibel med DS som också hade väldigt mycket spel tillhörande denna genre.

Permalänk

Så köpte mig en new 3ds xl idag. Ägde tidigare en vanlig 3ds vilket jag hade mitt nintendo konto på. Sålde dock den 3dsen för länge sen 2år sen kanske. Problemet är att jag kan inte linka mitt gamla konto till min nya new 3ds xl den säger bara "This Nintendo ID cannot be linked as it has already been linked on another system". Men grejen är ju att innan jag sålde min gamla 3ds så gjorde jag en fabriksåterställning och konto var inte kvar där. Borde jag inte då kunna länka det till min nya? Går det att på något sätt unlinka kontot till mitt gamla 3ds även om jag inte har det gamla kvar? Tacksam för svar.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Skrivet av warmerspy:

Så köpte mig en new 3ds xl idag. Ägde tidigare en vanlig 3ds vilket jag hade mitt nintendo konto på. Sålde dock den 3dsen för länge sen 2år sen kanske. Problemet är att jag kan inte linka mitt gamla konto till min nya new 3ds xl den säger bara "This Nintendo ID cannot be linked as it has already been linked on another system". Men grejen är ju att innan jag sålde min gamla 3ds så gjorde jag en fabriksåterställning och konto var inte kvar där. Borde jag inte då kunna länka det till min nya? Går det att på något sätt unlinka kontot till mitt gamla 3ds även om jag inte har det gamla kvar? Tacksam för svar.

Det kan vara möjligt, du borde kontakta Nintendo om det i så fall.

Permalänk
Medlem

Några här i tråden som har råkat ut för Nintendo´s banwave som började för någon vecka sen?

Verkar bara hända de som inte kör helt original mjukvara på sina enheter.

Mina 2 enheter som har homebrew har klarat sig hittills.

Permalänk
Inaktiv

Metroid: Samus Returns till 3DS ser rätt lovande ut faktiskt.

Personligen har jag lämnat 3DS för Switch så lär få "nöja" mig med Metroid Prime 4 istället. Men spelutbudet för 3DS ser fortfarande bra ut för den närmaste framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Metroid: Samus Returns till 3DS ser rätt lovande ut faktiskt.

Skall bli trevligt att spela gamla Metroid 2 på nytt viss.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

2ds fryst

Så, jag spelade Oracle of Ages på virtual console. På en boss så pausade jag för att göra en restore point, och då frös hela spelet. Touchskärmen fungerar men reagarade inte på det jag tryckte. Jag testade att trycka start och a för att fortsätta spelet, men det funkade inte. Jag gick till hem-menyn och märkte att ingenting gick att styra. Jag stängde ner spelet och försökte navigera hem-menyn men det fungerade inte. Det ända jag kunde göra var att trycka på A eller B och öppna det frysta spelet eller backa ut ur mappen. Touchskärmen reagerade endast när jag tryckte på "open". Jag stängde av och satte på igen, men det gjorde ingen skillnad. Vet någon hur man löser det här? Här är en video som visar problemet:https://www.youtube.com/watch?v=58NfFA8ysz0&feature=youtu.be

Jag skulle vara extremt tacksam för hjälpen.

Permalänk

Hej.
Fler som inte kommer in på eshoppen på 3ds? Tänkte köpa 3d land då det släpps som select idag men kommer inte in på shoppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Hej.
Fler som inte kommer in på eshoppen på 3ds? Tänkte köpa 3d land då det släpps som select idag men kommer inte in på shoppen.

Kanske relaterat till det här? (Fast det underhållet borde ha varit klart imorse)
http://nintendoeverything.com/switch-wii-u-3ds-maintenance-sc...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Detta fungerade för mig: http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...

Blev lite förvånad. Kollade eShop på min New 3DS igår, blev riktigt sugen på Story of Seasons: Trio of Towns (äkta Harvest Moon-serien under nytt namn). Efter en stunds funderade så tänkte jag slå till men då gick inte butiken att gå in igen.

Någon av er andra som hunnit testa nya Story of Seasons? Lanseringen i vår del av världen var idag men spelet har funnits ute i USA och förmodligen Japan sedan slutet av februari i år.

Permalänk

@anon5930: tack det fungerade för mig.

Permalänk
Avstängd

Jag har just beställt en New 3DS XL (hoppas jag får IPS paneler) men nu undrar jag vad man kan köpa för bra Bluetooth Transmitter som man kan koppla i 3.5mm jacket och skicka ljudet till mina Sennheiser Momentum Wireless headphones. Är det någon som har fått till någon bra setup och har något tips på någon en liten och smidig bluetooth transmitter för hörlursuttaget till trådlösa lurar?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE