Min Samsung 840 evo bråkar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Min Samsung 840 evo bråkar

Fick en Samsung 840 evo 500gb i julklapp som jag har använt nu sen dess. hade hört av vänner att den hade lite problem från fabriken så ladda ner samsungs program för att fixa det problemet med. Men nu efter ca en månads användning har jag märkt en dramatisk hastighets sänkning av läs och skriv hastighet. såg att det fanns nya firmware på deras sida som jag laddad ner och försökte få samsung magician att upptatera, men den värkar inte äns märka av den så jag laddade ner bios vertionen i stället och prova manuelt. det gick inte häller genom att den säger att den inte hitta någon ssd att uppdatera >_<. så nu sitter jag fast i deras kund support som tydligen inte kan ett skit om ssd's här i sverige som ger mig ett telefon nummer till utlandet som ska vara på engelska men av nån anleding är på danska så jag fattar inte ett skit....HJÄLP !

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Angelicfox:

Fick en Samsung 840 evo 500gb i julklapp som jag har använt nu sen dess. hade hört av vänner att den hade lite problem från fabriken så ladda ner samsungs program för att fixa det problemet med. Men nu efter ca en månads användning har jag märkt en dramatisk hastighets sänkning av läs och skriv hastighet. såg att det fanns nya firmware på deras sida som jag laddad ner och försökte få samsung magician att upptatera, men den värkar inte äns märka av den så jag laddade ner bios vertionen i stället och prova manuelt. det gick inte häller genom att den säger att den inte hitta någon ssd att uppdatera >_<. så nu sitter jag fast i deras kund support som tydligen inte kan ett skit om ssd's här i sverige som ger mig ett telefon nummer till utlandet som ska vara på engelska men av nån anleding är på danska så jag fattar inte ett skit....HJÄLP !

Vad säger Samsung Magician då? Är det din systemdisk?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Angelicfox:

Hej! Jag skaffade mig två stycken 840 EVO SSDs när jag byggde ny dator. Hade också en hel del problem i början, tyvärr...
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1317075-samsung-84...
Skrev detta då. Vet inte om det kommer hjälpa dig på något sätt men kolla igenom om du är i behov av någon slags hjälp.

Har precis tagit bort Win8.1 från min dator och installerat Win7. Bara gjort det EN gång än så länge så något kan ha blivit fel under installation/partitionering för min ena EVO försvinner titt som tätt... hänt 2 gånger än så länge, just nu är den inte med i systemet funkade efter reboot sist. Väntar på Windows Update atm. Är det något du har råkat ut för kanske?

Mvh

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]