Nytt grafikkort till GTA V

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort till GTA V

Hejsan!

Jag går som alla andra och väntar på GTA V till pc, och funderar på om det kommer flyta bra på min dator.
Börjar kännas som att det är dags att byta grafikkort.
Har just nu ett HD6950, kan för tillfället maxa alla spel på min 27" skärm, 1920x1200, förutom FC4 och GTA IV. Det är klart, GTA V lär ju bli en bättre portning än fyran, men lär ju vara rätt krävande ändå. Vore kul att kunna ha riktigt höga inställningar.

Så, vad rekommenderar ni? Gärna så billigt så möjligt. Har ingen fast budget men runt 1500-2000 vore väl bäst, har ni något dyrare förslag med bra motivering så är jag inte omöjlig.
Nytt eller begagnat spelar mindre roll.

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofsson_tom:

Hejsan!

Jag går som alla andra och väntar på GTA V till pc, och funderar på om det kommer flyta bra på min dator.
Börjar kännas som att det är dags att byta grafikkort.
Har just nu ett HD6950, kan för tillfället maxa alla spel på min 27" skärm, 1920x1200, förutom FC4 och GTA IV. Det är klart, GTA V lär ju bli en bättre portning än fyran, men lär ju vara rätt krävande ändå. Vore kul att kunna ha riktigt höga inställningar.

Så, vad rekommenderar ni? Gärna så billigt så möjligt. Har ingen fast budget men runt 1500-2000 vore väl bäst, har ni något dyrare förslag med bra motivering så är jag inte omöjlig.
Nytt eller begagnat spelar mindre roll.

Tackar

Slår ett slag för de olika nätbutikernas fyndvaror! Hittade ett 970 för 2399

Permalänk
Medlem

GTA lär inte släppas förräns tidigast i slutet av Mars.

Om två månader lär läget på grafikkortsmarknaden ha förändrats, då både AMDs nästa serie, samt GTX 960, GTX Titan II antagligen har lanserats, och detta lär påverka prisbilden på ganska många aktuella kort.

Så mitt (tråkiga) tips är att vänta och se hur marknaden ser ut i mitten av Mars.

Edit: typo.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att 6950 är väldigt gammalt så ja... ett nytt kort och säger samma sov ovan, ett 970 helt klart.

Permalänk
Frilansskribent

Är ju dumt att uppgradera nu med tanke på att GTA V släpps om typ 2 månader

Permalänk
Medlem

Som föregående talare sade, är det GTA du väntar på så vänta tills spelet kommer med att köpa kort. GTX 960 är på g, bör vara prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Var då?

Permalänk
Medlem

Säger som föregående talare, vänta ett par månader. Då kommer både GTX 960 och AMD 3xx vara intressanta. Samt att du kanske har lite mer pengar att köpa ett bättre kort för!

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vänta, det är ju trots allt 2 månader tills det släpps (minst).

Permalänk
Medlem

Vänta och spara! Som sagt kan det komma nya grafikkort innan GTA V släpps men jag har även på känn att man gärna ska ha ett lite dyrare/bättre grafikkort till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Länk tack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Länk tack?

Fyndvaror är ofta varor som antingen varit demo eller varor som lämnats tillbaka kort efter köp. Typ begagnade. Det brukar oftast finnas väldigt få av de, ibland bara en eller två. Så de är säkert slut.

Permalänk
Avstängd

GTX 680 fo evaahhhh

Permalänk
Medlem

Beställde faktiskt ett msi r9 290 från inet, 2690 kr, nedställt från runt 3500. Helt ok deal, fanns bara en kvar. Det lär jag klara mig på länge