Hur marknadsför jag mig ?

Permalänk
Medlem

Hur marknadsför jag mig ?

Hej!

Om tråden ligger i fel forum så ber jag admin åtgärda detta!

Jag undrar som sagt hur jag bäst marknadsför mig. Det handlar om min fotografering och jag vill skapa en bred kundkrets.
Har gjort en marknadföringssida på Facebook och en hemsida ( ej eget domän ) än så länge.

Tänkte ha fotografering som ett andrahandsjobb eller hur man nu skall uttala det.

Har ni tips och idéer så skulle det varit kanon!

Ni får gärna besöka och gilla min hemsida och Facebook. ( Hemsidan är ej fullständig ännu! )

http://andreasidh.wix.com/andreasidhfotografi

https://www.facebook.com/AndreasIdhFotografi

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Har en kompis som körde fullt ut på att lägga ut sina bilder på instagram, extrem lätt att nå ut till många där med tanke på hur många användare som redan finns och det simpla användandet av taggar.
Även fast det finns många ungdomar på instagram så finns det även företag och folk som ser dina bilder där och kan ta kontakt med dig om dom gillar det dom ser. Kostar inget mer än tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Har en kompis som körde fullt ut på att lägga ut sina bilder på instagram, extrem lätt att nå ut till många där med tanke på hur många användare som redan finns och det simpla användandet av taggar.
Även fast det finns många ungdomar på instagram så finns det även företag och folk som ser dina bilder där och kan ta kontakt med dig om dom gillar det dom ser. Kostar inget mer än tid

Skickades från m.sweclockers.com

Lägger redan ut mina bilder på instagram Får många likes, men verkar inte komma längre, kanske har för dåliga tags hehe.
Men tack för tanken i alla fall !

Fler sätt? Ös på

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Musikälskare

Fotografering är extremt svårt att ha som jobb, men lycka till

Tror de är bäst att inrikta sig på nått som tex. bröllopsfotografi

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Lägger redan ut mina bilder på instagram Får många likes, men verkar inte komma längre, kanske har för dåliga tags hehe.
Men tack för tanken i alla fall !

Fler sätt? Ös på

Ja hon är lite nischad, typ lite indi/natur tema över allt, kanske därför hon lyckats.
Ta en titt för inspiration vett ja!
http://instagram.com/angelickpicture

Men annars är det väll bara höra av sig till folk och försöka boka in så mycket fotograferingar så att du får en stor portfolio att välja grymma pr bilder ifrån. Eventuellt att prata med sminköser/stylister/frisörer om du sysslar med att fota personer, för dom kanske har nått dom vill få fotat nån gång. Även om dom inte har nått just när du ringer så är det alltid bra att sprida ett namn.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flashen:

Fotografering är extremt svårt att ha som jobb, men lycka till

Tror de är bäst att inrikta sig på nått som tex. bröllopsfotografi

Det bästa rådet som brukar ges till folk som vill börja med bröllopsfoto är: "gör det inte". Det är ett område man ska hålla sig långt borta från om man är ny i branschen. Det är en svår miljö att ta bra bilder i och kraven är väldigt höga plus att du bara har en chans att lyckas. Sabbar du en plåtning så kan du inte erbjuda kunden att göra det igen en annan dag gratis. Det är dessutom extremt mycket känslor kopplade till just bröllop. Finns väldigt många skräckhistorier på internet. Många fotografer tar inte ens med sig någon av sina riktiga kameror när de går på bekantas bröllop utan de nöjer sig med en enkel kompaktkamera eller mobilen om de vill ha några egna bilder.

Jag fotade en kompis bröllop och trots att det slutade bra så tänker jag aldrig göra om det. Har sagt blankt nej till flera kompisar efter det. Baler, fester och konserter är inga problem men bröllop är blankt nej.

För att återgå till ämnet så handlar det ju mycket om att få ut sina bilder och sitt namn. Så att vara aktiv i sociala medier är viktigt. Sen handlar foto mycket om att ha tur också som det ser ut idag för det är en väldigt hård bransch sen digitala systemkameror blev bra och billiga. Vet att en del drar in en del pengar via bildbanker på internet. Det finns ju ett par där man kan ladda upp sina bilder så sköter de administrationen. Det verkar vara rätt vanligt att kunder går den vägen nu för det är enkelt att söka på ett centralt ställe.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Zotamedu:

Det bästa rådet som brukar ges till folk som vill börja med bröllopsfoto är: "gör det inte". Det är ett område man ska hålla sig långt borta från om man är ny i branschen. Det är en svår miljö att ta bra bilder i och kraven är väldigt höga plus att du bara har en chans att lyckas. Sabbar du en plåtning så kan du inte erbjuda kunden att göra det igen en annan dag gratis. Det är dessutom extremt mycket känslor kopplade till just bröllop. Finns väldigt många skräckhistorier på internet. Många fotografer tar inte ens med sig någon av sina riktiga kameror när de går på bekantas bröllop utan de nöjer sig med en enkel kompaktkamera eller mobilen om de vill ha några egna bilder.

Jag fotade en kompis bröllop och trots att det slutade bra så tänker jag aldrig göra om det. Har sagt blankt nej till flera kompisar efter det. Baler, fester och konserter är inga problem men bröllop är blankt nej.

För att återgå till ämnet så handlar det ju mycket om att få ut sina bilder och sitt namn. Så att vara aktiv i sociala medier är viktigt. Sen handlar foto mycket om att ha tur också som det ser ut idag för det är en väldigt hård bransch sen digitala systemkameror blev bra och billiga. Vet att en del drar in en del pengar via bildbanker på internet. Det finns ju ett par där man kan ladda upp sina bilder så sköter de administrationen. Det verkar vara rätt vanligt att kunder går den vägen nu för det är enkelt att söka på ett centralt ställe.

Håller med dig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ok tack för råden!

Just bröllopsfoto är nog det enda jag inte kommer att göra, på ett bra tag i alla fall.
Får ringa runt och höra om någon behöver en fotograf

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ