Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2013

Ang sleeving, twisted cable

Hejsan!
Håller på att sleeva ett XFX Blackseries 1050W! När jag klippte sönder 24pins sleevingen så märkte jag att två kablar är tvinnade ihop. Kollar man runt lite så verkar det bara vara seasonic psuer som har det här (seasonic är OEM) och vissa verkar ha delat dem medan andra inte!

Den lila verkar vara +5 V Standby och den svara är ground!
Någon som haft något liknande som skulle kunna berätta hur ni har gjort? Man får väl anta att dem är tvinnande av en anledning!

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv TG Moderkort: Asus X99-S CPU: Intel i7-5820K Kylare: Corsair H110i GT RAM: Corsair Vengeance 16GB GPU: ASUS GTX 1080Ti Strix Nätagg: XFX Blackseries 1050W Lagring: Samsung 950 PRO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

mitt HXagg hade samma sak men jag tvinnade loss dem och jag har inte fått några problem av det.

4690K 4.6GHz @ 1.241V
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Vzano:

mitt HXagg hade samma sak men jag tvinnade loss dem och jag har inte fått några problem av det.

Då ska jag göra samma sak! Verksr vara fler som gjort så på andra sidor!

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv TG Moderkort: Asus X99-S CPU: Intel i7-5820K Kylare: Corsair H110i GT RAM: Corsair Vengeance 16GB GPU: ASUS GTX 1080Ti Strix Nätagg: XFX Blackseries 1050W Lagring: Samsung 950 PRO 512GB