Verkstad/Bärgningsbolag krånglar med krockad bil

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Verkstad/Bärgningsbolag krånglar med krockad bil

Hej!

Krockade en bil i torsdag eftermiddag men ingen skadade sig som tur var. Bilen hämtades av Euro Assist då jag har ett sorts abonnemang av dom så jag har gratis bärgning.
I alla fall ringde idag till Euro Assist för att kolla vilken verkstad dom kört bilen till vilken var Holmgrens bil i Borås. Ringde till Holmgrens och dom hade inte fått in någon bil. Tillslut hittades bilen på en vanlig parkering utanför verkstaden och inte på den vanliga "krockbilsparkeringen". Men problemet nu, det finns ingen nyckel, bilen är låst och ingen nyckel finns i nyckel inkastet vid verkstaden.
Bärgar företaget försöker på tag på bärgaren men han svarar inte. Och var även väldigt otrevliga och ville försöka ringa bärgaren.

Börjar bli lite less på detta, kan jag kräva någon sorts ersättning för allt och skulle in min bilnyckel hittas borde jag väl kunna kräva ersättning?

Hur ska jag gå vidare...?

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 16GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |Logitech G19|MX518||Acer 120hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Ge dem en chans att lösa problemet kanske, vänta tills de faktiskt kontaktat bärgaren och se om han har nyckeln?
Om nyckeln verkligen är borta så får de stå för ny nyckel/programmering, men mycket mer än så kan du nog inte räkna med.

Alternativt ring till alla inblandade och skrik om att kunden alltid har rätt och begär kompensation...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av keyser:

Alternativt ring till alla inblandade och skrik om att kunden alltid har rätt och begär kompensation...

Det är absolut det sista man ska göra. Det kanske funkar på en 18 årig fjunig grabb i telias kundtjänst, men inte i en situation som denna.

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Carlj:

Det är absolut det sista man ska göra. Det kanske funkar på en 18 årig fjunig grabb i telias kundtjänst, men inte i en situation som denna.

Jag kanske skulle lagt till en smiley eller liknande efter den meningen.
Men jag utgick från att ingen skulle ta den på allvar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av keyser:

Jag kanske skulle lagt till en smiley eller liknande efter den meningen.
Men jag utgick från att ingen skulle ta den på allvar...

Ok:)

Ts, ligg på bärgarn, se till att de får fram nyckeln och kräv svar på varför bilen inte släpptes av där den skulle? Att ställa den på en parkering(beroende på område osv) kan resultera i yttligare skador av uttråkade ungdomar.

Bärgarföretaget, är det Euro Assist du pratar om eller bärgarn som är anlitad av Euroassist? Är de taskiga på att hålla telefonkontakt, lista ut var de håller till någonstans och åk till kontoret. Det brukar alltid vara lättar än på telefon, eftersom man kan säga vad som för att avsluta samtalet. Och vad är det för pelle som inte har koll på, eller får tag på sin anställd?

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Carlj:

Ok:)

Ts, ligg på bärgarn, se till att de får fram nyckeln och kräv svar på varför bilen inte släpptes av där den skulle? Att ställa den på en parkering(beroende på område osv) kan resultera i yttligare skador av uttråkade ungdomar.

Bärgarföretaget, är det Euro Assist du pratar om eller bärgarn som är anlitad av Euroassist? Är de taskiga på att hålla telefonkontakt, lista ut var de håller till någonstans och åk till kontoret. Det brukar alltid vara lättar än på telefon, eftersom man kan säga vad som för att avsluta samtalet. Och vad är det för pelle som inte har koll på, eller får tag på sin anställd?

Allt har löst sig. Min bil stod på personalparkeringen av någon skum anledning, ännu skummare är att nyckeln som även nu är hittad hängde i till salu bilar skåpet.

Som svar på dina frågor bärgaren var anlitad av Euro Assist. Bärgaren klickade bara samtalet när både jag och företaget han jobbar åt ringer, i ca 1.5 dag. Hade jag varit chef hade han åkt ut med huvudet före.

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 16GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |Logitech G19|MX518||Acer 120hz|